וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הזהרתי שהאסיר במצוקה, אמרו לי: 'שיתפלל לאלוהים'"

עורכת דינו של סמואל שיינביין, שנורה למוות לאחר שירה בסוהרים בכלא רימונים, אמרה לוואלה! חדשות כי זיהתה שהוא אובדני, אך שבשב"ס לא התייחסו. "תמיד נזכרים אחרי אסון"

צילום: דניאל בוק, שלומי גבאי, טל אנגלנדר, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

"בכלא קורים דברים דחופים, ותמיד נזכרים אחרי שקורה אסון", כך אמרה הערב (ראשון) עו"ד אורית חיון, שייצגה את האסיר סמואל שיינביין, שנורה למוות לאחר שירה בסוהרים בכלא רימונים. לדבריה, בשיחה עם קצינת הקישור של הכלא, ניסתה להסביר את המצב הנפשי שבה שקוע מרשה, אולם בתגובה ענתה לה הקצינה "שיתפלל לאלוהים". לטענתה, "אפשר היה למנוע את הטרגדיה הזאת".

עוד על התקרית בכלא
הירי בכלא: נלחם על חייו סוהר שאחיו נספה באסון הכרמל
האסיר שירה בכלא רימונים: רצח וביתר גופה בארה"ב

אסיר ירה בשלושה סוהרים בכלא רימונים, התבצר ונורה למוות. פברואר 2014. שלומי גבאי
"אפשר היה למנוע את הטרגדיה", אומרת עו"ד חיון/שלומי גבאי

מסתבר כי סימני האזהרה הופיעו כבר לפני תקופה וכי האסיר שנהרג היום נעצר לפני כחודש וחצי על ידי משטרת מחוז מרכז בניסיון לחטוף אקדח. צעד כזה, כך נדמה - היה אמור להוביל ליתר פיקוח עליו בידי אנשי בית הכלא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"בשב"ס אף פעם לא עונים לטלפון ואין מספר טלפון למקרי מצוקה. לפני עשרה ימים, בתיק ניסיון גניבת הנשק, הוא נשמע במצוקה", סיפרה עורכת דינו שאמרה כי מהשיחה שניהלה איתו עלה חשש ממשי לחייו. חיון הוסיפה כי "היה לי ברור שחייו בסכנה, ופניתי לשב"ס ולפרליטות בבקשה שישימו אותו בבידוד", אולם לטענתה - בקשתה לא זכתה ליחס ראוי.

לחיון יש ביקורת גם על אופן הטיפול באירוע. "ירו בו כמו טרוריסט, כאשר יש להם את כל הכלים והאמצעים. זה לא היה נחוץ, וגרם לי לתחושה קשה שהמערכת לא מתפקדת", אמרה. לדבריה, "צריכה לקום ועדת בדיקה שתבחן איך זה יכול להיות שלאסיר שמרצה מאסר עולם על עבירה מסוג זה (שיינביין רצח צעיר בארה"ב וביתר את גופתו - ג"ג), יש גישה לנשק".

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: "אירוע הירי נמצא בשלביה הראשונים של חקירה משטרתית ותחקור שב"ס. דברי עורכת הדין ייבדקו במסגרת זו".

מפקד השב"ס רב-גונדר אהרן פרנקו כינס בשעות הערב מסיבת עיתונאים בה פירט את השתלשלות האירועים היום בכלא בהם היה מעורב האסיר סמואל שיינביין, שריצה עונש מאסר עולם על רצח שבוצע בשנות ה-90 בארה"ב ואז נמלט. "האסיר נקרא למנהלת האגף כדי להודיע לו על מעבר אגף, ואז הוא שלף אקדח והחל לירות לעבר אנשי הסגל", סיפר פרנקו.

שני צוותי בדיקה יוקמו

מהירי נפגעו כאמור שלושה אנשי סגל, יחד עם אסיר שהיה באחד התאים. "סוהר שרץ לעבר מחסן הנשק הביא רובה M-16 והצליח לרתק את האסיר בקומה השנייה, שם הוא נשאר למעשה עד סוף האירוע", הוסיף. בזמן הזה, בו האסיר מתבצר בשירותים, הצליחו לחלץ את הפצועים ואת יתר אנשי הסגל מתוך האגף, והתחיל להתארגן כוח ההשתלטות המיוחד "מצדה" של שב"ס, ובהמשך גם כוחות ימ"מ. "הוחלט שהימ"מ יסיים את האירוע", ציין פרנקו, אלא שבשלב הפשיטה, כוח "מצדה" פתח באש ממנה נהרג שיינביין.

בעקבות התקרית החמורה הוקמו שני צוותי חקירה, אחד שמובילה משטרת ישראל בנוגע להשתלשלות האירוע, והשני של שב"ס שנועד לבדוק מה הייתה הדרך שבאמצעותה הוחדר הנשק לכלא. שני הצוותים מונו בתיאום עם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ'. לדברי רב-גונדר פרנקו - ההערכה הראשונית היא שהאקדח הוכנס כאמור לכלא, משום שלפי נהלי שב"ס הסוהרים אינם חמושים במתחם הכליאה. "צריך לבדוק איך האקדח הגיע לכלא בישראל. כל האירוע הוא קשה וחמור, ולכן תתבצע בדיקה.

מימין: ג'וואד, ג'לאל שנהרג באסון הכרמל והילאל ביסאן שנפצע קשה מירי של אסיר שהתבצר בכלא רימונים. פברואר 2014. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
שלישיית האחים ביסאן: מימין - ג'וואד, במרכז - ג'ילאל, שנהרג באסון הכרמל, ומשמאל - הילאל שנפצע קשה מהירי בכלא רימונים/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully