וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יגשים את חלום הקולנוע בקריית שמונה?

19.2.2014 / 16:57

לפני כשנה החלו תלמידי תיכון בעיר ביוזמה לפתיחת בית קולנוע, אך עדיין חסרים להם 100 אלף שקלים לקניית מקרן חדש. כעת, פנו התלמידים לראש הממשלה: "אנו רחוקים מהיעד"

צילום: עירא שדמי – ג'יליס, עריכה: טל רזניק

לפני כשנה התפרסם בוואלה! חדשות המאבק של תלמידי תיכון דנציגר בקריית שמונה למען הפעלת בית קולנוע בעיר הצפונית – אלא שעד כה גויסו רק כ-50 אלף שקלים מתוך 150 אלף השקלים הדרושים לרכישת המקרן החדש. כעת, פונים תלמידי כיתה י' בבית הספר לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה שיעזור להגשים את החלום. "אנחנו מקווים שעד שנתגייס לצבא, יהיה כבר בית קולנוע בקריית שמונה", אמרה רועי אפריאט בת ה-16.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל אות אזרח כבוד מראש עיריית קריית שמונה ניסים מלכה, 18 בפברואר 2013. טופ ליין תקשורת,
ראש הממשלה נתניהו וראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה, עם תלמידות כיתה י', אמש/טופ ליין תקשורת

סיפור היוזמה מעורר ההשראה של התלמידים החל כאמור בשנה שעברה, במטרה לפתח את התרבות בעיר ונוכח העובדה שבקריית שמונה אין בית קולנוע כבר יותר מעשור. "חשבתי יחד עם הנערים והנערות איך עושים שינוי והופכים את העיר למקום נעים יותר, עם יותר תרבות ופנאי", שחזר מתן ראבד, מחנך הכיתה ורכז השכבה. "אמרנו שלא רק נתבכיין, אלא ניצור עובדות בשטח ונראה שיש ביקוש לקולנוע בעיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

"חולמים להתבגר בעיר עם תרבות"

בתחילה הוקרנו עשרות סרטים לילדי העיר באמצעות המקרן הפשוט שבאולם אשכול הפיס של בית הספר דנציגר. מועדי ההקרנה היו מפורסמים על ידי פלאיירים שהוכנו על ידי אחד התלמידים ושהודפסו בבית דפוס שנתן שירותיו בהתנדבות. חברת תיאטראות ישראל הסכימה להירתם לפרויקט והצהירה כי תסייע לבני הנוער בהבאת סרטים חדשים לעיר בחינם, אלא שזו התנתה את המחווה ברכישת מקרן דיגיטלי שיאפשר את ההקרנה.

עם פרסום הפרויקט בוואלה! חדשות, פנה הבמאי המוערך אבי נשר למחנך הכיתה והציע לערוך ערב גיוס כספים, ואכן במהלך הקרנת סרטו "פלאות" בסינמה סיטי בגלילות נאספו למעלה מ-50 אלף שקלים. כעת חסרים לתלמידים עוד כ-100 אלף שקלים, והם מנסים להגיע לסכום הזה על ידי גביית תשלום סמלי מהסרטים שמוקרנים כעת במקרן הישן. "בהקרנות הראשונות שערכנו הגיעו רק 30 ילדים, אבל ככל שחולף הזמן הביקוש גובר - ולהקרנה האחרונה הגיעו כבר 150 ילדים", הסבירה אפריאט שהוסיפה כי התשלום של 10 שקלים לכרטיס מכסה בעיקר את העלות.

ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית חולים שדה של צה"ל לטיפול בפצועים מסוריה, פברואר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה מקבל תעודת אזרח כבוד מראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

"אנחנו ממש רחוקים מהיעד ולכן פנינו לראש הממשלה שיסייע לנו להגשים את החלום ולרכוש מקרן דיגיטלי כדי שנוכל להקרין סרטים חדשים ובאיכות הקרנה גבוהה", אמרה. אתמול (שלישי), פנתה נציגות הכיתה לנתניהו בטקס הענקת אזרחות כבוד לראש הממשלה מטעם העירייה. "כבוד ראש הממשלה, שנתיים שאנו מנסים לגייס משאבים על מנת להקים בית קולנוע לטובת בני הנוער, אך ללא הצלחה. אנו מבקשים את הסיוע שלך להקמת הקולנוע לטובת הנוער והקהילה בעיר", פנתה אפריאט מעל הבימה לנתניהו.

"לכולנו יש חלומות – במיוחד כשאנחנו נערים. אנו חולמים כל הזמן על בריאות, אושר והצלחה, אבל החלום האמתי והגדול ביותר שלנו הוא להתבגר בעיר שרמת התרבות שלה ושמגוון מקומות התעסוקה שלה לא נופלת מזו של ערים אחרות במדינה", אמרה והגישה מכתב לראש הממשלה בו צוין כי בית הקולנוע הכי קרוב נמצא במרחק של 100 קילומטרים. "מיד הסתכלנו לראות אם הוא מתייחס למכתב וראינו שהוא פתח אותו".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully