וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: מורסי מואשם במסירת סודות מדינה לאיראן

24.2.2014 / 2:31

בדיון במשפט שבו הוא מואשם בריגול נטען כי הנשיא המודח העביר למשמרות המהפכה "עדכונים ביטחוניים" על פעילותם של שיעים בארצו. מורסי על סיסי: "ייתן את הדין בפני האל"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד נועד עם נשיא מצרים מוחמד מורסי בקהיר, 5 בפברואר 2013. רויטרס
היחסים התחממו במהירות. מורסי עם נשיא איראן הקודם מחמוד אחמדינג'אד בקהיר. פברואר 2013/רויטרס

שיתף פעולה עם אחמדינג'אד? התביעה במצרים האשימה אתמול (ראשון) את הנשיא המודח מוחמד מורסי במסירת סודות מדינה למשמרות המהפכה של איראן. מדובר בפעם הראשונה שבה נטען הדבר נגד הנשיא לשעבר, העומד לדין בגין ריגול, במסגרת אחד מתוך ארבעת המשפטים המתנהלים נגדו. אם יורשע, ייתכן שייגזר על מורסי גזר דין מוות. הדיון הבא נקבע ליום חמישי.

בשימוע אתמול, שחלקו שודר בטלוויזיה הממלכתית, האשימה התביעה את מורסי ו-35 חברים אחרים בתנועה שעמה הוא מזוהה, "האחים המוסלמים", בקשירת קשר נגד ארצם ובשיתוף פעולה עם גורמים זרים, בהם ארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה.

התובע הראשי בתיק, תאמר אל-פירגאני, אמר כי מורסי, עוזריו ובכירים באחים המוסלמים "מסרו סודות למדינות זרות, ובכלל זה סודות מדינה צבאיים, והעבירו כמה עדכונים ביטחוניים למשמרות המהפכה של איראן במטרה לחתור תחת הביטחון והיציבות של המדינה". התובע הראשי ציין כי הפרטים הביטחוניים שיועדו לנשיא המצרי בלבד נשלחו בדואר האלקטרוני לחלק מהגורמים הזרים הללו. לדבריו, אחד הדיווחים הביטחוניים נשלח לאיראנים, והוא עסק בפעילותם של מוסלמים שיעים במצרים.

עוד על מצרים:
המלחמה בהברחות לעזה: 2,300 מנהרות נהרסו
"מונה סיסי": רעיית הגנרל נחשפה לראשונה בציבור
ארבעה הרוגים בפיצוץ באוטובוס תיירים במסוף טאבה

מוחמד מורסי בבית המשפט באקדמיה לשוטרים של קהיר. מצרים, ינואר 2014. AP
כמה משפטים נגדו מתנהלים במקביל. מורסי בכלוב הנאשמים, בחודש שעבר/AP

בתחילת כהונתו תקף מורסי את הרפובליקה האיסלאמית בשל התמיכה שהיא מעניקה למשטרו של נשיא סוריה בשאר אסד. ואולם, זמן לא רב אחר כך הוא החל להתקרב לטהראן – התיר לתיירים איראנים לבקר בארצו לראשונה זה כמה עשורים ואף כונן קבוצה של ארבע מדינות – בהן מצרים ואיראן – שעסקה במשבר בסוריה. לפני שנה ביקר הנשיא האיראני הקודם מחמוד אחמדינג'אד בקהיר.

מורסי ויתר הנאשמים נכחו בשימוע ללא צוות ההגנה שלהם, שעזב באמצע הדיון הקודם במחאה על כך שהם הושמו בכלוב זכוכית המבודד רעשים ומאפשר שלא לשמוע את הנאמר בתוכו. זאת לאחר שבדיון קודם מורסי התפרץ לעבר השופטים והתובעים.

אתמול, בדיון במשפט אחר של מורסי – זה שבו הוא מואשם בבריחה מהכלא ב-2011 – התיר השופט שעבאן א-שאמיל מורסי לדבר. הנשיא לשעבר שהודח ביולי ניצל את ההזדמנות להתייחס לשר ההגנה שהביא להדחתו וצפוי להיבחר בקרוב לנשיא. "עבד אל-פתאח א-סיסי, שניצח על ההפיכה הצבאית במדינה, ייתן על כך את הדין בפני האל ויישפט גם בפני העם כולו. הוא ייענש על מה שעשה למדינה". הוא פנה גם לאזרחי ארצו. בכלי תקשורת ערביים דווח כי אמר: "אני קורא לכם להמשיך בהפגנות השקטות. אני עמכם. אנו ננצח על אף הקנוניות שהציונים משתפים עמן פעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully