וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית חריגה מול עזה: אש נורתה לעבר חיל הים

21.2.2014 / 0:10

הותר לפרסם: חיל הים ירה ברביעי לעבר שני כלי שיט פלסטיניים ששבו משטח מצרים, מחשש שמדובר בהברחה. במקביל, נפתחה לעברם אש מהרצועה. לא היו נפגעים, והפלסטינים לא נעצרו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אף צד לא נפגע מהירי, וההברחה לא סוכלה. ספינת דבור של חיל הים/מערכת וואלה!, צילום מסך

חילופי אש בין כוחות צה"ל לבין פלסטינים ברצועת עזה אירעו שלשום (רביעי) במהלך פעילות ביטחון שוטף של חיל הים – כך הותר לפרסום אמש. התקרית אירעה בגבול שבין השטח הימי של רצועת עזה לבין השטח הימי המצרי, כשכוח צה"ל הבחין בשני כלי שיט פלסטיניים נעים במהירות מכיוון חוף רפיח המצרית לעבר רפיח הפלסטינית.

עוד בוואלה! חדשות:
משרד הביטחון הטיל איפול על פרשת הסחר עם איראן
קייב הפכה לשדה קטל: מספר חסר תקדים של הרוגים
"משהו מפחיד עלה מהים": ערפל כיסה את מישור החוף

בהיכנסם של כלי השיט לשטח הימי הפלסטיני פתח לעברם כוח צה"ל באש בשל החשד כי מדובר בהברחה, אולם לא זוהתה פגיעה. גורמים צבאיים מסרו לוואלה! חדשות כי תוך כדי ניסיון הסיכול של חיל הים נפתחה אש לעבר כוח צה"ל מכיוון חופה של רפיח הפלסטינית – אירוע נדיר ביותר. לא דווח על נזק או על נפגעים. דובר צה"ל אישר את הפרטים.

גורם צבאי מסר כי בעקבות השמדת מנהרות לאורך ציר פילדלפי על ידי צבא מצרים וסגירת מעבר רפיח מרצועת עזה לחצי האי סיני, גובר הלחץ על ארגוני הטרור להבריח ציוד משטח מצרים לרצועת עזה.

על אף שירי לעבר כוח צה"ל נחשב נדיר, לעתים קרובות יש תקריות בין חיל הים לבין פלסטינים שמפרים את התחום הימי שבו הם מורשים לנוע. ביום שלישי שעבר עצר כוח של חיל הים שלושה דייגים פלסטינים מול חופי עזה והעביר אותם לחקירת כוחות הביטחון. גורם צבאי בחיל מסר כי הכוח הימי שהיה בפעילות ביטחון שוטף לאורך חופי עזה זיהה דייגים פלסטינים שחורגים מהתחום המותר לדיג. בתגובה, הכוח ירה ירי התרעתי, ומשהדייגים לא נענו לקריאות החיילים, הם נעצרו. השלושה הועברו אזוקים לבסיס חיל הים באשדוד. עם הגעתם לחוף, הועברו לחקירת השב"כ.

עדכון ראשון 21:10

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully