וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין צה"ל בכיר ננזף על שחיתות - ויקודם

18.2.2014 / 11:13

רק לפני חודש הורשע הקצין, בדרגת אל"מ, בהתנהגות שאינה הולמת, לאחר ששהה בבתי מלון על חשבון צה"ל בניגוד לנהלים. כעת החליט הרמטכ"ל למנותו לתפקיד יוקרתי בפיקוד הצפון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל מי שמילא את התפקיד שאליו ימונה הקצין, קודם לדרגת תא"ל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קצין בדרגת אלוף-משנה, שהיה מעורב בפרשת בתי המלון שהביכה את צמרת צה"ל, ננזף לפני כחודש בדין משמעתי ומעשיו הוגדרו "כשל ערכי". כעת החליט הרמטכ"ל בני גנץ כי הוא ימונה לתפקיד יוקרתי בפיקוד הצפון.

גורמים בכירים בצה"ל הגדירו את החלטת הרמטכ"ל "מוסר כפול" ומתחו ביקורת חריפה על כך שהמערכת בחרה לקדם את הקצין פחות מחודש אחרי שמעשיו הוגדרו כלא ערכיים. אחד הגורמים ציין כי המינוי שעליו החליט הרמטכ"ל הוא קידום, אף שאין מדובר בעלייה בדרגה. "בבחינה לאחור, כל מי שמילא את התפקיד שאליו ימונה הקצין, קודם לדרגת תא"ל. זה תפקיד יוקרתי ובכיר".

עוד בחדשות:
תאילנד: שוטר נהרג ועשרות נפצעו בקרב יריות בבירה
המסר החשאי המפתיע של חמאס לנתניהו
מי חושש ממהפכה בגיור? "נזק להיסטוריה היהודית"

בדצמבר 2012 חשפה יחידת ההונאה של צה"ל את הפרשה, שבה נאשמו קצינים בכירים בלינה במלונות על חשבון צה"ל ללא היתר. במסגרת תנאי רווחה שמעניק הצבא, זכאים אנשי קבע שמתגוררים באזורים מרוחקים מהבסיס שבו הם משרתים ללינה בבתי מלון, אולם הנהלים מגדירים כי עליהם להתאכסן עם אדם נוסף בחדר, בלילות בלבד ורק לצורך "מבצעי". על פי החשד שהתעורר בצה"ל, הנאשמים המירו את האישור ללינה באמצע השבוע ללינה בסופי שבוע עם בני משפחה, לשהייה בחדרים בשעות הבוקר, או ללינה לבד בחדר בזמן שדיווחו כי ישנו עם בן זוג בחדר. זאת באמצעות קשר עם נציגי המלון ממרכז הארץ. היחידה לחקירות הונאה של המשטרה הצבאית זימנה את המעורבים לחקירה והגישה את הממצאים לפרקליטות, וזו החליטה שלא להגיש כתב אישום בבית הדין הצבאי המיוחד, אלא להורות על הליך משמעתי בלבד.

צה"ל: "קידומו לא יידון בשלב זה"

בחודש שעבר אישר דובר צה"ל ששבעה קצינים ונגדים בכירים הורשעו בפרשה בהתנהגות שאינה הולמת. קצין החינוך הראשי תא"ל אבנר פז צוק שפט את המעורבים, בין היתר שני קצינים בדרגת אלוף-משנה, שני סגני אלוף, שני קצינים בדרגת רב-סרן ונגדים. אחד הקצינים קיבל נזיפה חמורה וקנס כספי, והיתר קיבלו נזיפה. במקביל לדין המשמעתי, החליט הרמטכ"ל להעלות את המעורבים בפרשה לוועדה להתרת התחייבות משירות צבאי על מנת לבחון אפשרות לפטר אותם מצה"ל. בדובר צה"ל אמרו בזמנו שבמעשיהם הם "כשלו כשל ערכי, ופעלו בניגוד למצופה מהקצינים בצה"ל".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "עניינו של הקצין המדובר נבחן משפטית ופיקודית ועל פי המלצת הוועדה המייעצת הוחלט כי לאור היותו קצין מקצועי ומתאים הוא יישאר בצה"ל, אך קידומו לא יידון בשלב זה". גורם צבאי הוסיף כי אין מדובר בקידומו של הקצין אלא בתפקיד רוחב בלבד.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully