וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפדופיל אדריאן שוורץ מערער: לא אנסתי ילדה

26.2.2014 / 8:57

שוורץ, שריצה 20 שנות מאסר בגין אונס ילדה בת 10 בירושלים, הגיש ערעור לבית המשפט העליון על הרשעתו, בטענה כי מומחית מטעם המדינה שינתה גרסתה ביחס לדגימת ד-נ-א

פרק נוסף בסאגה של הפדופיל המורשע אדריאן שוורץ להוכחת חפותו: היום (רביעי) ידון בית המשפט העליון בערעור שהגיש שוורץ על הרשעתו. ב-1991 נידון שוורץ ל-20 שנות מאסר בגין אונס של ילדה בת 11. הוא הורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב, הפסיד בערעור לבית המשפט העליון ובקשתו לדיון נוסף נדחתה. מאז הרשעתו לא חדל מלנסות ולטהר את שמו.

עוד בוואלה! חדשות:
בכיר ישראלי אישר: "תקפנו בלבנון משלוח טילים לחיזבאללה"
צפו בתיעוד: הפיצוץ שפצע חמישה בשוק בפתח תקווה
גיא בן ה-4 מת משפעת: "זה כמו סרט אימה"

בשלב מסוים אימצה הסניגוריה הציבורית את עמדתו והגישה בקשה למשפט חוזר בהסתמך על בדיקות דנ"א שנעשו על המוצגים מן הזירה - מזרן ושמיכה, אך הוא הורשע גם במשפט החוזר. שוורץ, בעל דרגת אמן בשחמט ובעבר אלוף ישראל בשש-בש, ריצה כבר בעבר תשע שנות מאסר בגין מעשה אונס שהוא הודה בביצועו. את 20 שנות המאסר הוא סיים לרצות וכיום הוא נלחם כדי לטהר את שמו.

הפדופיל אדריאן שוורץ ישוחרר ב-2011. נעם כהן
נידון ל-20 שנות מאסר בגיל אונס בת 11. אדריאן שוורץ/נעם כהן

באמצעות עורך דינו דוד ברהום, מבקש שוורץ לבטל את פסק הדין המרשיע. הראיות שהוא מציג אינן חדשות, אולם הוא מקווה שייבחנו פעם נוספת. לטענתו, חוות הדעת שעמדה בבסיס הבקשה למשפט חוזר הייתה מומחית מטעם המדינה ששללה את שוורץ כתורם לתערובת הדנ"א שנמצא על גזיר משמיכה שהייתה בזירה. בהמשך, כך נכתב בערעור, שינתה המומחית את גרסתה וקבעה לגבי אחת הבדיקות כי גישתה הראשונה אינה אלא "טעות בניסוח". בנוסף לכך אותה מומחית ומומחה נוסף טענו כי זו הבדיקה המירבית שעליה יש להסתמך.

בערעור טוען שורץ כי השינוי בגישת המומחית נולד עקב "סערה תקשורתית" ונוכח בקשה מטעם הפרקליטות "להשלים" את חוות דעתה. הוא מוצא חיזוקים נוספים לטענתו. בין היתר, שוורץ טוען כי בעוד שערכי כל שאר הבדיקות נרשמו בטבלה שהוגשה בכתב יד מתיק העבודה, ערכיה של הבדיקה השנויה במחלוקת שצוינו בחוות הדעת המאוחרת - ומציגים לטענתו נתונים מחשידים, הוצגו על גבי טיוטה מודפסת. שוורץ, יש לציין, סירב לתת דגימת דם במשך שנים ארוכות, אך כאשר ניאות לכך היה זה מאוחר מדי. בדיקות הדנ"א שנערכו היו בעייתיות.

בנוסף, שוורץ טוען בערעור כי מומחים, לרבות מומחה מטעם המדינה, שללו את האפשרות כי הוא היה זה שאנס את הילדה. הוא מתייחס בערעורו לערכים מסוימים בדגימות דנ"א שלגביהם לא ניתן היה לקבוע אם הם תואמים את הפרופיל שלו. לטענתו, בית המשפט סירב להכריע בסוגיה ובשל כך טעה טעות חמורה. "גם אם מקבלים את עמדת מומחי המדינה בגישתם המאוחרת ביחס לבדיקה הנ"ל, הרי שלא ניתן לעטות על ממצאיהם לבוש סטטיסטי (כמתחייב מאופיה של ראיית הדנ"א), וזאת עקב בסיס נתונים מעורפל", נכתב בערעור, "משכך, לא ניתן לקבל מסקנה של 'אי שלילה ואי חיוב', אלא דינה של בדיקה זו להיפסל".

שוורץ: לאנס סוג דם A, לי סוג O

שוורץ טוען בנוסף כי ישנם ערכים שהתקבלו בבדיקת דנ"א שאינם שייכים לו או לקורבן. לדבריו מומחי המדינה מצאו שקיים פרופיל דנ"א של גבר זר מעורבב בפרופיל דנ"א של הקורבן על גבי השמיכה שהייתה בזירה, וכאמור לא שללו את הפרופיל של שוורץ כמי שתרם לתערובת. בית המשפט המחוזי קבע כי השמיכה והמזרן היו "ברשות הרבים", אלא שקביעה זו שגויה מן היסוד. בעל המחסן שבו בוצעה העבירה העיד כי מדובר במקום מתוחזק ונעול, שמעולם לא נפרץ וכי השמיכה והמזרן הורדו למחסן שבוע בלבד לפני ביצוע העבירה, כשהם נקיים.

במסגרת המשפט החוזר הגיעו שני מומחים להעיד, מטעם התביעה ומטעם ההגנה. לטענת שוורץ שניהם שללו את האפשרות שהדגימה שלו תואמת לדנ"א שנמצא על השמיכה. "והנה, קבע בית המשפט המחוזי כי איש מהמומחים לא הגיע למסקנה, בעקבות בדיקות הדנ"א שבוצעו במסגרת המשפט החוזר, שהנאשם נשלל בתערובות שנבדקו", נכתב בערעור.

סוגיה נוספת שנידונה בערעור היא סוג הדם. בעוד שבזירה נמצא אנטיגן של סוג דם A, לשוורץ סוג דם O. המומחית מטעם המדינה שקבעה זאת, שינתה גם היא על פי הערעור את גרסתה וטענה כי אי אפשר לדעת את סוג הדם שזוהה בזרע. אלא ששוורץ מביא את עדויות השוטרים בעת ההיא לפיהן כי המעבדה הביולוגית ואיתה מומחית מסרו לשוטרים כי לחשוד באונס היה סוג דם A. שוורץ טוען בנוסף כי דווקא התביעה היא זו שלא רצתה לקחת ממנו דם על אף רצונו.

לפני כ-23 הורשע שוורץ בבית המשפט המחוזי בתל אביב בביצוע שני מעשי אונס, ונידון ל-25 שנות מאסר בפועל. הוא ערער לבית המשפט העליון וזוכה ב-1997 מאחד מסיעיפי האישום. בעקבות הזיכוי הופחת עונשו ל-20 שנות מאסר. על פי פסק הדין של השופט אמנון סטרשנוב, האישום בו הורשע שוורץ היה אונס של ילדה בת עשר אותה פגש ברחוב בירושלים. שוורץ נתקל בילדה בדרכה לביתה ולאחר שנגיש אליה ופיתה אותה, הוביל אותה למרתף ושם ביצע בה את זממו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully