וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הקליפ החדש והשערורייתי של "פוסי ריוט"

בנות הלהקה חשפו קליפ לשיר "פוטין ילמד אותך לאהוב את המולדת" בו נראים כוחות ביטחון רוסיים מצליפים בהן במרכז סוצ'י: "הכו וריססו אותנו בגזע מדמיע". כיצד פוטין יגיב?

יח"צ - חד פעמי

להקת הפאנק-רוק הרוסית "פוסי ריוט" חשפה אמש (חמישי) קליפ חדש, שצולם בסוצ'י, שם מתקיימת אולימפיאדת החורף. הקליפ, שכבר עם צילומו עורר הדים לאחר שכוחות ביטחון רוסיים הכו את חברות הלהקה, הוא הפרויקט הראשון של הבנות לאחר שחרורן מבית הסוהר בדצמבר האחרון.

בקליפ ניתן לראות קוזאקים רוסים מצליפים בנדז'דה טולוקוניקובה ומריה אליוכינה, שתיים מהחברות בפוסי ריוט. "קוזאקים תקפו את הלהקה, הכו אותנו וריססו אותנו בגז מדמיע כאשר שרנו את השיר 'פוטין ילמד אותך לאהוב את המולדת'", צייצה שלשום טולוקוניקובה. אמש היא הוסיפה: "מהרגע שהגענו לסוצ'י, עוכבנו שוב ושוב על ידי כוחות הביטחון".

עוד על "פוסי ריוט":
חברת הלהקה חושפת את הכליאה: רעב, התעללות ואיומים
הסרט על פוסי ריוט: מבט קודר על מציאות מדכדכת
הפאנקיסטיות שהרגיזו את פוטין

חברות הלהקה "פוסי ריוט" רצות ברחובות  לאחר ששוחררו מתחנת המשטרה ב-18.2.14 בעיר אדלר, ברוסיה. AP
השוטרים מכים, חברות הלהקה שרות. פוסי ריוט/AP
חברות הלהקה "פוסי ריוט" רצות ברחובות  לאחר ששוחררו מתחנת המשטרה ב-18.2.14 בעיר אדלר, ברוסיה. AP
חברות הלהקה לאחר ששוחררו ממעצר. שלשום/AP

התקרית החלה כאשר הלהקה התאספה במסעדה בסוצ'י, מרחק חצי שעת נסיעה מהמקום בו מתקיימת אולימפיאדת החורף. בנות הלהקה יצאו בריצה מחוץ למסעדה כשהן לובשות בגדים בהירים וכובעי גרב, ומיד לאחר מכן נתפסו על ידי 12 אנשי כוחות הביטחון ששוטטו ברחוב. כאשר ניסו הבנות לבצע הופעה במקום, ניפצו השוטרים את הגיטרות שלהן. המפגש עם כוחות הביטחון ארך חמש דקות בלבד, ובמהלכו נפגע אחד מחברי הלהקה בפניו. לטענתו, הוא נדחף לקרקע בכוח. לאחר התקרית הגיעה המשטרה למקום ותשאלה את העדים, אך לא ביצעה מעצרים.

טולוקוניקובה ואליוכינה שוחררו בסוף השנה החולפת לאחר שהוענקה להן חנינה מיוחדת מהממשלה. השתיים ריצו חלק ניכר מגזר הדין בן השנתיים שניתן להן בשל "תפילת הפאנק" שביצעו בקתדרה המרכזית במוסקבה בפברואר 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully