וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדויות מהזוועות בקוריאה: "נקשר למשאית נוסעת"

18.2.2014 / 15:20

הדוח החמור שפרסם האו"ם על ההתעללות הקשה באסירים במדינה המסוגרת מורכב מעשרות עדויות ומתיאורים של הזוועות. אחד האסירים: "היינו מבקשים רשות מהשומר לאכול עכברים"

מערכת וואלה!

הדוח שפרסם אתמול (שני) האו"ם, המשווה בין פשעי המשטר בקוריאה הצפונית לבין פשעי הנאצים, זכה לסיקור נרחב ביממה. אולם מלבד הטלת האחריות על המנהיג, קים ג'ונג-און, לפשעים נגד האנושות, הדוח כלל עשרות עדויות קשות מאוד של אסירים שעברו התעללות, המובאות בגוף ראשון.

אחת העדויות היא של שין דונג הויאק, האסיר היחיד שהצליח לברוח ממחנה כליאה מספר 14. שין נולד בתוך הכלא ומילדותו עבר שטיפת מוח, עד כדי כך שכשניסו אמו ואחיו לברוח – הוא הלשין עליהם. "דיווחתי על התכנית שלהם לברוח כי הייתי מחויב לדווח על כל פרט לשומרים, זה היה החוק של מחנה הכליאה ולכן חשבתי שזהו תפקידי", הוא הסביר. "בגילי (14) הייתי גאה בכך. ביקשתי מהמפקח לתגמל אותי, לתת לי מנה שלמה של אורז מבושל שימלא את קיבתי. הסוהרים הבטיחו לי את התגמול וזה היה המניע שגרם לי לדווח על תכנית הבריחה". אמו ואחיו של שין נתפסו והוצאו להורג לנגד עיניו, ואז הוא עבר חצי שנת עינויים כדי לברר כמה זמן ידע על תכנית הבריחה.

"הייתי אסיר תודה על כך שאיבדתי רק אצבע"

בהזדמנות אחרת, שין הפיל בטעות מכונת תפירה במפעל שבו אולץ לעבוד. כעונש, אחת האצבעות שלו נקטעה. "השומר אמר למנהל העבודה לקטוע את האצבע שלי, אז ירדתי על ברכיי והתחננתי לא לעשות זאת. זה לא עבד, כמובן, וחשבתי שכל היד שלי תיכרת, אולם זאת הייתה רק אצבע", הוא נזכר. "בזמנו הייתי אסיר תודה על כך שאיבדתי רק אצבע ולא יד שלמה".

אסירה נוספת העידה שהיא וחברותיה התקיימו מ-15 כפות של מי תירס מורתחים ביום. שין הוסיף בהקשר זה כי תחושת הרעב ליוותה אותו מאז שהוא זוכר את עצמו. "לעיתים ביקשנו רשות מהשומרים לאכול פירורים שנפלו על הרצפה", הוא סיפר. "היו עכברים רבים. האסירים היו רצים לעברם ותופסים אותם, ואם הם ראו נוכחות של שומרים, האסיר שהיה הכי מוערך על עבודתו היה שואל את השומר אם אנחנו יכולים לתפוס את העכבר ולאכול אותו. לפעמים, אם השומר היה במצב רוח טוב, הוא היה נותן לנו אישור. לעיתים כשתפסנו את העכבר ללא ידיעת השומר היינו מחביאים אותו במכנסינו".

חלק גדול מהאסירים במדינה נכלאו משום שניסו לברוח לסין כדי להביא מזון. אחד מהן הוא אחיה של קוונג יונג הי, שמספרת שהוא נקשר למשאית נוסעת כדי להדגים לכולם מה קורה למי שמנסה לערוק. "עד שהגיע לעיר מוסאן פניו היו מכוסות בדם ובגדיו היו קרועים לחלוטין. גם כשהוא התמוטט, המשאית המשיכה לנסוע, העמידו אותו על הרגליים והכו אותו כדי שימשיך לרוץ. הם הריצו אותו שלוש פעמים סביב העיר כדי שכולם יוכלו לראות אותו", סיפרה קוונג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"השומר הורה לנו להטביע תינוק"

כמעט כל הנשים מספרות על כך שבתחילת המעצר הן עברו בדיקה פיזית מקיפה בעירום, כולל החדרת ידיים לאיבר המין, לעתים בידי גברים. הנשים שחוזרות מסין בהיריון נאלצות לעבור הפלה קשה - לפעמים מחדירים להן חומר כימי לאיבר המין, לפעמים הן מוכות עד שהן מפילות ולפעמים הן עוברות ניתוח בכפייה. בחלק מהמקרים, אלה שבכל זאת מצליחות ללדת נאלצות לצפות בעצמן בתינוק מוצא להורג בטביעה או בחנק.

"הייתה אישה הרה, בערך בחודש התשיעי. היא עבדה ימים שלמים. התינוקות נולדו בדרך כלל מתים, אולם במקרה הזה התינוק נולד בחיים", שחזרה אחת האסירות, ג'י האון. הוא בכרה כשנולד, אז הבטנו בו והיינו מאושרות כל כך. אך לפתע שמענו צעדים. השומר נכנס ואמר לנו להכניס אותו הפוך לכלי מים. האם התחננה ואמרה 'נאמר לי שאוכל לשמור את התינוק', אולם השומר היכה את האישה שזה עתה ילדה. בידיים רועדות, היא הרימה את התינוק והכניסה את התינוק עם הפנים כלפי מטה לתוך המים. הוא הפסיק לבכות".

הדוח החמור, שחובר על ידי ועדת מומחים מטעם ועדת האו"ם לזכויות אדם בתום שנה של חקירה, מתפרש על פני 372 עמודים וכולל את עדויותיהם של יותר מ-80 עריקים שהצליחו להימלט מהמדינה המסוגרת. מהדוח עולה כי קוריאה הצפונית מפרה זכויות אדם באופן שיטתי ונרחב, ובמקרים רבים מדובר בפשעים נגד האנושות. "חומרת המעשים, טבעם והיקפם חושפים מדינה שאין לה שום מקבילה בעולם המודרני", נכתב בדוח, "והפושעים - נהנים מחסינות".

עוד במהדורה:

סקר וואלה! חדשות – היום שאחרי נתניהו. סקר מכון TNS טלסקר קובע כי הציבור ובוחרי הליכוד רואה בשר משה בוגי יעלון כמועמד ראוי להחליף את בנימין נתניהו. כמה אחוזי תמיכה קיבלו אביגדור ליברמן וסילבן שלום? כתבנו הפוליטי, עמרי נחמיאס על הקרב על ראשות הליכוד והממשלה.

פרופ' דן שכטמן עורר שערורייה כשאמר שבארץ צריך זמרים, ולא רק מעדות המזרח. חגי אוזן, מבקר המוזיקה המזרחית של אתר וואלה!, חושב שמשטרת הפוליטקלי קורקט, שמזדעקת אחרי כל אמירה, היא אלימה ולא רלוונטית.

סקי, סנואובורד וביזאר: נתוני הרייטינג הגבוהים של ערוץ 20 המשדר את אולימפיאדת החורף בסוצ'י תמוהים לא פחות מענפי הספורט עצמם. ניסינו להבין למה, ולא ממש הצלחנו

התחזית: הלילה מעונן חלקית עד בהיר, מחר התחממות נוספת בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

צפו במהדורה המלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully