וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מונה סיסי": רעיית הגנרל נחשפה לראשונה בציבור

בדרך לנשיאות, שר ההגנה של מצרים נאלץ לוותר בהדרגה על החליפה - וגם על הפרטיות של בני משפחתו. אינתיסאר סיסי נראתה אמש בכיסוי ראש מדויק, לא אדוק מדי ולא חילוני מדי

שר ההגנה של מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ואשתו אינתיסאר. קהיר, פברואר 2014. צבא מצרים, אתר רשמי
אינתיסאר סיסי לצד בעלה הפילדמרשל. לא צנועה מדי ולא חילונית מדי/אתר רשמי, צבא מצרים

שר ההגנה של מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, ממשיך להיפתח לציבור לקראת הכרזתו הצפויה על קמפיין הבחירות שלו. אתמול (שני) הוא נראה לראשונה בפומבי עם אשתו, אינתיסאר. סיסי ורעייתו צולמו בסעודת ערב רשמית שנערכה לקציני הצבא בקהיר, וסרטון שתיעד את האירוע הועלה לעמוד הפייסבוק הרשמי של צבא מצרים.

בתמונות, נראתה אינתיאסאר סיסי כשהיא עוטה חיג'אב. ככל הנראה, סיסי, השומר בקנאות על פרטיותו, ביקש להוכיח כי רעייתו אינה מוסלמית אדוקה, ומתהלכת בכיסוי ראש חלקי בלבד.

התמונות פורסמו בהרחבה בתקשורת המצרי, וזכו, לרוב, לתגובות אוהדות. בטוקבקים נכתבו מחמאות על אופי הלבוש הצנוע של אינתיאסר סיסי ובשל התנהגותה השקטה. כינוי חוזר שהודבק לה היה "מונה סיסי", ובין הקלישאות הנפוצות היו "מאחורי כל קצין דגול ניצבת אישה דגולה". גולשים אחרים דווקא ביקרו: "היא אשתו של דיקטטור, מה זה משנה אם היא לובשת ניקאב או בורקה".

ההשוואה המתבקשת היא לאופן לבושה של רעייתו של הנשיא, שסיסי הדיח בקיץ האחרון. נגלא מחמוד, אשתו של איש "האחים המוסלמים" מוחמד מורסי, נהגה ללבוש סוג של צ'אדור - בד המכסה את כל הגוף מכף רגל ועד ראש (אך בניגוד לבורקה, אינו מסתיר את כל שטח הפנים).

מנגד, סוזן, רעייתו של הנשיא חוסני מובארק, הייתה מתהלכת בלבוש חילוני מובהק. אופן לבושה של הגב' סיסי, אפוא, מהווה דרך ביניים, שעשויה להתאים לקהל רחב של בוחרים.

בהקשר הזה, יצוין כי סיסי עצמו לבש בשבוע שעבר חליפת עסקים, בעת שנסע להיפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין במוסקבה. גם ההופעה הנדירה הזו תועדה במיוחד על-ידי הצבא המצרי, כחלק משינוי התדמית של שר ההגנה לקראת הבחירות לנשיאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully