וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח בבר-נוער: חגי פליסיאן שוחרר למעצר בית

הנאשם המרכזי ברצח שוחרר בתנאים מגבילים עד ל-8 באפריל, וביקש לעלות לקבר אחיו שנהרג בקיץ. זאת לנוכח ההתפתחויות ומעצרו של עד המדינה בחשד שבדה חלק מעדותו. השניים עומתו

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

הנאשם המרכזי בפרשת הבר-נוער הולך הביתה: חגי פליסיאן, נגדו הוגש אישום בגין הרצח הכפול במרכז הנוער של הקהילה הגאה בתל אביב ב-2009, שוחרר אחר הצהריים (רביעי) למעצר בית בתנאים מגבילים עד ל-8 באפריל, לנוכח ההתפתחות בפרשה ומעצר עד המדינה. זאת בתום שמונה חודשים במעצר. בתום דיון בבית משפט השלום בתל אביב ביקש פליסיאן לעלות לקברו של אחיו אור, שנהרג ביולי בנפילה מפיגום בבני ברק.

עוד על פרשת הבר-נוער
מעצר עד המדינה בבר-נוער הוארך: "החשדות התעצמו"
דנינו על פרשת הבר-נוער: "לא נעמיד לדין חף מפשע"
פארסת הבר-נוער: כישלון ידוע מראש?

"היום יום חג בשבילנו, תרשמו את התאריך, נציין אותו משנה לשנה", אמר אחיו של פליסיאן, מוטי. "אני מאמין שעד המדינה זה מי ששלח את הרוצח, והוא יודע בדיוק מי הרוצח. הוא תפס קורבן תמים ועובדה שבסוף לא האמינו לו בחקירה". אח נוסף, בנימין, אמר: "צעקנו כל החודשים האלה. עכשיו הגיע הזמן שנשתוק".

חגי פליסיאן משתחרר מבית משפט השלום בת"א למעצר בית, פברואר 2014. יותם רונן
"יום חג". פליסיאן משתחרר לביתו, הערב/יותם רונן

מוקדם יותר היום נערך במשרדי ימ"ר תל אביב עימות בין פליסיאן לעד המדינה, שנחשד כי בדה חלק מעדותו, במהלכו אמר פליסיאן לעד המדינה: "רימית מדינה שלמה, כמעט שלחת אותי לכלא לשארית חיי בהבל פה". בנוסף, נפגש פליסיאן עם מי שחקר אותו, ואמר לו: "אתה לא האמנת לשום דבר שאני אומר, ואמרת שתשלח אותי לכלא לכל חיי". החוקר טען בתגובה לדברים שהוטחו בפניו כי אם הוא לא "היה מגלה אחריות ומקצועיות היית נמק בכלא".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הארכת מעצר לעד המדינה בפרשת הבר-נוער, פברואר 2014. יותם רונן
עד המדינה בהארכת המעצר/יותם רונן

בבקשתה לבית המשפט לשחרר את פליסיאן למעצר בית ציינה הפרקליטות כי "בעת האחרונה חשפה המשטרה ממצאים חדשים, אשר הביאו לשינוי בתשתית הראייתית שעמדה ביסוד כתב האישום. ממצאים אלה מהווים בסיס לחקירה פלילית חדשה, שעודנה בעיצומה, במסגרתה נחקר חשד לפיו מי שאמור לשמש כעד מדינה נגד הנאשם בדה ראיות ושיבש הליכי חקירה. מעבר לכך, פרטי החקירה חוסים תחת צו איסור פרסום".

הפרקליטות תבחן את כלל הראיות בתיק

ממשרד המשפטים נמסר עוד שההחלטה לפנות לבית המשפט התקבלה על ידי פרקליט המדינה שי ניצן, בעצה אחת עם הגורמים הרלוונטיים במשטרה ובפרקליטות המחוז. "הפרקליטות תבחן את כלל הראיות בתיק הרצח בבר-נוער, ותשקול את עמדתה ביחס להמשך ההליך נגד חגי פליסיאן, על פי ההתפתחויות בחקירה החדשה שנפתחה לפני כשבוע ימים ועודנה תלויה ועומדת", נכתב.

"הרבה תפילות וצדקות, זה מה שהחזיק אותי. תמיד אמרתי שחגי חף מפשע ושהצדק ייצא לאור, במוקדם או במאוחר", אמרה בשבוע שעבר אמו של פליסיאן. אחיו, בני, שלכאורה הותקף על ידי מנהל הבר-נוער שאול גנון הוסיף: "אמרנו מההתחלה שהוא (העד) היה שקרן - והוא שקרן. אמרנו שהכול ייפול עליו - והנה רואים את זה". אחרי היוודע דבר מעצרו של העד סיפר: "צעקתי 'הקדוש ברוך הוא, אנחנו אוהבים אותך".

לדבריו, הוא שוחח עם אחיו מיד כששמע את ההודעה. "הוא התרגש, אבל הוא בהלם", אמר. "כל עוד הוא לא רואה את עצמו בחוץ והוא לא מחוץ לסורג ובריח, הוא לא קולט שזה נגמר. רק כשיהיה בחוץ, הוא יבין". הוא סיכם את תחושותיו: "לאורך כל הדרך בניתם לעצמכם סרט ואתם רציתם שאני אהיה שחקן בסרט שלכם, אבל זה לא יצליח - והאמת תצא לאור".

העד שותק בחדר החקירות

אתמול האריך בית משפט השלום בתל אביב את מעצרו של עד המדינה בשבעה ימים נוספים. השופט שמואל מלמד ציין בהחלטתו כי "הראיות נגד החשוד התעצמו", ולכן לא נענה לדרישת סנגורו, עו"ד יאיר רגב, לשחררו למעצר בית. עוד ציין השופט כי העד שותק בחדר החקירות, דבר שמעכב את חקירת המשטרה בעניינו.

עד המדינה נעצר כאמור בשבוע שעבר בחשד לשיבוש הליכי חקירה ובידוי הראיות נגד פליסיאן - הנאשם המרכזי ברצח ליז טרובישי וניר כץ באוגוסט 2009 במועדון שבתל אביב.

ביום שישי האחרון, הוחלט במשרד לביטחון פנים להוציא את עד המדינה מהתכנית להגנת עדים. המשמעות היא כי העד לא יקבל את ההטבות שעד מדינה רשאי להן. כמו כן, הוא לא יזכה לביטול החשדות על עבירות שעשה, לא יזכה להגנה המשטרתית המתחייבת לביטחונו, וכן לא יזכה להגנה בעניין פרסום שמו. אם הפרקליטות תחליט לחזור בה מכתב האישום נגד פליסיאן, יותר לפרסום שמו של העד.

(עדכון ראשון: 16:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully