וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחובר לשורשים: נחנך מרכז המבקרים בפארק שרון

18.2.2014 / 18:53

בני משפחתו של שרון, שאישר את הקמת הפארק נטעו בו עצים מחוות השקמים. "חבלי הלידה של המקום היו קשים. אריק נרתם לפארק מתוך תפישת אחריות", אמר השר פרץ

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

הר הזבל הפך לריאה ירוקה: הבוקר (שלישי) נחנך מרכז המבקרים בפארק אריאל שרון בהשתתפות השר לאיכות הסביבה עמיר פרץ, ראש עיריית תל אביב, רון חולדא,י ובניו של שרון, עמרי וגלעד. בתחילת הטקס גזר פרץ את הסרט ולאחר מכן חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) קבע במקום מזוזה. בהמשך נטעו בני משפחתו של שרון, שאישר את הקמת הפארק, שני עצי שקמים, שהובאו מחוות השקמים בדרום.

הסיפורים החמים בחדשות:
סקר: שר הביטחון יעלון - המתחרה העיקרי של נתניהו
דיווח: אחיינו של נסראללה נהרג בחילופי אש בסוריה
האם נלכד רוצח בני המשפחה שנרצחה בהרי האלפים?

גלעד ועמרי שרון עם עמיר פרץ בחניכת פארק אריאל שרון. פברואר 2014. דרור עינב
בני משפחתו של שרון שתלו שני עצים בפארק/דרור עינב

הפארק בחירייה, שגודלו פי שלושה וחצי מהסנטרל פארק בניו יורק, היה במשך עשרות שנים מפגע תברואתי לתושבי האזור. הפארק משתרע על שטח של 16 מיליון קוב של זבל, שיכולים למלא 25 פעמים את מגדלי עזריאלי. 170 מיליון שקלים הושקעו בפיתוח הפארק, שמכיל 2500 דונם נגישים לציבור ו-8000 דונם של ריאה ירוקה. הגזים הרעילים באתר הוצאו מבטן האדמה למפעל לייצור גז ידידותי על ידי צינורות שהוחדרו לאדמה.

"התכנסנו כחודש לאחר פטירתו של אריאל שרון. אני מקווה שהאירוע הזה הוא רק אבן אחת באירועים לזכרו", אמר באירוע ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי.

"עוד לפני שמדינת ישראל קמה אריאל שרון היה מחובר לאדמה", אמר השר פרץ. "לפני שפארק אריאל שרון הוקם הוא היה אתר פצוע. חבלי הלידה של הפארק היו קשים מאוד. בכל תחנה בחייו חיבר שרון בין קבוצות ואנשים ובין משימות - גם כאן אריק נרתם מתוך תפישת אחריות. כאן מתקיימות התחברות של עירוניות וטבע. לצד היותו סמל למאבק למען ביטחון ישראל, ניתן לראות כמה היה מחובר לשורשיה".

לפניות לכתב: sben72@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עמיר פרץ בחניכת פארק אריאל שרון. פברואר 2014. דרור עינב
עמיר פרץ בחניכת פארק אריאל שרון. פברואר 2014/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully