וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייב הפכה לשדה קטל: מספר חסר תקדים של הרוגים

כ-100 איש נהרגו בפרץ האלימות הקשה ביותר מראשית המחאה. המפגינים חטפו 67 שוטרים: "נשבור לנשיא את הגב". שרי החוץ האירופים ושליחו של פוטין ינסו לגבש הפסקת אש חדשה

שידור חי מקייב:

LIVE

(צילום: רויטרס)

נציגי האופוזיציה בקייב טוענים כי 100 בני אדם נהרגו מאז שעות הבוקר (חמישי), בגל האלימות הקשה ביותר מאז החלו המהומות במדינה לפני שלושה חודשים. עיתונאים וצלמים תיעדו עשרות גופות מכוסות בסדינים, ומניין המתים המדויק אינו ברור. לפי העדויות המגיעות מכיכר העצמאות בבירה האוקראינית, כמעט כל הקורבנות נהרגו מאש צלפים, ורבים מהם נורו בראשם.

לדברי משרד הפנים, המפגינים חטפו 67 שוטרים. הם מחזיקים אותם בני ערובה. מנהיגי השטח של המחאה, הנמנים על הפלג הלאומני-קיצוני של המפגינים, הקימו בערב קו ביצורים חדש סמוך לכיכר העצמאות, אחרי שנאלצו לסגת ממרכזה בצהריים. מטה הממשלה פונה מיושביו, וגם חברי הפרלמנט נמלטו מחשש לחייהם.

אוטובוסים עמוסים במפגינים המשיכו להגיע למרכז קייב, חרף מחסומים שהציבה המשטרה. "הגענו בדיוק מלבוב", אמר מפגין שהזדהה בשם ולדמיר. כשנשאל מה בכוונת ובכוונת חבריו לעשות נגד הנשיא, השיב: "באנו לשבור לו את הגב".

מהומות אלימות במרכז קייב. אוקראינה, 20 בפברואר 2014. GettyImages
מפגינים בכיכר העצמאות, הערב בקייב/GettyImages
עימותים במרכז קייב. אוקראינה, 20 בפברואר 2014. רויטרס
עימותים במרכז קייב. אוקראינה, 20 בפברואר 2014/רויטרס

לפי כמה דיווחים, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתכוון לשגר לקייב את יועצו ולדימיר לוקין, כדי לתווך בין האופוזיציה והממשלה. לוקין, שהיה השגריר הרוסי בוושינגטון, משמש כיום כנציב זכויות האדם ברוסיה.

הבוקר באה לקייב משלחת של שרי חוץ מאירופה כדי להיפגש עם ראשי האופוזיציה. שר החוץ הגרמני, פרנק-וולטר שטיינמאייר, ועמיתיו מצרפת ומפולין לורן פביוס ורדוסלב סיקורסקי, יצאו לאחר מכן להיפגש עם הנשיא ינוקוביץ'. הפגישה התעכבה בשל עשן סמיך ושריפות ליד ארמון הנשיאות, אך השלושה הצליחו להגיע לבסוף. הפגישה ארכה חמש שעות, ודווח כי השרים עזבו את הארמון בפנים כבויות וסירבו לשוחח עם עיתונאים שהמתינו להם. דובר מטעמם הודיע כי השלושה ייפגשו שוב בערב עם ראשי האופוזיציה, כדי לבחון אפשרות לתווך בין הצדדים לקראת הפסקת אש חדשה.

עימותים במרכז קייב. אוקראינה, 20 בפברואר 2014. רויטרס
כנסיות ומועדונים הפכו לחדרי מתים מאולתרים/רויטרס
מהומות אלימות במרכז קייב. אוקראינה, 20 בפברואר 2014. GettyImages
מהומות אלימות במרכז קייב. אוקראינה, 20 בפברואר 2014/GettyImages

בתום פגישה לילית עם נציגי האופוזיציה, הודיע אמש הנשיא ויקטור ינוקוביץ' כי גיבש הפסקת אש עם מתנגדיו. אלא שהפגישה נערכה עם הנציגים המתונים של האופוזיציה, בעוד שאת ההפגנות מנהיגים פלגים אלימים, שממילא לא השתתפו במשא-ומתן. העימותים נמשכו בלילה והתלהטו הבוקר, אחרי שהמפגינים הסתערו על כיכר העצמאות והתבצרו בה.

האיחוד האירופי ונשיא ארה"ב, ברק אובמה, מאיימים להטיל עיצומים כלכליים על אוקראינה אם הנשיא לא ישתלט על גל האלימות. רוסיה, מצדה, ממשיכה לטעון כי האופוזיציה מנסה לגרום להפיכה באוקראינה.

מהומות אלימות במרכז קייב. אוקראינה, 20 בפברואר 2014. GettyImages
מהומות אלימות במרכז קייב. אוקראינה, 20 בפברואר 2014/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully