וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה בספארי: איך הגיע כדור לבטן נשר בת 11?

24.2.2014 / 21:18

פקחים מצאו את החיה מחוסרת הכרה באזור האכלת הנשרים בגמלא, ללא כל רמז למצבה הבריאותי. גם לאחר שנלקחה לטיפול רפואי והתגלה שכדורית עופרת חדרה לקיבתה, נותרו סימני שאלה

נקבת נשר בוגרת טופלה בבית חולים לחיות בר של הספארי לאחר שנפגעה מכדורית עופרת. באדיבות הספארי,
הפגיעה בנשרים מתרחשת גם בצורה עקיפה. הנשרה הפגועה/באדיבות הספארי

נקבת נשר בוגרת בת 11 הובהלה בסוף השבוע האחרון לבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות שמורות הטבע והגנים כשהיא במצב קשה. פקחים מצאו אותה מחוסרת הכרה באזור האכלת הנשרים בגמלא, ללא כל סימן הנראה לעין.

הנשרה קיבלה טיפול רפואי ראשוני והוכנסה לחדר הרנטגן בבית החולים. בצילום שפוענח לאחר מכן, התגלתה כדורית עופרת בתוך קיבתה. לא ברור אם היא בלעה אותה משום שחשבה שמדובר בעצם, או שאכלה בעל חיים שנורה וניצוד בעבר ובתוכו הייתה הכדורית.


עוד בנושא:
צפו: פילה פוגשת פילה אחרת אחרי 30 שנה בבידוד
מחובר לשורשים: נחנך מרכז המבקרים בפארק שרון
הנמלים בלחץ: שתי דובות ענק הגיעו לספארי

נקבת נשר בוגרת טופלה בבית חולים לחיות בר של הספארי לאחר שנפגעה מכדורית עופרת. באדיבות הספארי,
הכדורית שנמצאה בקיבלתה של הנשרה/באדיבות הספארי

צוות המטפלים הרדים את הנשרה, שטף את קיבתה והצליח להוציא את הכדורית. מצבה של הנשרה עדיין נחשב בעייתי, והיא תשושה מהרעלת העופרת ממנה היא סובלת. היא מקבלת טיפול מיוחד לספיחת העופרת בדם ועירוי קבוע, דרכו מוחדרים לגופה נוזלים ותרופות. התרופות כוללות גם משככי כאבים ואנטיביוטיקה כדי למנוע זיהום ולסייע לה להתגבר על הכאב.

צוות המטפלים מסר כי הפגיעה בנשרים מתרחשת גם כאשר אנחנו לא שמים לב. כך, לעתים כדוריות עופרת נורות לכיוונם של הנשרים ופוגעות בהם באופן ישיר, אולם במקרים מסוימים הן עלולות לפגוע בהם או בבעלי כנף אחרים באופן עקיף, כמו במקרה הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully