וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: העירייה תחליט לגבי פתיחת הסינמה סיטי בשבת

16.3.2014 / 15:45

בית המשפט החליט שלא להחליט: לאחר שהעירייה קבעה שלא לפתוח את מתחם הסינמה סיטי בשבת, הורה לה בג"ץ לשוב לשולחן הדיונים עם האוצר. "אין הצדקה בדיון מחודש, הנושא הוכרע"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד
פתיחת סינמה סיטי בירושלים, פברואר 2014. סיון פרג',
מתחם הסינמה סיטי בירושלים/סיון פרג'

בג"ץ החליט היום (ראשון) שלא להורות על פתיחת מתחם הסינמה סיטי בירושלים, אלא להחזיר את הדיון בעניינו לעירייה. בית המשפט הורה לעירייה לנהל דיון מחדש בנושא "תוך זמן סביר". עם זאת, ניכר כי עיריית ירושלים נצורה בסירובה להפעיל את המתחם בשבת ובדיון בבית משפט העליון המשיכה להישאר הצד היחידי שמערים קשיים בנושא. מלבד העירייה, זכיינית ומפעילת המקום לא התנגדו לפתיחה וכך גם משרד האוצר. לאור זאת, מתחם הבילוי יישאר סגור בסופי השבוע עד לחתימה על הסכם חדש בין האוצר לבין העיריה.

עוד בוואלה! חדשות:
בת 18 נדרסה למוות על ידי מערבל בטון בפתח תקווה
תלמידים נעלו את המאבטח בשירותים, ופצעו 3 שוטרים
הנשק החדש נגד מולנר ודומרני: דוחות תנועה

מי שהתחילו את המחאה היא "תנועת התעוררות" הפועלת בירושלים אשר ערכה הפגנה ביום הפתיחה בשבוע שעבר למען פלורליזם תרבותי בעיר. לאחר שהוחלט כי המתחם לא ייפתח בשבת, לבקשת החרדים, עתרה התנועת לבג"ץ, בתקווה שבית המשפט יהפוך על פיה את החלטת העירייה שהעומד בראשה אמר באירוע הפתיחה כי "יקבל כל החלטה של העליון". אך למרות אמירתו, נראה שהעירייה כבר החליטה. בדיון בבג"ץ הביע נציג העירייה התנגדות לשינוי ההסכם שיביא לפתיחה בשבת: "אין מקום לפתוח את המתחם בשבת. על מנת שיהיה שינוי בהחלטה יש צורך בשינוי בנסיבות. העירייה גיבשה את עמדתה ולא חל שינוי בנסיבות ולכן אין הצדקה בדיון מחדש בנושא שהוכרע".

הפגנה של תנועת התעוררות מול פתיחת הסינמה סיטי בירושלים, פברואר 2014. טלי מאייר
ההפגנה מול המתחם נגד סגירתו בשבת, בשבוע שעבר/טלי מאייר

"אני מוטרד מכך שלאחר חידוש הדיון אנו נחזור לאותה תוצאה. אנו חוששים שלא יהיה דיון ענייני או שקילה של צרכי הציבור בדיון", אמר עורך הדין יוסי חביליו המייצג אך תנועת התעוררות. בהמשך ביקש להגדיר את המשא ומתן בזמן כדי למנוע סחבת מצד העירייה. מכל ההיבטים אין טעם להשאיר את העתירה תלויה אם יוחלט להחזיר את הנושא לדיון נוסף בעירייה. "זה לא המקום בו צריך לדון בעניין במקרה כזה", אמרו השופטים ורמזו להעברת הדיון לבית משפט מנהלי. "אנו נקצוב זמן סביר, אך אנו לא נקצוב לוחות זמנים למועצת העיר".

סגנית ראש עיריית ירושלים ויושבת ראש תנועת "ירושלמים", רחל עזריה, אמרה: "בתי הקולנוע בסינמה סיטי צריכים להיפתח בשבת לטובת בילוי פנאי ומשפחה ביום המנוחה השבועי. החלטת בג"ץ מוכיחה שהגיע הזמן שאנחנו, נבחרי הציבור, נהיה אמיצים מספיק כדי לשבת ולהגדיר מחדש את הסטטוס קוו במדינה". "הסטטוס קוו נקבע לפני 66 שנה כשהרגלי הבילוי של הישראלים היו שונים לחלוטין. אני מזמינה את הקולגות שלי, חילונים, דתיים, חרדים וערבים לשבת סביב השולחן ולנסח את אופי השבת הירושלמית שמתאים לציבור", הוסיפה.

דברים דומים אמר עופר ברקוביץ', המכהן כסגן ראש העיר ויושב ראש תנועת "התעוררות", אשר הגיב להחלטת בית המשפט בשמחה: "אנו מברכים את החלטת בית המשפט לכפות על עיריית ירושלים ומשרד האוצר לנהל משא ומתן על הסכם חדש שבתקווה יביא לפתיחת הסינמה סיטי בסופי השבוע". עוד הוסיף ברקוביץ' כי "באמצעות מאבק ציבורי והשפעה פוליטית על חברי מועצת העיר - אנחנו נחושים להתמיד במאבק עד להשגת היעד".

"רוב מועצת העיר ירושלים מתנגדת להחלטה"

לעומתם, ממלא מקום ראש העיר, יוסי דייטש מסיעת "אגודת ישראל", אמר לאחר הדיון בבג"ץ כי השופטים מבינים את הרגישות והאיזון הנדרשים בהחלטה שכזו, והוסיף: "אני בטוח שגם ראש העיר ימשיך במדיניות השמירה על הסטטוס קוו בירושלים והמתחם יישאר סגור בשבת. אני בטוח שמועצת עיריית ירושלים לא תלך שולל אחרי מנהיגי 'יש עתיד' שהוכיחו שחוץ מכותרות לא מעניין אותם כלום". "חבל שעיריית ירושלים הציגה עמדה לפיה יש מקום לפתיחת משא ומתן על שבת כשברור שרוב מועצת העיר ירושלים מתנגדת להחלטה", אמר חבר מועצת העיר יצחק פינדרוס, לשעבר ראש עיריית ביתר עילית שהוסיף: "צר לי על התחושה הפורימית שנתן נציג העיריה כאילו יש על מה לדבר".

בתגובתה הרשמית אמרה העירייה: "בג"ץ חזר על עמדתנו כפי שנאמרה כל העת, לפיה ההסכם עליו חתמו בעלי מתחם הסינמה סיטי עם משרד האוצר נקבע ביוזמתו, ובו הוחלט כי המתחם יהיה סגור בשבת. הסכם זה הוא שאושר במועצת העיר. באם ייערך הסכם חדש בין הסינמה סיטי למשרד אוצר בתנאים שונים, הוא יובא בשנית להצבעה במועצת העיר". מהעירייה הוסיפו כי היא "לא מתנגדת לפתיחת בתי קולנוע במקומות פרטיים בשבת ובעיר פועלים ביום זה 12 אולמות קולנוע הנמצאים בשטחים פרטיים". "בנוסף לכך, בקרוב עתיד להיפתח בעיר, בשטח פרטי, מרכז שרובר אשר יכלול קומפלקס חדש של בתי קולנוע שעל פי הצהרת היזמים ייפתח גם הוא בשבת" חתמו.

בהכנת הידיעה השתתף יקי אדמקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully