וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס על גיוס חרדים: לא הייתי מטיל סנקציות פליליות

24.2.2014 / 13:41

במפגש שקיים עם סטודנטים באוניברסיטת בר אילן התייחס נשיא המדינה להמלצות ועדת שקד לשוויון בנטל, ואמר: "לא כולם צריכים לשרת בצבא, אפשר לשרת גם במקומות אחרים"

נשיא המדינה שמעון פרס בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, 24 בינואר 2014. רויטרס
הנשיא שמעון פרס/רויטרס

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס הבוקר (שני) להחלטת ועדת שקד לשוויון בנטל לאשר הטלת סנקציות פליליות על בחורי ישיבות שיסרבו להתגייס, ואמר: "לא כולם צריכים לשרת בצבא, אפשר לשרת גם במקומות אחרים". במפגש עם סטודנטים שקיים הנשיא באוניברסיטת בר אילן הוא הוסיף כי בניגוד להצעה שנידונה בוועדת שקד, הוא היה נמנע מהכנסת נושא הגיוס החרדים לתחום הפלילי: "אני מאמין שאפשר לדבר כדי לבצע את הרצון".

עוד בוואלה! חדשות:
הורשע בשנית: רומן זדורוב רצח את הילדה תאיר ראדה
לקראת הבחירות: ממשלת מצרים התפטרה במפתיע
קצין בכיר: צה"ל מקיים מגעים עם המורדים הסורים

בתשובה לשאלת סטודנט בנושא, הסביר פרס כי לדעתו, כל אזרח במדינה צריך לשרת, אך בהתאם לצורך. "לא כולם צריכים לשרת בצבא, אפשר לשרת גם במקומות אחרים. חובת השירות צריכה לחול על כולם, אבל דרכי השירות שונים. אני מאמין גדול בהידברות. הצורך בהידברות הוא חיוני".

המחנה הקיצוני בציבור הליטאי מפגין בגשר המיתרים בירושלים במחאה על מעצרו של מסורב גיוס שנשפט ל 5 ימי מעצר. פברואר 2014. טלי מאייר
חרדים מפגינים נגד גיוסם בירושלים/טלי מאייר

בשבוע שבעבר אישרו חברי ועדת שקד מתווה גיוס שנסמך על מסקנות ועדת פרי, לפיו החל משנת 2017 יידרשו להתגייס מדי שנה כ-5,200 חרדים, המהווים כ-74% מכלל בחורי הישיבות. אם האוכלוסייה החרדית לא תעמוד ביעדי הגיוס שנקבעו בחוק, תחול חובת שירות על כלל האוכלוסייה החרדית בדומה לאוכלוסייה החילונית. מי שישתמט משירות יהיה חשוף לסנקציות פליליות, כגון מאסר.

במהלך דיוני הוועדה סיעת יש עתיד התעקשה על החלת הסנקציות הפליליות על בחורי הישיבות המשתמטים, לאחר שחבריה הסירו את התנגדותם להעברת סעיף אחר עליו התעקשה סיעת הבית היהודי - לפיו תלמידי ישיבות ההסדר ישרתו 17 חודשים בלבד. ההצבעה על הסעיף נערכה בנוכחות ח"כ איילת שקד בלבד, שעומדת בראש הוועדה. סיעת הבית היהודי התנגדה להחלת סנקציות פליליות אך חבריה לא הצליחו למנוע זאת. לאחר אישור המתווה ההצעה תעבור לשלב הכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת - אז יידרשו כל הח"כים להצביע על החוק במלואו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully