וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל אוקראיני נהרג מאש כוחות רוסיים בבסיס בקרים

18.3.2014 / 18:10

גורמים בצבא האוקראיני טענו: החייל נהרג במהלך השתלטות של כוחות רוסיים על בסיס צבאי בחצי האי. ממשרד ההגנה נמסר שבתקיפה נפצע אחד המפקדים ושכל החיילים האוקראינים נעצרו

חייל אוקראיני עומד על טנק בחצי האי קרים, מרץ 2014. רויטרס
חייל אוקראיני בקרים, היום/רויטרס

חייל אוקראיני נהרג אחר הצהריים (שלישי) בהשתלטות על בסיס של צבא אוקראינה בעיר סימפרופול שבחצי האי קרים – כך מסר דובר הצבא האוקראיני, ולדיסלב סלזניוב. בשיחה טלפונית עם סוכנות הידיעות רויטרס הוסיף הדובר כי בהשתלטות נפצע גם אחד המפקדים. הוא טען כי בשלב זה לא ברור מי עומד מאחורי ההשתלטות, אך תיאר את התוקפים "כוחות בלתי מזוהים, מצוידים היטב ורעולי פנים".

אתר העיתון האוקראיני "אוקראינסקה פראבדה" ציטט את דובר משרד ההגנה סלזניוב באומרו כי "כל הכוחות (האוקראינים) בבסיס בסימפרופול נעצרו". לדבריו, "תעודות הזהות שלהם וכספם הוחרמו. הם הוצאו החוצה, הועמדו בשורה ונשקם נלקח מהם".

הקרב על אוקראינה - סיקור מיוחד:
פוטין סיפח את קרים לרוסיה: "לא שואף לעימות עם המערב"
פוטין חתם על צו המכיר בקרים כמדינה ריבונית
הבית הלבן הטיל סנקציות על בכירי הממשל הרוסי

קודם לכן אמר גורם בצבא אוקראינה לסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" כי התוקפים הם כוחות רוסיים. "התבצרנו בקומה השנייה", סיפר הדובר, שהוסיף כי החייל שנהרג נפצע תחילה בצווארו ובעצם הבריח. "הם השתלטו על המטה ולקחו את המפקד. הם רוצים שנניח את נשקינו, אך איננו מתכוונים להיכנע".

כוחות רוסים בסימפרופול, בירת חצי האי קרים, אוקראינה, מרץ 2014. רויטרס
חיילים רוסים בסימפרופול, אתמול/רויטרס

גורם צבאי נוסף תיאר בשיחה עם הטלוויזיה המקומית את ההשתלטות על הבסיס. "הותקפנו", ציין בשיחה עם "ערוץ 5". "יש לנו כאן כ-20 אנשים ו-10-15 נוספים, בהם נשים".

ראש ממשלת אוקראינה, ארסני יצניוק, התייחס להשתלטות. "היום, חיילים רוסים החלו לירות לעבר אנשי צבא אוקראינים", אמר והוסיף: "מדובר בפשע מלחמה". יצניוק הוסיף כי המחלוקת עם רוסיה עברה "מהמישור הפוליטי למישור הצבאי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
כוחות רוסים בסימפרופול, בירת חצי האי קרים, אוקראינה, מרץ 2014. רויטרס
חיילים רוסים בסימפרופול, אתמול/רויטרס

לאחר שכ-97% מתושבי קרים הצביעו בעד סיפוח חצי האי לרוסיה במשאל העם, הורה בצהריים נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לספח את חצי האי, והקרמלין הודיע כי מעתה מדובר ברפובליקה רוסית. בעקבות ההחלטה, ארגון שמונה המדינות המתועשות (G8) השעה את רוסיה משורותיו. סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בא לפולין ואמר כי מדובר בהפרה גסה של החוק הבינלאומית וב"פלישה צבאית חסרת בושה". גם גרמניה ובריטניה גינו בחריפות את המהלך.

בנאום בפרלמנט במוסקבה, פוטין הציג את נימוקיו לסיפוח, ולדבריו, פיצולו של קרים מאוקראינה דומה לפיצולה של ברית המועצות, ודומה להתנתקותה של קוסובו מסרביה. פוטין הבהיר כי בכוונתו לספח את חצי האי, אך הדגיש כי רוסיה אינה שואפת להשתלט על חלקים נוספים מאוקראינה. "אל תאמינו למי שמנסה להפחיד אתכם מרוסיה, וממי שזועק שאזורים אחרים ילכו בעקבות קרים", אמר.

ארצות הברית גינתה את המהלך של פוטין. "לא נכיר בניסיון הסיפוח הזה", אמר הערב דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, בתדרוך לכתבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully