וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוצים בצבא ארה"ב: טריליון דולרים בעשר שנים

25.2.2014 / 3:15

הפנטגון הודיע על סדרת צעדים במטרה לצמצם את תקציב ההגנה, שעומד כעת על 496 מיליארד. עשרות אלפי חיילים יפוטרו, והצבא ישוב למימדים שלא נראו מאז לפני מלחמת העולם השנייה

מרטין דמפסי וצ'אק הייגל מודיעים על הקטנת הצבא האמריקני, וושינגטון, פברואר 2014. רויטרס
"זה יהיה התקציב הראשון שישקף בצורה מלאה את תהליך השינוי שמשרד ההגנה מבצע לאחר 13 שנים של מלחמה". הייגל עם מפקד המטות המשולבים, דמפסי, אתמול/רויטרס

הפנטגון הודיע אתמול (שני) על קיצוצים נרחבים בצבא האמריקני, אשר יחזירו אותו למימדים של לפני מלחמת העולם השנייה. זאת במטרה לעמוד ביעדי הקיצוץ שנקבעו לשנת 2015, במה שנראה כמאבק עם בית הנבחרים בנוגע לתקציב ההגנה הלאומי לקראת שנת בחירות. שר ההגנה, צ'אק הייגל, דן בצעדים שהוצעו במטרה לעמוד ביעדי הקיצוץ, לקראת הצגת התקציב ב-4 במרץ, וציין כמה הצעות אשר נדחו בעבר על ידי בית הנבחרים.

בשעה שפעילותו של צבא ארה"ב באפגניסטן מצטמצמת, ובוושינגטון מעוניינים להביא לקיצוץ של כמה מיליארדים בתקציב ההגנה, הפנטגון מתכנן להמשיך להעביר את המיקוד הצבאי לאזורי אסיה והאוקיינוס השקט, וכך כבר לא תזדקק לצבא בגודלו הנוכחי – כך אמר הייגל.

עוד כותרות מהעולם:
"הרוגים לחיזבאללה בתקיפת חיל האוויר בגבול סוריה-לבנון"
מרקל נחתה בארץ: "להבטיח את ביטחונה של ישראל"
ההומואים באוגנדה מחוץ לחוק: "מלאים בתולעים"

מרטין דמפסי וצ'אק הייגל מודיעים על הקטנת הצבא האמריקני, וושינגטון, פברואר 2014. רויטרס
"עם כוח קטן יותר, יש פחות מרווח לטעויות". מפקד המטות המשולבים, דמפסי, במהלך ההודעה על הקיצוץ, אתמול/רויטרס

לפי התכנית של משרד ההגנה, כמות החיילים בצבא תקטן מכ-520 אלף כיום ל-440-450 אלף, כשקיצוץ של לפחות 30 אלף חיילים עתיד לצאת לפועל כבר במהלך השנה הקרובה. בכך יחזור הצבא האמריקני למימדים אשר לא נראו מאז 1940. השפל האחרון בכמות החיילים מאז מלחמת העולם השנייה נרשם בשנת 1999, אז הצבא כלל 479,426 חיילים – כ-30-40 אלף חיילים יותר מכמותם לאחר הקיצוץ המתוכנן.

הצעדים שהוצגו הם חלק מתהליך הקטנת תקציב ההגנה בסכום הקרוב לטריליון דולרים במשך תקופה של עשר שנים. התקציב הדו-שנתי שהועבר בבית הנבחרים בחודש דצמבר האחרון נתן לפנטגון מרחב נשימה מסוים, אולם עדיין דרש קיצוץ של 30 מיליארד דולרים במהלך 2014. תקציב ההגנה לשנת 2015 עומד על 496 מיליארד דולרים, סכום נמוך משמעותית מזה שביקשו בפנטגון לפני שנה.

"זה יהיה התקציב הראשון שישקף בצורה מלאה את תהליך השינוי שמשרד ההגנה מבצע לאחר 13 שנים של מלחמה", אמר הייגל. "בחרנו בהפחתה נוספת במבנה הכוח בשירות הצבאי הפעיל ובמילואים, במטרה לתמוך במוכנות שלנו ובעליונות הטכנולוגית, כמו גם להגן על יכולותינו הקריטיות", הוסיף.

גורם בכיר במערך ההגנה האמריקני הגיב לקיצוץ וטען כי גישתו של הייגל היא "פרגמטית ואחראית", אולם הדגיש: "עם כוח קטן יותר, יש פחות מרווח לטעויות". הוא הזהיר כי קיצוצים נרחבים יותר ב-2016 עלולים להסתיים במצב בו "כוחותינו קטנים מדי ולא מאוזנים, ותיפגע המוכנות ותהליך המודרניזציה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully