וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ניסוי במערכת שתגן על מטוסי נוסעים מטילים

26.2.2014 / 17:55

משרד הביטחון בשיתוף משרד התחבורה ואלביט מערכות סיימו סדרת ניסויים במערכת "מגן רקיע", שנועדה לסכל מתקפה של טילי כתף על מטוסים ישראליים, כמו זו שהייתה במומבסה ב-2002

יח"צ - חד פעמי

משרד הביטחון, בשיתוף עם משרד התחבורה וחברת אלביט מערכות, השלימו בהצלחה סדרת ניסויים מסכמת במערכת "מגן רקיע" להגנה על מטוסי נוסעים מפני טילי כתף. בעקבות האיום המתגבר על מטוסים אזרחיים ישראליים ואחרים פותחה המערכת, שנועדה לסכל התקפה של טילי כתף מסוגים שונים במטרה להגן על המטוס במהלך הטיסה. הניסוי נוהל על ידי מפא"ת - המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתיות במשרד הביטחון.

גורם ביטחוני מסר כי המערכת המתקדמת מסוגלת לאתר את הטיל המשוגר לעבר המטוס, ולאחר מכן לירות קרן לייזר מאוד ממוקדת לעבר ראש הביות של הטיל הקטן, ובכך להגן על המטוס. הניסוי הוכיח כי המערכת יעילה ומגינה על המטוס מפני מגוון של טילים שיודעים לעוף במהירות אל המטוס, תוך כדי פגיעה בטילים במרחקים גדולים.

עוד בוואלה! חדשות:
הרצח בבר-נוער: חגי פליסיאן שוחרר למעצר בית
המבקר: "כנס הליכוד עם שרית חדד - ראוותני ומופרז"
בגלל ויכוח על אופניים: הרג גבר אוטיסט במכת אגרוף

תמונות ארכיון מפיגוע שכוון נגד ישראלים במומבסה, קניה. 2002. AP
היסטוריה של ניסיונת פיגועים הגבירו את קצב ההשקעה והפיתוח. מתקפת הטרור נגד מטוס ארקיע במומבסה ב-2002/AP

היסטוריה של ניסיונות פיגועים האיצו במשרדי הביטחון והתחבורה להגביר את קצב ההשקעה והפיתוח של מערכת מתקדמת להגנה מפני טילים מסוגים שונים המאיימים על חברות תעופה אזרחיות, בדגש על מטוסים של חברות ישראליות בהן אל על וארקיע.

האירוע החמור ביותר התרחש בחורף 2002, כששני טילי כתף מסוג סטרלה שוגרו לעבר מטוס בואינג של ארקיע בשדה התעופה של מומבסה שבקניה בעת המראתו. הטילים החמיצו במרחק קצר את המטוס, שעליו היו באותה שעה מאות נוסעים. בשנת 2006 דיווחה התקשורת ההולנדית על אזרח מרוקני שהתכוון לפגוע במטוס אל על בשדה התעופה בסכיפהול שבהולנד באמצעות טילי נ"ט.

בשנת 2003 דווח בתקשורת הקנדית כי חוליה של ארגון הג'יהאד העולמי אל-קאעדה תכננה לשגר טיל כתף לעבר מטוס אל על בטורונטו. כך גם ביולי 2002, אז ניסתה חוליית טרור לפגוע במטוס אל על שהיה בדרכו למוסקבה.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully