וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון אישר: פיצוי שיא לצעיר שנפצע בתאונה

צעיר מהצפון, היום בן 20, יקבל מחברת הביטוח 16 מיליון שקלים לאחר שתבע אותה בשל תאונה שהותירה אותו משותק בארבע גפיו. "יש לגלות אמפתיה ולא להילחם בפצועים"

הרוג ופצועים בהתנגשות כלי רכב בצומת השריון. ג'יליס
הצעיר עדיין מרותק לכסא גלגלים, נזקק להנשמה מלאכותית ולהשגחה צמודה/ג'יליס

חברת ביטוח תפצה צעיר שנפצע באורח קשה מאוד בתאונת דרכים בסכום שיא של כ-16 מיליון שקלים. ההחלטה התקבלה על ידי בית המשפט העליון שאישר את פסק הדין שניתן בעניין לפני שנתיים בבית המשפט המחוזי בחיפה.

התובע, היום בן 20, נפגע בתאונת שאירעה ב-2002, שעה שהרכב בו נסע עם משפחתו התנגש במשאית. בתאונה נהרגה אחותו של הצעיר, שהיה אז בן 8, הוריו נפצעו והוא עצמו נותר משותק בארבע גפיו. הוא עדיין מרותק כיום לכסא גלגלים, נזקק להנשמה מלאכותית ולהשגחה צמודה. למרות הפגיעה הקשה, הוא הצליח להפעיל חלקית את ידו השמאלית, השלים את לימודיו בתיכון בהצטיינות, מתנדב בימים אלה לשירות לאומי של שנתיים והוא מתעתד ללמוד באוניברסיטה.

עוד בנושאי משפט ופלילים:
חקירת זקן: "אין כאן חומר נפץ, אך יש עם מה לעבוד"
חשד: גנבו 27 ספרי תורה בשווי מיליוני שקלים
התחזתה לפלסטיקאית - והזריקה חומרים אסורים

בתום המשפט שהתנהל, פסק בית המשפט המחוזי פיצוי חד-פעמי לצעיר בסכום כולל של יותר מ-11 מיליון שקלים, ופיצוי חודשי של כ-38 אלף שקלים החל מגיל 45. ההחלטה על הפיצוי הגבוה מהמקובל התקבלה לאחר שבית המשפט מצא כי הישגיו הגבוהים בלימודים מלמדים על כך שאלמלא התאונה היה הצעיר יכול להשתכר "שכר נאה". לכן, העמיד בית המשפט את בסיס השכר לצורך חישוב הפיצוי על 150% מהשכר הממוצע במשק. הן הצעיר והן חברת הביטוח הגישו ערעורים.

העליון קיבל את עמדת הצעיר, וקבע כי הסכום האמור ניתן "בשל פגיעתו הקשה והייחודית", בגינה אף ניתן לו היתר להעסקת שלושה מטפלים בו-זמנית. בית המשפט אף ציין את הערכתו "לנפגע הצולח מכשולים רבים שהציבה לפניו בחייו התאונה הקשה".

בתגובה להישג, ציינה פרקליטתו של הצעיר עו"ד גליה זלצר- ליפשיץ, שייצגה אותו יחד עם עו"ד ד"ר פנחס זלצר, כי אף שהפיצוי שנפסק הוא גבוה, "הרי שמדובר באדם שנפגע קשות ועלות צרכיו הרפואיים והטיפוליים גבוהה לאין שיעור מהעלות המוכרת בפסיקה". היא הוסיפה כי במקרים של נפגעים מסוג זה ראוי שחברות הביטוח "יגלו אמפתיה והוגנות", ויבואו לקראת הפצועים "במקום להקשות ולהילחם בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully