וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשק החדש נגד מולנר ודומרני: דוחות תנועה

16.3.2014 / 13:17

מפקד אגף התנועה במשטרה הנחה ליצור "חיכוך מתמשך" עם ארגוני הפשיעה על מנת להתיש אותם, להרשיע את אנשיהם ולפגוע בהם כלכלית. האמצעים: מעצרים על מהירות, חגורות ושכרות

כתב אישום לשלום דומרני בבית המשפט המחוזי באר שבע. נובמבר 2013. דייב בוימוביץ'
נחשד בזיוף דוח תנועה על סך 750 שקלים. שלום דומרני/דייב בוימוביץ'

מאבק חדש ומקורי: לאחרונה הנחה מפקד אגף התנועה, ניצב משה אדרי, לנקוט שורה של צעדים נגד גורמים המזוהים עם ארגוני הפשיעה, וזאת על מנת ליצור "חיכוך מתמשך" בין הארגונים לבין המשטרה. המטרה היא להתיש אותם ולהביא למעצרם ולכמה שיותר הרשעות, כתבי אישום ופגיעה כלכלית – מרמת ה"חייל הזוטר" ועד לראשי הארגונים.

העבודה מתמקדת בשיתוף פעולה עם היחידות המרכזיות (ימ"רים) במחוזות השונים. בעוד היחידות המרכזיות מספקות את רשימת הבדוקאים – אנשים המסומנים לפי דוחות מודיעיניים ככאלה המשתייכים לארגוני פשיעה – שוטרי התנועה יעשו לבסוף עבודת ביקורת רבה יותר. בין השאר, יתמקדו השוטרים בעיקר במתן דוחות על נהיגה ללא רישיון, נסיעה בכלי רכב לא תקניים – ממוגנים לדוגמה – ואף בעבירות אחרות כמו אי חגירת חגורות בטיחות או מהירות מופרזת.

עוד בוואלה! חדשות:
הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בדרום: הלימודים יתקיימו כרגיל
הבית הלבן: "יש מידע חדש על המטוס המלזי שנעלם"
ח"כים ואנשי שמאל בסרטון חדש: "כיף להיות ימני"

עמיר מולנר באולם בית המשפט המחוזי בת"א - אוקטובר 2009. אורי לנץ
טויוטה ממוגנת היטב. עמיר מולנר/אורי לנץ

אותות לתהליך זה ניתן בשני מקרים מרכזיים: אחד מהם ביולי האחרון, כאשר המשטרה עצרה את העבריין שלום דומרני בחשד לזיוף דוח תנועה על סך 750 שקלים. במשטרה טענו אז כי דומרני צולם נוהג במכונית במהירות של 140 קמ"ש. המעצר אפשר למשטרה לכלוא את דומרני לכמה ימים, אך בסופו של דבר הוא שוחרר למעצר בית. עם זאת, המטרה כאמור היא לא רק הרתעה תעבורתית – אלא תסכול והתשה מול המשטרה.

דוגמה נוספת ניתן למצוא בעיכוב של אנשי אגף התנועה יחד עם להב 433 לכלי הרכב של ראש ארגון הפשע עמיר מולנר. בדצמבר האחרון עיכבו אנשי אגף התנועה את מכוניתו של מולנר ברמת גן. הבלשים ידעו מבעוד מועד שרכב השטח המפואר, טויוטה לנד קרוזר חדישה, היא ממוגנת היטב. בהוראת ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, שהורה על מדיניות החיכוך עם ארגוני הפשיעה, הם חילטו את כלי הרכב. נמצאו בו פלטות מיגון ואף מצלמה הסורקת ברדיוס של 360 מעלות.

דוגמה שלישית היא זו של יעקב פליסיאן, אחיו של חגי פליסיאן, שהיה עד לא מכבר הנאשם המרכזי ברצח בבר-נוער בתל אביב. בנובמבר האחרון הרשיע בית המשפט לתעבורה בתל אביב את פליסיאן בעבירות תנועה וגזר עליו מאסר של עשרה חודשים בגין נהיגה בשכרות. זאת לאחר שנרשמו לחובתו יותר מ-24 הרשעות קודמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully