וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: שר הביטחון יעלון - המתחרה העיקרי של נתניהו

18.2.2014 / 14:50

20% ממצביעי הליכוד רואים ביעלון את יורשו של יו"ר הליכוד, בעוד שבציבור הכללי 16% בלבד חושבים כך. את המקום השני חולקים סילבן שלום וליברמן. צפו במהדורה

מערכת וואלה!

שר הביטחון משה יעלון הוא המועמד המוביל לרשת את בנימין נתניהו כמנהיג הליכוד - כך עולה מסקר TNS טלסקר עבור וואלה! חדשות. על פי הסקר, יעלון מגיע למקום הראשון גם בקרב כלל הציבור, עם 16% תמיכה, וגם למקום הראשון בקרב מצביעי הליכוד, עם 20% תמיכה. מדובר בנתונים מעודדים מאוד עבור שר הביטחון, שממצב את עצמו באופן ברור מעל יתר המתחרים: סילבן שלום שזכה ל- 13.5%
אביגדור ליברמן עם 13.4%, גדעון סער עם 7%, גלעד ארדן עם3.6% וישראל כץ עם 1.3% בלבד.

הסקר מגיע חודש אחרי הדברים שיוחסו ליעלון, שלפיהם אמר בשיחות סגורות כי שר החוץ האמריקני ג'ון קרי הוא "אובססיבי". אמנם יעלון נאלץ להתנצל על הדברים, אבל הוא לא הכחיש אותם ולא חזר בו מהם. עושה רושם שדברים אלה אולי הזיקו למעמדו של יעלון בזירה הבינלאומית, אבל שיפרו את מצבו במערכת הפוליטית בישראל.

ישיבת ממשלה, ינואר 2014. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
נראה כי מעמדו הפוליטי בארץ השתפר. שר הביטחון יעלון/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

למרות שבקרב הציבור הכללי שר האנרגיה והמים סילבן שלום מוביל בפער זעום של 0.1% על שר החוץ אביגדור ליברמן, דווקא בקרב מצביעי הליכוד המצב הוא הפוך, וליברמן זוכה ל-15.6% תמיכה מול 14.4% לשלום. מדובר בנתון מפתיע מאוד בהתחשב בעוינות הקיימת במרכז הליכוד כלפי ליברמן. מאחורי השניים במדינה נמצאים גדעון סער עם 8.1%, גלעד ארדן עם 5.2% וישראל כץ עם 1.8%.

בחודשים האחרונים עלו כמה הצעות להכריז על פירוק השותפות בין הליכוד לישראל ביתנו. הצעות אלו סוכלו על ידי ראש הממשלה נתניהו, והוא מנע ברגע האחרון, בצו בית משפט, את העלאת הנושא להצבעה בוועידת הליכוד לפני חודשיים. עם זאת, בקרב כלל המצביעים ליברמן זוכה לנתונים טובים יותר באופן משמעותי.

עוד עולה מהסקר, כי השרים גדעון סער, גלעד ארדן וישראל כץ, הממוקמים במקומות הרביעי, החמישי והשישי בהתאמה, זוכים לאחוזי תמיכה חד-ספרתיים. על פי הסקר, השלושה, שהיו רוצים לראות את עצמם בראשות הליכוד בבוא היום, עדיין לא נתפסים בציבור כמועמדים ראויים לתפקיד.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

עוד במהדורה:

דו"ח הועדה לזכויות אדם של האו"ם חושף עדויות מצמררות של פשעים נגד האנושות שמבצעת צפון קוריאה באזרחיה. עינויים, אונס, הפלות כפויות והוצאות פומביות להורג - עדויות בגוף ראשון מהתופת של מתקני הכליאה.

פרופ' דן שכטמן עורר שערורייה כשאמר שבארץ צריך זמרים, ולא רק מעדות המזרח. חגי אוזן, מבקר המוזיקה המזרחית של אתר וואלה!, חושב שמשטרת הפוליטקלי קורקט, שמזדעקת אחרי כל אמירה, היא אלימה ולא רלוונטית.

סקי, סנואובורד וביזאר: נתוני הרייטינג הגבוהים של ערוץ 20 המשדר את אולימפיאדת החורף בסוצ'י תמוהים לא פחות מענפי הספורט עצמם. ניסינו להבין למה, ולא ממש הצלחנו

התחזית: הלילה מעונן חלקית עד בהיר, מחר התחממות נוספת בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully