וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך: למה גברים לוקים באוטיזם יותר מנשים?

גברים לוקים באוטיזם פי 7 יותר מאשר נשים, ועכשיו נראה שהסיבה לכך ברורה מאי-פעם. לטענת חוקרים, המוח הנשי עמיד יותר בפני מוטציות גנטיות. "מדובר במחקר בעל ערך"

אילוסטרציה. ShutterStock
גישה חדשה לטיפול באוטיזם?/ShutterStock

רבים יודעים כי האוטיזם נחשב להפרעה "גברית", משמע - יותר גברים לוקים בה מאשר נשים. מחקר חדש שערך "כתב העת האמריקני לגנטיקה אנושית" מנסה להסביר מדוע. על פי המחקר, המוח הנשי דורש יותר שינויים גנטיים מאשר זה הגברי כדי להניב את אותם סימפטומים פגומים. עבור רבים, הממצא החדש מביא עמו חדשות טובות מהסיבה הפשוטה שיש ביכולתו לעזור בפיתוח גישה מבוססת מגדר לטיפול באוטיזם.

עוד ידיעות מדעיות:
חוקרים טוענים: מצב צבירה חדש - בעין של תרנגולת
איברים בהזמנה: העתיד של ההשתלות
מחקר חדש טוען: יש לכם הרבה פחות רגשות משחשבתם

המחקר בחן מידע גנטי של יותר מ-15 אלף בני אדם עם בעיות נוירולוגיות התפתחותיות, וקרוב ל-800 משפחות המושפעות מאוטיזם על כל רצפיו. נמצא כי לנשים המאובחנות עם אוטיזם יש מספר הרבה יותר גבוה של מוטציות גנטיות מאשר לגברים. לפיכך, על נשים להגיע למספר התחלתי הרבה יותר גבוה של מוטציות שליליות כדי לפתח אוטיזם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"או שגברים פגיעים יותר או שנשים מוגנות יותר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לפי הממצאים, אותם יש לחקור עוד על מנת לאששם, קיימת עמידות גבוהה יותר בהתפתחות מוחית בקרב נשים", אמר החוקר הראשי סבסטיאן ז'קמונט מבית החולים האוניברסיטאי בעיר לוזאן שבשוויץ. הוא הסביר כי "ניתן לשבור התפתחות נוירלוגית בקרב גברים הרבה יותר בקלות מאשר בקרב נשים", אמר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"בעבר הייתה הבנה מאד גברית של אוטיזם"

"ישנן שתי דרכים להסתכל על זה – או שגברים פגיעים יותר או שנשים מוגנות יותר", אמר איוון אייכלר מאוניבריסטת סיאטל שכתב את המחקר יחד עם ז'קמונט. "לפיכך, נדרשת פגיעה גנטית הרבה יותר חמורה של נשים כדי להביא אותן למפתן הדלת של האוטיזם מאשר בקרב גברים". הסבר אפשרי לתופעה היא שמאחר שלנשים יש שני כרומוזומי X ולא אחד, כמו לגברים, יתכן שאחד מהם מפצה על הנזק שנוצר בשני, כך לפי עורכי המחקר.

החדשות הטובות הן שהממצאים עשויים להוביל למתודות רגישות ומדויקות יותר המסתמכות על הבדלים מגדריים לאבחון של הפרעות נוירולוגיות התפתחותיות. קרול פובי, ראש המרכז הציבורי הלאומי האוטיסטי בארה"ב אמרה כי מבחינה היסטורית, מחקרים על אוטיזם הצביעו על "הבנה מאד גברית של ההפרעה שעשויה לגרום לכך שנשים וילדות יתקשו לקבל אבחון ותמיכה. מחקרים כמו אלה, שעוזרים לנו להבין טוב יותר איך האוטיזם משפיע הן על גברים והן על נשים, הוא בעל ערך", הוסיפה. "זה חיוני שהמגדר לא יהווה מכשול לאבחנה או לתמיכה הראויה והנכונה ביותר", סיכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully