וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין וסטרוק התנצלו בפני שגריר ארה"ב על הדלפת שיחתם

26.2.2014 / 21:23

ההתנצלות הגיעה לאחר שהקלטות מפגישה סגורה של השגריר שפירו וחברי השדולה למען ארץ ישראל בכנסת הודלפו לתקשורת וחשפו אווירה מתוחה. ראשי השדולה הודו לו על השיח שקיים עמם

ראשי השדולה למען ארץ ישראל, חברי הכנסת יריב לוין (הליכוד) ואורית סטרוק (בית היהודי), התקשרו היום (רביעי) לשגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, והתנצלו על כך שפגישה עם השגריר הוקלטה והועברה לתקשורת, על אף שהוגדרה מראש כסגורה. ראשי השדולה ביקשו את סליחת השגריר, ושבו והודו לו על הפגישה החשובה ועל השיח שהוא מקיים עם חברי הכנסת. השגריר קיבל את ההתנצלות ואמר שלטעמו הפגישה הייתה "טובה ומועילה".

אתמול הגיע השגריר שפירו לפגישה עם 16 חברי כנסת מהשדולה למען ארץ ישראל, שייעודה הרשמי הוא "חיזוק האחיזה של מדינת ישראל בכל רחבי ארץ ישראל ובפרט ביהודה, שומרון ובקעת הירדן". הקלטות מהפגישה, שכאמור הוגדרה כסגורה, פורסמו עוד באותו יום בגלי צה"ל ומהן הצטיירה שיחה מתוחה בין הצדדים, במהלכה תקפו בחריפות חברי הכנסת את עמדתה של ארצות הברית כלפי ישראל.

עוד בנושא:
עוד חרם: "בנקים בישראל תמכו בהתנחלויות בפלסטין"
מרקל נחתה בארץ: "להבטיח את ביטחונה של ישראל"
חרף ניסיונות ההרגעה של נתניהו: ההקפאה ניצבת בפתח?

רוה"מ נתניהו ורעייתו, הנשיא שמעון פרס ושגריר ארה"ב דן שפירו בבית השגריר בהרצליה בחגיגות יום העצמאות לארה"ב, יולי 2013. דרור עינב
קיבל את ההתנצלות. שפירו בחגיגות יום העצמאות לארה"ב ביולי האחרון/דרור עינב

שפירו ביקש להציג לחברי השדולה את המשא ומתן אודות הסכם המסגרת, שעל פי התכנית אמור להסתיים עד חודש אפריל. "אולי נצטרך יותר זמן, אני מקווה שיהיה אפשר גם להאריך את התקופה הראשונה, אבל המטרה היא לבנות את הסכם המסגרת כך שהצדדים יוכלו להתקדם במשא ומתן, אפילו אם יש להם הסתייגויות", אמר שפירו. הוא ציין כי המטרה היא סיום הסכסוך, ש"הוא סיום לכל התביעות והכרה הדדית בין מדינת הלאום של העם היהודי למדינת הלאום של העם הפלסטינ"י.

חברי הכנסת, מנגד, תקפו את השגריר בשל עמדתה של ארצות הברית בנושא. "למה שנאמין לך, איפה ראית שארצות הברית תמכה בישראל כאשר היו חילוקי דעות?", תהה ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו). "אותנו לא מעניינים סידורי ביטחון, אנחנו כאן בגלל זכותנו על הארץ", אמרה בפגישה ח"כ סטרוק. ציפי חוטובלי (הליכוד) הוסיפה כי "אין אפשרות אמיתית לגשר על הפערים בין ישראל לפלסטינים ואין רוב בליכוד להסדר שתוכנו חלוקת הארץ. כל ניסיון לכפות עלינו תכניות מדיניות בניגוד לעמדת הבוחר יהווה פגיעה בדמוקרטיה הישראלית".

היום, כאמור, הביעו ראשי השדולה, חברי הכנסת לוין וסטרוק, התנצלות על הדלפת תוכן המפגש לאמצעי התקשורת והודו לשפירו על הפגישה. ההתנצלות לא נגעה לתוכן השיחה או לטענות שהועלו על ידי המשתתפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully