וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהם התורמים והעמותות המשפיעים ביותר בישראל?

"אות האפקטיביות" לשנת 2013 יוענק לד"ר חיים דהאן על פועלו בתחום החינוך לילדים בפריפריה ונוער בסיכון, לעמותות הסדנא לידע ציבורי וער"ן ולמרכז הפיתוח של מיקרוסופט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילותו מהווה דוגמה לרתימת בעלי הון להצטרפות למעגל הנתינה. ד"ר חיים דהאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אות האפקטיביות", שמוענק לעמותה ולתאגיד המשפיעים ביותר בהשקעותיהם החברתיות, יוענק השנה לאיש העסקים ד"ר חיים דהאן - מייסד ונשיא עמותת "אופנים", לעמותות "הסדנא לידע ציבורי" וער"ן, ולמרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל - כך הודיעה היום (שלישי) הוועדה הציבורית בראשות נשיא בית המשפט העליון לשעבר מאיר שמגר.

הוועדה נימקה את בחירתה בד"ר דהאן וציינה כי הוא התבלט בשל פעילותו הענפה וארוכת השנים ליצירת שינוי חברתי. "במשך יותר משלושה עשורים פועל ד"ר דהאן ליצירת שינוי בתחום החינוך - הן עבור ילדים מיישובי הפריפריה בישראל והן עבור נוער בסיכון. ראויה לשבח מעורבותו האישית, הכוללת בין היתר את ייסוד 'עמותת אופנים' והיותו יושב ראש פעיל מאז הקמתה וכיום נשיאה. פעילותו מהווה דוגמה ומופת לרתימת בעלי הון להצטרפות למעגל הנתינה המשמעותית והאפקטיבית לחברה", נכתב בנימוקי הוועדה.

עוד בוואלה! חדשות:
מזרחי: "אם זקן תפתח קופסה שחורה – ללכת איתה"
בעלי המכולות זועמים: "בית המשפט יעיף את חולדאי"
מבקר המדינה: אפליה נגד נשים במגזר הציבורי

סטודנטית לומדת בספריה. ShutterStock
"הוועדה התרשמה מפעילות "הסדנא לידע ציבורי" למען הנגשת ידע ציבורי"/ShutterStock

בנימוקי הזכייה של "הסדנא לידע ציבורי" נכתב על ההשלכות החברתיות החיוביות שהעמותה יכולה להביא להן. "הוועדה התרשמה מפעילות העמותה למען הנגשת ידע ציבורי לכלל הציבור, וזאת במטרה לעודד אקטיביזם חברתי ופעולה לשינוי. לאור החשיבות הרבה של פעילות זו ובזכות מודל הפעולה הייחודי שלה, החליטה הוועדה כי לעמותה פוטנציאל רב בעשייתה למען החברה", נמסר.

בנימוקי הזכייה של מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל באות התאגיד האפקטיבי כתבו חברי הועדה כי "הוועדה התרשמה עמוקות מפעילותכם החברתית אשר מחזקת את הקשר בין העולם החברתי לעולם הטכנולוגי, מעודדת גיוון תעסוקתי ומפתחת מנהיגות בעלת יכולות ניהוליות במגזר השלישי. כמו כן, התרשמה הוועדה מעידוד העובדים לנתינה באמצעות הכפלת סכום תרומתם על ידי החברה. פועלכם מהווה דוגמה למשקיעים חברתיים אחרים. בעשייתכם ניכרת ראייה יזמית וחדשנית במטרה ליצור שינוי חברתי אמיתי".

את בחירתה בער"ן נימקה הוועדה בסיוע רחב היקף שמעניקה העמותה לאנשים בעת צרה. "התרשמנו עמוקות מפועלה במתן עזרה ראשונה נפשית לאנשים במצוקה, ואספקת מערך של שירותי רפואה מונעת לחולים המצויים בעת משבר", נכתב בנימוקי הבחירה. "הוועדה התרשמה גם מכמות הפניות המרשימה בה מטפלת העמותה מדי שנה – יותר מ-150 אלף, וכן ממערך המתנדבים המקצועי והמרשים שהעמותה מפעילה".

הענקת "אות האפקטיביות" היא יוזמה משותפת של הארגונים "מידות", "מעלה", "מתן - משקיעים בקהילה" ו"מרכז שיתופים". זו השנה השלישית להענקת האות, שמטרתו היא לעודד עשייה חברתית שתוביל לשינוי בישראל. בין היתר, המדדים לבחירת התורם החברתי הפרטי והתאגידי הם אפקטיביות התרומה, היקפה ביחס למחזור או להון אישי, ותק התרומה, בדיקת אסטרטגיית התרומה והשפעתה על המוטבים. הפרמטרים העיקריים שהשפיעו על בחירת העמותה האפקטיבית היו תוצאות פעילותה, מנהיגותה, דרך ניהולה, תכנון וכספים, אתיקה, שקיפות, מנגנוני הבקרה בעמותה ושיתופי פעולה עם עמותות וגופים נוספים להגדלת מעגלי השפעתה.



לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully