וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהי המחלה המסתורית שמשתקת את ילדי קליפורניה?

עקב התרבות מקרים בהם איבדו ילדים ממדינת קליפורניה את התחושה באחת או יותר מהגפיים שלהם, מתלבטים הרופאים האם מדובר במגפה משמעותית או צירוף מקרים. "תופעה חריגה ביותר"

אילוסטרציה. ShutterStock
מקרים בודדים או מגפה מסוכנת?/ShutterStock

מחלה מסתורית תוקפת ילדים במדינת קליפורניה בארצות הברית במהלך השנה האחרונה. למעלה מ-12 ילדים מהאזור פיתחו תסמינים נדירים, הדומים לאלו של מחלת הפוליו, כאשר תוך ימים ספורים גרמה המחלה לשיתוק ידיהם או רגליהם של הילדים.

עוד בוואלה! חדשות:
אוקראינה: כוחות רוסיים השתלטו על שני נמלי תעופה
מרתון תל אביב: 65 נפגעו, בהם אחד במצב קשה
חבית הנפץ היהודית ממתינה לפירומן התורן

חוקרים מבית החולים האוניברסיטאי של סטנפורד מגדירים את המחלה כ"חריגה מאוד", וקוראים להורים לפנות באופן מיידי לרופא במידה ותסמינים של חולשה או שיתוק בגפיים מופיעים אצל ילדיהם. "המחלה מזכירה את מחלת הפוליו, אך היא אינה זהה לה", הסביר ד"ר קית' ואן הרן מבית החולים לילדים בסטנפורד. "זו מחלה רצינית, אצל מרבית הילדים שראינו עד כה, לא שבה התחושה בידיים או ברגליים בהן נפגעו", הוסיף.

ילדים בדרום הארץ מתחסנים נגד פוליו. אוגוסט 2013. דייב בוימוביץ'
הרופאים ממליצים להמשיך לחסן ילדים נגד פוליו. חיסון פוליו בישראל/דייב בוימוביץ'

הרופאים אינם בטוחים האם מדובר בווירוס או בצורה אחרת בה מועברת המחלה. "אנחנו רוצים להרגיע את החששות, מכיוון שנכון לעכשיו זה לא נראה כמו מגפה משמעותית, אלא יותר כתופעה חריגה ביותר", אמר ד"ר ואן הרן. על אף שהחיסון נגד פוליו אינו מגן מפני המחלה המסתורית החדשה, ממליץ ד"ר ואן הרן להורים עדיין לחסן את ילדיהם בחיסון האמור.

לפי ד"ר ג'יין סיוורד מהמרכז לבקרת ומניעת מחלות באטלנטה, ישנן מספר מחלות שונות היכולות לגרום לשיתוק אצל ילדים. לטענתה, ייתכן כי מקרי השיתוק המדוברים בקליפורניה נגרמו כתוצאה ממחלות שונות ולאו דווקא מהתפרצות של מחלה אחת. גם לפי המחלקה לבריאות הציבור של מדינת קליפורניה, לא אותר נכון לעכשיו קשר ודאי בין המקרים.

לדעתה של פרופסור עמנואל וואובנט מאוניברסיטת קליפורניה, על אף שאין בידיה הוכחות חותכות לכך, מדובר בווירוס אשר אצל מרבית הילדים מופיע כשפעת קלה, אך במקרים בודדים, בשל סיבות ייחודייות, מתפתחים אצל הילדים סימפטומים חמורים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully