וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף המחאה: מכסות גיוס החרדים יישארו קבועות

26.2.2014 / 23:22

ועדת שקד דחתה שתי הסתייגויות, אחת של הבית היהודי שדרשה כי ניתן יהיה לשנות את המכסות רטרואקטיבית. כך נותר החוק במתכונת המקורית. ב"יש עתיד" בירכו: "לא יעוקר מתוכן"

צילום: דניאל בוק, עריכה: מתן חדד

(החרדים בכנס חירום נגד הגיוס, שלשום: "לפיד ליכד אותנו")

ועדת שקד דחתה הערב (רביעי) שתי הסתייגויות שהגישו סיעות "הבית היהודי" ו"יש עתיד", שביקשו לקבוע בידי מי תהיה הסמכות לקבוע אם החרדים עמדו במכסת הגיוס שנקבעה להם. יש עתיד דרשה להכניס סעיף שלפיו מכסות הגיוס יהיו קשיחות והממשלה לא תוכל לשנות אותן, וזאת מחשש שהממשלות הבאות ישנו את המדיניות בהתאם ללחצים פוליטיים שיופעלו במרוצת הזמן.

מנגד, בבית היהודי דרשו שהממשלה תוכל לקבוע באופן רטרואקטיבי אם החרדים עמדו ביעדים. כלומר, גם אם מספר החרדים שיתגייסו יהיה נמוך מזה שנקבע בחוק, הממשלה עדיין תוכל לקבוע למפרע כי הם עמדו ביעדים לאותה שנה. מכיוון ששתי ההסתייגויות נדחו, החוק נותר בצורתו המקורית, שדומה לנוסח שהוצע במקור על ידי יש עתיד.

עוד על גיוס החרדים:
מרד בבית היהודי נגד חוק הגיוס: "שיטה טוטליטרית"
החרדים מבטיחים: "עצרת המיליון" נגד חוק הגיוס
האדמו"ר לפיד / דעה

יאיר לפיד, עפר שלח ויעל גרמן בישיבת סיעת יש עתיד, מרץ 2013. יואב דודקביץ'
"מרגע שהתפרסמו מספרי הגיוס – הם ורק הם יקבעו אם עמדו ביעדים ואם תוחל חובת גיוס". שלח עם יו"ר מפלגתו, שר האוצר יאיר לפיד/יואב דודקביץ'

"למרות מאמציהם של גורמים בלשכת ראש הממשלה ובבית היהודי לתת לממשלה אפשרות לעקר את החוק מתוכנו, הנוסח שהתקבל חוזר לניסוח החד-משמעי של ועדת פרי", אמר יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ עפר שלח. "לשום גוף או אדם אין אפשרות לשיקול דעת שלאחר מעשה, ומרגע שהתפרסמו מספרי הגיוס – הם ורק הם יקבעו אם עמדו ביעדים ואם תוחל חובת גיוס. זו הייתה דרישתה של יש עתיד הן בוועדת פרי והן בדיון היום, והתקבלה במלואה בשני המקרים", הוסיף.

בתוך כך, חברי הכנסת החרדים, שהחרימו בשבוע האחרון את דיוני ועדת שקד, שבו היום להשתתף בדיוניה. גורמים בסיעת יש עתיד מסרו לוואלה! חדשות כי הם סבורים שחזרתם של החרדים לוועדה מלמדת על הבנות שהושגו בינם ובין ונציגי הבית היהודי והליכוד, כדי לנסות ולרכך את נוסח החוק לפני שיאושר.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully