וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסקבה: חובתנו להגן על דוברי הרוסית באוקראינה

בתגובה הפומבית הראשונה של בכיר רוסי לפלישה לאוקראינה, תקף שר החוץ לברוב את המערב אך לא הודה בשיגור צבא לקרים: "מי שמאיים בסקנציות הוא מי שרוצה לפלג את אוקראינה"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב מצדיק את נוכחותה הצבאית של ארצו בחצי האי קרים, וטוען כי היא "נועדה להגן על האזרחים הרוסים ועל זכויות האדם שלהם". זו התגובה הפומבית הראשונה של גורם רוסי בכיר לפלישה הצבאית לאוקראינה.

לברוב נאם בצהריים (שני) בפתיחת המושב ה-25 של מועצת האו"ם לזכויות האדם בז'נבה. הוא אמר כי הקהילה הבינלאומית צריכה לקחת בחשבון את הלקחים שנלמדו ממלחמת העולם השנייה, ולזנוח את "גבורת הפשיזם", כלשונו.

משבר צבאי באוקראינה - כותרות אחרונות
לייב בלוג: עדכונים ודיווחים של שליח וואלה בחצי האי קרים
6 דברים שחשוב לדעת על המלחמה שעלולה לפרוץ באירופה
רוסיה באולטימטום לאוקראינה: היכנעו בחצי האי קרים

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב בנאום מול מועצת האו"ם לזכויות אדם. ז'נבה, 3 במרץ 2014. רויטרס
לברוב, היום במועצת האו"ם לזכויות האדם בז'נבה/רויטרס

שר החוץ הרוסי תקף בנאומו את מדינות המערב, שגינו את מוסקבה בשל פעילותיה הצבאיות. לברוב לא הודה במפורש שהכוחות שפועלים בקרים כפופים לצבא רוסיה, אך אמר כי פעילות "הכוחות הרוסים" הן דבר "הכרחי עד לייצוב המצב הפוליטי" באוקראינה.

"המנצחים (מובילי המהפכה באוקראינה) מנסים ליהנות מפרי ניצחונם, ולשלול את חירותם של האחרים ושל בני המיעוטים", אמר לברוב. "יש קיצונים ששולטים בערים, ומפרים את זכויות הבסיס של המיעוט. האלימות של האולטרה-לאומנים מאיימת על האינטרסים של רוסיה ושל דוברי הרוסית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מי שמנסה לפרש את המצב כמעשה תוקפנות ולאיים עלינו בחרם ובסנקציות", אמר לברוב, "הם אותם השותפים, שבאופן עקבי ונמרץ מעודדים את הכוחות הפוליטיים המקורבים אליהם, להכריז על אולטימטומים, לזנוח את הדיאלוג, להתעלם ממצבם של תושבי מזרח ודרום אוקראינה - ובסופו של דבר לפלג את החברה האוקראינית".

וושינגטון: רוסיה צריכה להבין שזו המאה ה-21

בעוד שהקרמלין טוען שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, טרם קיבל החלטה סופית אם לשלוח כוחות צבא לאוקראינה, מדינות המערב אומרות שהרוסים כבר השתלטו, הלכה למעשה, על חצי האי קרים. לברוב דחה על הסף את האיומים שהשמיעו ארה"ב ובנות בריתה, שהזהירו את רוסיה מפני חרם כלכלי. "צריך להתנהל בגישה אחראית, ולשים בצד את השיקולים הגאו-פוליטיים, ומעל הכל להתחשב בתושבי אוקראינה", אמר שר החוץ הרוסי.

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, יבוא מחר לקייב. סגניתו לענייני אירופה, ויקטוריה נולנד, אמרה היום כי "וושינגטון נעזרת בכל ערוצי הדו-שיח האפשריים כדי להבהיר לרוסיה שהיא אינה חייבת להתנהג בדרך הזאת. היא יכולה לבחור להתנהג כמו במאה ה-21, וליישב את ענייניה בצורה פוליטית, באמצעות משא ומתן, ולא בשימוש בכוח צבאי".

חיילים רוסים בעיר פריבולנויה, ליד סימפרופול. חצי האי קרים, אוקראינה, 3 במרץ 2014. GettyImages
חייל רוסי, הבוקר ליד סימפרופול/GettyImages
חייל רוסי ואישה ליד שלט שאומר "הרפובליקה האוטונומית של קרים", מרץ 2014. רויטרס
חייל חולף על פני שלט "קרים האוטונומית"/רויטרס
אזרחים מביטים בספינות רוסיות נכנסות לנמל סבסטופול, חצי האי קרים. 2 במרץ 2014. רויטרס
ספינת הצי הרוסי בנמל סבסטופול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully