וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים נלחמת בהברחות לעזה: 2,300 מנהרות נהרסו

בשבוע האחרון מנהלים כוחות הצבא המצרי מבצע מיוחד להרס המנהרות שמשמשות לשם הברחת סחורות ואמצעי לחימה מסיני לרפיח. לדברי תושבי עזה, מורגש מחסור חמור בתרופות ומזון

מנהרות הברחה בין עזה ובין מצרים. AP
מצרים מקימה אזור חיץ עם הרצועה. מנהרה בין רפיח למצרים/AP

המאבק של מצרים בהברחות לרצועת עזה נמשך: דובר הצבא המצרי מסר הערב (ראשון) כי כוחותיו הרסו במהלך יום הפעילות האחרון שמונה מנהרות באזור רפיח, לאורך הגבול עם הרצועה. לטענת הצבא, מאז תחילת המבצע הצבאי המיוחד בצפון סיני, נהרסו 2,297 מנהרות שבנו אנשי חמאס וארגוני הג'יהאד בעזה. במסגרת המבצע, הקימו המצרים אזור חיץ ביטחוני בגבול עם הרצועה באורך של 13 ק"מ ובעומק של ק"מ אחד, כדי להילחם בהסתננויות ובהברחות סחורות ואמצעי לחימה דרך הגבול.

בשנים האחרונות הצליחו הארגונים ברצועה להקים עיר של מנהרות מתחת לרפיח – דבר שעורר דאגה רבה בקרב המצרים, והנחה את רצונם לצאת למבצע המיוחד. ביום שני שעבר, דיווח העיתון "אל-קודס אל-ערבי" מפי מקורות בתחום ההברחות, כי הצבא הגביר במהלך המבצע את פעולות הפיקוח על הגבול, והרס מנהרות ובתי מגורים הסמוכים לגבול מצדו המצרי לצורך הקמת אזור החיץ המיוחד.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
גנץ מזהיר: "איראן מחלקת לפידים לפירומנים"
דרמה בכלא: אסיר שירה בשלושה סוהרים נורה למוות
אוקראינה מינתה נשיא זמני, ינוקוביץ' ירד למחתרת

שני פלסטינים נחים ומעשנים סיגריה במנהרה בין עזה לסיני, ספטמבר 2013. רויטרס
עיר מנהרות מתחת לרפיח. פלסטינים באחת המנהרות/רויטרס

תושבים באזור סיפרו לעיתון כי החיילים פוצצו בתים שבתוכם היו כניסות למנהרות, הבנויות כ-500 מטרים מתחת לאדמה. הדבר הביא למחסור כבד של סחורות מצריות בשווקי עזה, בעיקר מוצרי חלב, וכן מחסור בתרופות בבתי המרקחת ברצועה. כמו כן, הדבר הביא לעצירת של מרבית עבודות הבנייה בתוך הרצועה, מכיוון שהפלסטינים משתמשים במלט מוברח ממצרים, לאור העובדה לא מאפשרת הכנסת מלט דרכה.

בניית המנהרות לרצועה לא מטרידות כמובן רק את המצרים, אלא מעוררים דאגה רבה גם בצד הישראלי. במערכת הביטחון מעריכים כי חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, אחמד ג'עברי, בנובמבר 2012 ערער את היציבות בארגון, וכיום נמצא הארגון בנקודת שפל מהנמוכות שידע מאז עלייתו לשלטון. גורמים בפיקוד דרום טענו בחודש שעבר כי "ללא גב כלכלי מצרי או יכולת להבריח אמצעי לחימה ותחמושת מסיני, ועם אמרות ברורות מאוד של המשטר החדש במצרים המגדיר אותו כאויב, חמאס מוגדר כ'חולה במחלה ממארת'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully