וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי נשר נרתם להקמת בית קולנוע בקריית שמונה

קובי דוד

16.6.2013 / 17:05

הבמאי המצליח התרגש לקרוא על מאמציהם של תלמידי העיר לפתיחת המקום שנסגר לפני כעשור. באירוע שבו יוקרן סרטו החדש ינסו לגייס תרומות לרכישת מקרן. "מאבקם ריגש אותי מאוד"

הבמאי אבי נשר ביים וכתב עשרות סרטים ישראליים שהפכו לנכס צאן ברזל בתרבות הישראלית. בכל פעם הוא מחפש אחר סיפור חיים מעניין או דמות מוכרת שיהפכו יום אחד לסרט, אלא שהפעם – המציאות עלתה על כל דמיון.

מאמציהם של תלמידי כיתה ט' בבית הספר דרכא-דנציגר בקריית שמונה למען פעילותו של בית קולנוע בעיר, גרם לו התרגשות רבה. נשר קרא את הכתבה בוואלה! חדשות שעסקה במאבקם של קבוצת התלמידים שנלחמת למען פתיחת בית קולנוע בעיר הצפונית, ומיהר ליצור קשר עם מחנך הכיתה למען גיוס תרומות לרכישת המקרן הנחוץ.

"המאבק שלהם ריגש אותי מאוד", סיפר נשר. "מדובר בצורך לאומי כמו ביטחון וכמו שאר הדברים החשובים במדינה שלנו. ללא קולנוע – בדגש על יצירה ישראלית – אנשים לא ירצו לגור כאן". נשר נזכר כי בילדותו הרבה לבקר בבתי קולנוע לעתים קרובות. "הייתה לי שמיכה וכרית בקולנוע. את רוב הילדות שלי העברתי על מושבי האולם".

לדבריו, ממשלת ישראל מחויבת לקרב את הפריפריה למרכז הארץ, כשאחת הדרכים לעשות זאת היא הקמת בית הקולנוע. "כמו שבני הנוער במרכז הארץ יכולים לבקר בבית קולנוע בכל זמן נתון, כך גם צריך להיות בצפון", הסביר נשר. "יש להם את אותם רצונות ואותן דרישות, ללא כל קשר למיקום גיאוגרפי".

צמאים לשינוי מרענן

למבצע למען פתיחתו של מקום הבילוי החדש-ישן יצאו תלמידי בית הספר דרכא-דנציגר עשור אחרי שנסגר בית הקולנוע בעיר. אחרי שארגנו בהצלחה רבה הקרנה של שני סרטים באשכול פיס, החליטו התלמידים לרכוש מקרן דיגיטלי שיוצב באולם הפיס ויאפשר את הקרנתם של סרטים לתושבי העיר וסביבתה.

ב-23 ביוני יתקיים ערב התרמה יוצא דופן באולמי ה"סינמה סיטי" בצומת גלילות, ובו יוקרן סרטו החדש של נשר, "פלאות". בתום ההקרנה תתקיים שיחה עם שחקני הסרט על תהליך העבודה עליו. כל הרווחים ממכירת הכרטיסים יוקדשו לרכישת המקרן. מחירו של כרטיס יתחיל ב-150 שקלים.

ילדי כיתה  בבית הספר דנצינגר בקריית שמונה יצאו לבגיוס תרומות למסך קולנוע, אפריל 2013. ג'יליס
תלמידי תיכון דרכא-דנציגר/ג'יליס

"קשה לנו לעצור את ההתרגשות", אמרה מייסדת המיזם, התלמידה ליאור עזריא. "מהרגע שנודע לנו על ערב ההתרמה, אנו עובדים באופן מאוד אינטנסיבי כדי להפיק את האירוע בצורה המכובדת ביותר". תלמידי הכיתה התחלקו לכמה קבוצות, ולכל קבוצה אחריות על מטלה אחרת. "אנחנו דואגים לקישוט האולם, לכיבוד עבור האורחים ולחולצות שעוצבו במיוחד לאירוע ועליהן נכתב 'מחזירים את הקולנוע לעיר'", סיפרה עזריא. חבריה עסוקים בגיוס תורמים לערב ההתרמה. "פנינו למספר חברות שהביעו רצון רב להשתתף בחגיגה", ציינה עזריא, "אנחנו צריכים לאסוף כמה שיותר כסף כדי לרכוש את המקרן".

עד לקיומו של ערב ההתרמה עומד מחנך הכיתה מתן ראב"ד בקשר רציף עם נשר על מנת להבטיח את הצלחתו. "הפרויקט נתן לתלמידים המון כוח להבין שהם מסוגלים לחולל שינוי מהותי בתוך העיר שבה הם חיים", אמר בגאווה המחנך, "קריית שמונה אכן צמאה לשינוי מרענן – ותלמידי הכיתה מוכיחים זאת בגאון". יגאל בוזגלו, מתמודד לראשות העירייה שמלווה את התלמידים מראשית הדרך, הוסיף: "יש פה בשורה משמחת שגופים נוספים נרתמים ומגלים אכפתיות ליוזמה של תלמידים שכל רצונם זה להעשיר את התרבות בעיר. אני שמח שהצלחנו יחד עם עוד אנשים טובים לפעול למען הצלת בית הקולנוע ולטובת בני הנוער".

מבצע סרט: מאבקם של תלמידי קריית שמונה לקולנוע

לתרומות: www.danciger-school.com
לפניות לכתב קובי דוד: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully