וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנמלים בלחץ: שתי דובות ענק הגיעו לספארי

5.2.2014 / 0:00

דובת נמלים ובתה שהגיעו מדנמרק, ינסו לרענן את חייו של הדייר הוותיק "טרמיט", שבתשע השנים האחרונות הספיק להתאלמן ולאבד את בתו הקטנה

צילום: באדיבות הספארי ברמת גן, עריכה: טל רזניק

דוב הנמלים של הספארי ברמת גן הוא אמנם רק בן 9, אבל בחייו הקצרים נאלץ כבר להיפרד מבתו, להתאלמן ולהתייסר בבדידותו. בימים האחרונים חלה תפנית בחייו של טרמיט, עם הגעתן של שתי דובות נמלים חדשות לגן החיות.

טרמיט הגיע ארצה מפולין לפני כמה שנים. זמן קצר אחר כך, הצטרפה לקיבוץ הגלויות דובת הנמלים בוניה שהגיעה מסינגפור. דב הנמלים הפולני, שהיה ביישן ונחבא אל הכלים, התאהב מיד בסינגפורית התוססת וכעבור שנה אחת בלבד השניים הביאו לעולם את בלה הקטנה.

כשגדלה בתו האהובה, טרמיט נאלץ להיפרד ממנה והיא הועברה לגן חיות באנגליה הרחוקה. חודשים ספורים אחר כך, כשהיא כבר עמדה להביא לעולם את בנם השני, מתה בוניה מלאת החיים והותירה אחריה את טרמיט שבור ובודד.

חדשות נוספות שאסור לפספס:
צפו: מה קורה כשג'ירף נכנס למסעדה?
צפו: קבלת הפנים של הגיבור שריגשה את ארה"ב

דובות נמלים שהובאו לספארי. ינואר 2014. טיבור יגר, הספארי,
דובות הנמלים שהובאו עדיין מסתגלות למקום החדש/טיבור יגר, הספארי

דובי הנמלים חיים בממוצע 25-30 שנים וזו אולי הסיבה לתקוותו של טרמיט לעתיד ורוד יותר. "במשך כמה שנים חיפשנו נקבה שתשמח את לבו וגם תביא עמו צאצאים לעולם", סיפרה שגית הורוביץ, דוברת הספארי. "לשמחתנו, גילינו נקבה בת 3 בגן חיות בדנמרק, אולם זו המליטה לפני שמונה חודשים ולא רצינו להפרידה מבתה. כך, מבלי שתכננו זאת מראש, הגיעו לספארי שתי נקבות במקום נקבה אחת".

אלא שגם לאחר הגעתן של השתיים, בדידותו של טרמיט עדיין לא התפוגגה. במשך ארבעה חודשים הן היו מוסתרות מעיני הקהל על מנת לאפשר להן להתרגל בשלווה לביתן החדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

שייק עתיר חלבונים במקום 300 נמלים וטרמיטים

מאז הגיעו לספארי, השתיים נוהגות להסתובב יחדיו ולשתות מאותה צלחת את השייק עתיר החלבונים שכולל מחית של פירות (תפוח, אגס, פפיה), חלב, שמנת או גבינה, דבש, מזון כלבים, בשר טחון משריר, ביצים, מים ואדמת כבול החיונית למערכת העיכול של דובי הנמלים. השייק המיוחד מחליף את המזון ממנו ניזונים דובי הנמלים בטבע, הכולל תפריט עשיר במיוחד של כ-30 אלף נמלים וטרמיטים מדי יום.

דובות נמלים שהובאו לספארי. ינואר 2014. טיבור יגר, הספארי,
השתיים נוהגות להסתובב יחדיו ולשתות מאותה צלחת את השייק המיוחד/טיבור יגר, הספארי

לפני כמה ימים, חודשים ספורים אחרי שהחלו את תהליך ההסתגלות לביתן החדש, הן יצאו לראשונה לחצר. מאז, נוהגת הנקבה הבוגרת לגוון את התפריט שלה ו"לנקות" את החצר מנמלים שנקלעו אליה. "לאורך השנים, טרמיט התחבא בתוך הבית וכשהוא היה יוצא לחצר הוא נהג להסתתר בין השיחים", סיפרה הורוביץ' לוואלה! חדשות. "כבר עכשיו אנחנו רואים ששתי דובות הנמלים הרבה פחות ביישניות ממנו. למרות שהן עדיין קצת חסרות ביטחון בביתן החדש, הן כבר מתחילות לחפור בחצר ולהסתובב בה בחופשיות". לדבריה, "כרגע, בגלל שהן נמצאות עדיין בתהליך הסתגלות, הן נמצאות בחצר נפרדת מטרמיט. אנחנו מקווים שעוד שבוע או שבועיים נאחד ביניהם".

דובות נמלים שהובאו לספארי. ינואר 2014. טיבור יגר, הספארי,
דובות נמלים שהובאו לספארי. ינואר 2014/טיבור יגר, הספארי

למרות קשיי ההסתגלות למקום החדש, נראה כי דובות הנמלים מצליחות לישון טוב בביתן החדש. כמו יתר בנות מינן, הן נוהגות לישון 15 שעות ביממה ואף מתקשות להתעורר לפני השעה 10:00 בבוקר. במקביל לחיפוש אחר שמות חדשים לדיירות החדשות בחצר דובי הנמלים, מקווים בספארי כי סימני העצלנות שניכרים בנשים החדשות בחצר, לא יפריעו למשפחה החדשה להתרחב ולהביא לעולם דור חדש של דובי נמלים צברים.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully