וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CNN הכתירה את בנט ל"מנהיג מחנה הימין בישראל"

11.3.2014 / 16:33

בראיון שהעניק יו"ר הבית היהודי למנחה פריד זכרייה, כינה אותו האחרון מחליפו של נתניהו בראשות הימין. בנט הודה: "יש חילוקי דעות, אבל אנחנו מסכימים על המטרה היסודית"

צילום מסך

שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הוא מנהיגו החדש של הימין בישראל, כך לפחות לפי רשת CNN האמריקנית. בראיון שהעניק בנט למנחה פריד זכרייה, כינה אותה האחרון "המנהיג החדש של מחנה הימין בישראל" ועימת אותו עם העובדה שהוא חולק על עמדתו המדינית של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "איש אינו רוצה בשלום יותר ממני", טען בנט. "לצערי, נדרשתי להילחם כמה וכמה פעמים במסגרת הסכסוכים השונים. איבדתי את חברי הטוב ביותר. אנחנו רוצים שלום בישראל. השאלה היא איך משיגים שלום?".

חדשות נוספות בוואלה!:
6 שנים לטבח במרכז הרב: הקלטות המשטרה נחשפות
שלושה פלסטינים נהרגו בתקיפת חיל האוויר ברצועה
אדלשטיין שוקל לבטל את ביקור דיוויד קמרון בכנסת

בנט הסביר את התנגדותו לתכניתו של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי. "כרגע, הגישה הנוכחית, שהיא למסור למדינה ערבית או לפלסטינים את לבה של ישראל ולצפות שלאחר שכבר עשינו זאת שלוש פעמים וקיבלנו טילים ומחבלים מתאבדים שהרגו ישראלים, הפעם זה יעבוד איכשהו, בעיני זה מגוחך", אמר, "זה לא עובד, ואתה יודע, אני איש עסקים. למדתי שכשאתה מנסה משהו שוב ושוב והוא נכשל, עליך לנסות משהו אחר וזה מה שאני עושה. מה שאני עושה זה לפעול למען שלום בשטח בין ישראלים לפלסטינים באמצעות עסקים, באמצעות כלכלה, באמצעות איכות חיים".

הוא שב והדגיש שאין לאפשר לפלסטינים להקים מדינה עצמאית. "האם היית מאפשר להקים מדינה פלסטינית על גג ביתך? אחרי כל מה שהם עשו בעשרים השנים האחרונות?", תהה. "בכל פעם שנתנו להם שטח אדמה, כוחות איראניים מילאו אותו והחלו לרצוח אותנו. אתה יודע, אלף ישראלים התפוצצו בבתי קפה לפני עשר שנים לאחר שיצאנו מהגדה המערבית. אז עכשיו נעשה זאת שוב? או ננסה זאת שוב? לפעמים אין פתרון מושלם. עלינו להיות בוגרים מאוד בעניין הזה. אי אפשר לפתור הכול בקלות. לדעתי, אם ניתן זמן, אם נבנה את זה מלמטה למעלה, נשיג שלום".

זכרייה הקשה על יו"ר הבית היהודי ואמר: "כשאתה יושב לשולחן הקבינט עם ביבי נתניהו, כמי שהיה ראש לשכתו, היית חלק ממפלגתו וכעת הקמת מפלגת ימין משלך. הוא היה מנהיג הימין. אתה הפכת למנהיג הימין. אתה ודאי נחשב לבוגד בעיניו". בנט השיב: "לא, לא. יש לי כבוד רב לראש הממשלה נתניהו. כמובן שיש לנו חילוקי דעות בנושאים מסוימים, אבל אנו מסכימים על המטרה היסודית שהיא שמירת ישראל כמופת לדמוקרטיה במזרח התיכון המורכב הזה".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully