וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד מיכאל גרוס שהורעל בבירה חש ברע ואושפז שוב

25.2.2014 / 14:30

שבוע וחצי לאחר ששוחרר, אושפז היום שוב בבית החולים שניידר בפתח תקווה לאחר שהוא אובחן כסובל מקושי נשימתי. לטענת הרופאים, מצבו טוב ולא נשקפת לו סכנה כלשהי

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

מיכאל גרוס, בן שבע, אשר הוא ואחיו יצחק, בן חמש, הורעלו בביתם בירושלים בחודש שעבר, אושפז היום (שלישי) בבית החולים שניידר בפתח תקווה. זאת, לאחר שבביקורת שעבר במוסד הרפואי התגלה כי הוא מתקשה לנשום. מבית החולים נמסר שמצבו טוב. רק לפני שבוע וחצי שוחררו שני האחים מאשפוז. ד"ר עובדי דגן, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב בשניידר, מסר אז כי "הם משתחררים במצב טוב, ואין ראיות לנזק ארוך טווח".

עוד על אסון ההרעלה בבירה:
המשטרה: להאשים המדביר מהבירה בגרימת מוות ברשלנות
האחים יצחק ומיכאל שהורעלו שוחררו לביתם
הילד יצחק גרוס שהורעל מהדברה בירושלים שב להכרה

הילדים שהורעלו בירושלים שוחררו מבית החולים. טל אנגלנדר
האחים גרוס עם הוריהם ביום השחרור מבית החולים/טל אנגלנדר

האסון בבית משפחת גרוס אירע ב-22 בינואר. בני המשפחה נחשפו לחומר הדברה שהושאר על פי החשד על ידי המדביר יוסי ברקן, תושב היישוב נטף בן 70, שעבד בדירתם. כתוצאה מהחשיפה לחומר, מתו יעל ואביגיל, בנות שנה וחצי וארבע. שני אחיהן מיכאל ויצחק אושפזו במצב קשה בבית החולים שערי צדק בבירה ומשם הועברו לשניידר. מצבם השתפר בהדרגה, הם נותקו ממכשירי ההחייאה, עד אשר מצבם הוטב והם שוחררו. באשר למדביר, באמצע החודש הודיעה משטרת ירושלים כי היא ממליצה להגיש נגדו כתב אישום בגרימת מותן ברשלנות של האחיות הקטנות. ברקן שוהה בימים אלה במעצר בית ונאסר עליו לעסוק בהדברה.

החומר שאותו שאפו בני המשפחה הוא "פוספין", חומר נדיף בצורת גז, המיועד לשימוש בהדברה. פרופסור יונה אמיתי, מומחה לרפואת ילדים וטוקסיקולוגיה באוניברסיטת בר אילן, הסביר כי מדובר בחומר שאינו מקובל לשימוש ביתי. על התופעות שנגרמות כתוצאה משאיפתו, הוא אמר: "הפוספין פוגע במערכת התוך תאית ובתהליך ניצול החמצן הקיים בגוף. הוא פוגע באיברים הצורכים חמצן, בעיקר במוח, בלב ובריאות". לדבריו, התופעות הצפויות במקרים של שאיפה הן ערפול הכרה וקושי בנשימה, שעלולים להוביל, כפי שקרה במקרה הזה, גם למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully