וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צבא ארה"ב יצטמק לממדים שלפני מלחמת העולם ה-2"

24.2.2014 / 22:20

שר ההגנה האמריקני יבקש לאשר קיצוץ דרמטי בצבא שיכלול סגירת בסיסים וטייסות, וצמצום כמות החיילים הסדירים בכ-80 אלף. "צריך להתאים את עצמנו למציאות שבה יש פחות כסף"

שר ההגנה של ארה"ב, צ'אק הייגל, בביקור בג'קרטה. אינדונזיה, אוגוסט 2013. AP
מוביל מהלך קיצוץ דרמטי. הייגל/AP

לא רק בצה"ל: שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל מתכוון להציע קיצוץ דרמטי בתקציב הצבא האמריקני ב-2015, כזה שיצמק אותו ויהפוך את סדר הכוחות בו לקטן ביותר מאז 1940. על הפרק: סגירת בסיסים וטייסות וצמצום במשאבים.

בנאום בפנטגון, שבוע בלבד לפני שהנשיא ברק אובמה מציג את מסגרת התקציב האמריקני בפני הקונגרס, אמר הייגל כי הצבא צריך להתאים את עצמו למציאות שבה יש פחות כסף – אף שארה"ב עומדת בפני עולם תזזיתי ובלתי צפוי שדורש צבא ערוך יותר.

עוד על צבא ארה"ב
תיעוד: כוח קומנדו לוכד בכיר באל?קאעדה בפחות מדקה
צפו: "הקצינה הכי יפה בצבא" משגעת את ארה"ב
הצצה לנושאת המסוקים האמריקנית

"אנחנו צריכים להתמקד באתגרים האסטרטגיים ובהזדמנויות שיעצבו את העתיד: בטכנולוגיה חדשה, במוקדים חדשים של כוח, ובעולם המשתנה – שיוצר איומים מסוכנים על ארה"ב", אמר. לצד זאת, שר ההגנה אמר כי התקציב שיציג אובמה ל-2015 יכלול "הזדמנות", שתספק לפנטגון 26 מיליארד דולרים נוספים על ה-496 מיליארד שכבר אושרו לפני חודשיים.

מטוס a-10 של חיל האוויר האמריקני. רויטרס
הטייסת תיסגר. מטוס a-10 של חיל האוויר האמריקני/רויטרס

במסגרת התכנית של הייגל, באם הקונגרס יחליט לאשרה, הצבא הסדיר יצטמק מ-522 אלף חיילים ל-450-440 אלף בלבד - המספר הנמוך ביותר מאז פרוץ מלחמת העולם השנייה. הפעם האחרונה שבה שירתו פחות מחצי מיליון חיילים בצבא ארה"ב הייתה ב-2005. בעוד שב-1940 היו 267 אלף חיילים סדירים, בשנה שלאחר מכן – כחלק מההכנות להיכנס למלחמת העולם, גאה המספר פי שישה ל-1.46 מיליון חיילים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ההצהרה של אובמה סללה את הדרך להקטנת הצבא

בין הצעדים ה"נועזים" ביותר בתכניתו של הייגל, שייגררו קרוב לוודאי הסתייגויות חריפות – סגירת טייסת מטוסי התקיפה הוותיקים A-10 וטייסת מטוסי הביון U-2, והקטנת מספר החיילים במשמר הלאומי. הייגל אמר כי הממשל האמריקני גם יגיש בקשה גם לסגור בסיסים על אדמת ארה"ב החל מ-2017. בכירים בצבא האמריקני אמרו כי ההצהרה של הנשיא אובמה לפיה עד סוף 2014 תסיים ארה"ב את חלקה במלחמה באפגניסטן, סללה למעשה את הדרך להקטנת הצבא.

פיגוע במסעדה בקאבול, אפגניסטן. רויטרס
"אנשים חושבים שאין ממש משהו שמתרחש". חיילים אמריקנים באפגניסטן/רויטרס

"אנשים חושבים שהצבא כבר לא באפגניסטן ובעיראק, ושאין ממש משהו שמתרחש", אמר מפקד צבא היבשה הגנרל ריי אודיירנו. "אבל הצבא לא ניצב במקומו. הצבא עושה הרבה דברים על מנת לעצב את העתיד ולמנוע קונפליקטים ברחבי העולם".

מדוברות הפנטגון נמסר כי הייגל טרם החליט על המהלך הדרמטי, והתייעץ עם גורמים בכירים בצבא בנוגע לאיזון שבין הקיצוץ לבין הדרישות הביטחוניות. "עלינו להיות פרגמטיים, ואנחנו לא יכולים להימנע מהחלטות קשות", אמר האדמירל ג'ון קירבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully