וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: 104 כלי רכב נקלעו לתאונת שרשרת בקולורדו

שכבת קרח מסוכנת שהצטברה על כבישי העיר דנבר בארצות הברית גרמה לתאונת ענק בה נהרגה אישה ונפצעו 14 נוספים. "ניתן היה למנוע את התאונה", אמר אחד מתושבי העיר

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

בזמן שבישראל נפגעים אצנים ומפגינים חרדים ממכות חום המוניות, במקומות אחרים בעולם תנאי קור מחפירים גורמים לתאונות שרשרת המוניות המשתקות עיר שלמה. 104 כלי רכב היו מעורבים שלשום (שבת) בתאונת שרשרת בעיר דנבר שבקולורדו כשהחליקו על שכבת קרח שכיסתה את הכביש. בתאונה נהרגה אישה אחת ונפצעו 14 בני אדם, והכביש העירוני נסגר למשך חמש שעות תמימות.

עוד ידיעות מהעולם:
אוקראינה סגרה את המרחב האווירי והכריזה על גיוס מילואים
סין: "בדלנים מוסלמים אחראים לפיגוע בתחנת הרכבת"
הולך ומסתבך: פרשת ”האי היווני” של ארדואן

דרל ברבר מדנבר היה בדרכו הביתה באותו יום קפוא, כך סיפר לעיתון ה"דנבר פוסט", כשבמושב האחורי של מכוניתו הונחה תמונה של אשתו אותה החזיר מהמסגר לכבוד מסיבת הפרישה שלה. אך במקום להגיע לאירוע המרגש, הוא מצא את עצמו עומד בפקק אינסופי על הכביש העירוני. ברבר סיפר שהוא נסע מתחת למהירות המותרת על הכביש החלק, אך בניגוד אליו, אנשים רבים אשר ראו את אורות הבלמים של המכונית לפניהם נדלקים - לא האטו, כך הוא מספר.

תאונת שרשרת של כמאה רכבים בערב חג ההודיה בטקסס, נובמבר 2012. רויטרס
"אנשים פשוט נהגו מהר מדי ביחס לתנאים"/רויטרס

תאונת הענק החלה כשטרקטור פגע בכמה מכוניות שנסעו לפניו. "המכוניות לפניי החלו להתנגש", אמר ברבר, "ואז עצרתי". הוא מספר שראה מכונית משפחתית "מגלחת" את הצד הימני של רכבו ומשמאלו הבחין במשאית שסטתה באופן חד שמאלה כשהיא מנסה להימלט מהריסותיה של מכונית אחרת שלא שיחק לה המזל. לבסוף, המשאית איבדה שליטה והחליקה קדימה עד שהתנגשה בחלק האחורי של ג'יפ שעמד במקום.

אך זהו לא הסוף מבחינתו של ברבר, פחות מחצי דקה לאחר מכן מכונית משפחתית נוספת התנגשה במכוניתו והעיפה אותו כארבעים מטרים קדימה היישר לאחורי משאית הובלות. ברבר, כבאי במקצועו, חזה בכמה תאונות שרשרת בעבר, אך תאונה כמו זו הוא מעולם לא ראה. "אנשים פשוט נהגו מהר מדי ביחס לתנאים, זה היה לגמרי נמנע", טען.

מאה מפלסות שלג נשלחו לכבישי דנבר בכדי לאפשר תנאי נהיגה סבירים ומשאיות עם מוצרים חיוניים עברו בין תושבי העיר שנכלאו בבתיהם. לפי נתוני השירות המטאורולוגי במדינה, באותו יום נערם השלג לגובה של 20 סנטימטרים.

(עדכון ראשון: 22:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully