וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי: שלי יחימוביץ' ואלדד יניב בכנס על יוקר המחיה

התנועה לאיכות השלטון ארגנה פאנל מיוחד באוניברסיטה העברית בירושלים, בהשתתפות אישי ציבור בכירים, בנושא עלותם הכספית הגבוהה של החיים בישראל. הצטרפו לשידור החי

שידור חי מירושלים:

LIVE

(צילום: מור שאולי)

התנועה לאיכות השלטון, בשיתוף עם אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים, מקיימת הערב (רביעי) פאנל מיוחד בנושא יוקר המחיה בישראל. בפאנל, שנערך בקמפוס הר הצופים תחת הכותרת "למה בעברית זה עולה יותר?", ישתתפו חברות הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה) וגילה גמליאל (הליכוד-ביתנו), יו"ר מפלגת "ארץ חדשה", עורך הדין אלדד יניב, ועורכת הדין נילי אבן-חן, סמנכ"לית כלכלה ומחקר בתנועה לאיכות השלטון.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
טלטלה בפרשת הרפז: ארז וינר ואבי בניהו נעצרו לחקירה
חיילים רוסים חטפו את מפקד הצי האוקראיני בקרים
קברניט המטוס הנעלם השמיד מידע מהסימולטור בביתו

יחימוביץ בישיבת  סיעת העבודה, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
יחימוביץ'/נועם מושקוביץ

הכנס הערב מתקיים כשבוע בלבד לאחר שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), דיווחה כי רמת המחירים בישראל ב-13% בממוצע לעומת המדינות המפותחות המשתייכות ל-OECD. על פי הלמ"ס, היחס בין שווי כוח הקנייה לשער החליפין עמד על 113% בהשוואה לרמת המחירים במדינות המשתייכות לארגון.

בניסיון להקל במעט על יוקר המחיה של הזוגות הצעירים בישראל, פורסמו אתמול פרטים ראשונים מתכניתו השנויה במחלוקת של שר האוצר, יאיר לפיד, על פטור ממע"מ ברכישת דירה ראשונה חדשה. על פי התכנית, שזוכה להתנגדות עזה מצד בכירי הדרג המקצועי במשרד האוצר, תוך כמה חודשים יוזלו מחירי הדירות החדשות בישראל ב-18%, כאשר בהמשך תחלחל ההוזלה לדירות יד שנייה, בשל הקטנת הביקושים מצד זוגות צעירים. אחת הבעיות המרכזיות בתכנית, שבגינה היא אף עלולה לא לעבור את מבחן בג"ץ, היא העובדה כי מודרים ממנה מגזרים שונים – החרדים, הערבים והזוגות חשוכי הילדים – בשל הדרישה לשירות צבאי ועבודה של לפחות אחד מבני הזוג, וכן התנאי שיהיה להם ילד אחד לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully