וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הפרלמנט הירדני דורש לבטל יחסים עם ישראל

הדיון בכנסת על הסרת ריבונות ירדן מהר הבית הובילה לתגובה נזעמת: קריאה להחזרת השגרירים ולביטול הסכם השלום עם ישראל. ח"כ גלאון: "הדיון – גפרור שיצית חבית אבק שריפה"

משה פייגלין בחתונתם של ציפי חוטובלי ואור אלון. מאי 2013. ניב אהרונסון
"ארגון טרור יכול להניף בהר הבית את דגלו. דגל ישראל? הס מלהזכיר". יוזם הדיון ח"כ משה פייגלין/ניב אהרונסון

שעות ספורות לאחר שמליאת הכנסת קיימה דיון בשאלת הריבונות היהודית בהר הבית, שעוררה תגובות משני צדי המפה הפוליטית, קראו אמש (שלישי) 42 חברי פרלמנט ירדנים לבטל את הקשרים הדיפלומטיים עם ישראל. הפרלמנטרים הירדנים דורשים להחזיר את השגריר הירדני מישראל, וליד עבידאת, וכן להחזיר את נציג ישראל בעמאן, דניאל נבו - ואף איימו בהשעיית נוכחותם מהמשכן אם דרישתם לא תתקבל. כשליש מחברי הפרלמנט, 47 מתוך 150, אף דרשו לקדם חוק הקורא לביטול הסכם השלום בין ישראל וירדן - כך דווח באל-ג'זירה.

הדרישה הירדנית מגיעה בעקבות הדיון הנפיץ אתמול סביב הסרת החסות הירדנית מהר הבית, אותו יזם חבר הכנסת משה פייגלין (הליכוד ביתנו). "מאחורי גבו של העם ויתרנו על כל שריד של ריבונות ישראל בהר. כל ארגון טרור יכול להניף שם את דגלו. דגל ישראל? הס מלהזכיר", אמר פייגלין. לדבריו, "אפילו כיפה על הראש השוטרים ממליצים להוריד. אני לא מכיר שום מדינה בעולם שאומרת ליהודים להוריד את הכיפה - והנה זה קורה בלב ליבה של בירת ישראל".

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
בניגוד לאמברגו האו"ם: עיראק רכשה נשק מאיראן
סערה בטורקיה: פרשת הקלטת הלוהטת של ארדואן נחקרת
נתניהו על התקיפה בלבנון: עושים מה שצריך כדי להגן

"פייגלין עושה פרובוקציה"

חברי כנסת מהאופוזיציה יצאו נגד קריאתו של פייגלין, וטענו כי מדובר בניסיון לערער את היחסים עם ירדן השכנה. "אני מכבדת את הצורך של אנשים לנגישות לפולחן, אבל מי שקורא בנקודה הרגישה הזו לעלות להר הבית, זורק את הגפרור שיצית את חבית אבק השריפה", אמרה אתמול חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ).

איתן כבל (העבודה) הוסיף על דבריה של גלאון: "אני רוצה לברך את המפלגות הערביות שקיבלו החלטה לא להיות שותפות להצגה הזו. אני פונה לחבר הכנסת פייגלין - למה לעצור בהר הבית? אם אתה המשיח החדש של תקופתנו, מה עם ברית בין הבתרים? מה עם שבט ראובן, גד וחצי המנשה? למה להשאיר אותם בצד?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully