וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים יצחק ומיכאל שהורעלו שוחררו לביתם

17.2.2014 / 13:56

השניים נפגעו מחומר הדברה שהושאר בביתם, ממנו מתו שתי אחיותיהם יעל ואביגיל. האב: "חוזרים עם שני ילדים בריאים, עולות קצת המחשבות ומציפות את הרגשות על הילדות"

מערכת וואלה!

האחים יצחק ומיכאל גרוס שנפגעו באסון ההדברה בירושלים בחודש שעבר, שוחררו בצהריים (שני) לביתם לאחר אשפוז ממושך בבית החולים שניידר בפתח תקווה.

שמעון ומיכל גרוס עם בניהם יצחק ומיכאל שהשתחררו היום מביה"ח שניידר לאחר שסבלו מהרעלה. פברואר 2014. דרור עינב
"משתחררים במצב טוב", האחים גרוס/דרור עינב

"התרגשות מאוד גדולה. קשה מאוד להכיל את זה", אמר אבי המשפחה, שמעון גרוס. "אנחנו חוזרים עם שני ילדים בריאים ושלמים. היה לנו קשה מאוד להאמין. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. מצד שני, עולות קצת המחשבות ומציפות את הרגשות על הילדות אביגיל ויעל. במשך התקופה הזו כמעט ולא יצאנו מבית החולים. הרגשנו את החיבוק הגדול ואת ההשפעה של התפילות הרבות והאחדות הגדולה הזו, היא נתנה לנו עוצמות נפש. הרגשנו שיש לנו עם מיוחד".

"אני רוצה להודות לכל המשפחה המורחבת שלנו שהיא משפחת שניידר, שעומדים איתנו פה ופשוט מוסרים את הלב להצלת חיים יום יום שעה שעה. תודה גם לבית החולים שערי צדק שעשו את ההחלטות הנכונות ברגעים הנכונים וזה מה שהציל את החיים של הבנים", הוסיף האב.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שמעון ומיכל גרוס עם בניהם יצחק ומיכאל שהשתחררו היום מביה"ח שניידר לאחר שסבלו מהרעלה. פברואר 2014. דרור עינב
"אנחנו חוזרים עם שני ילדים בריאים ושלמים". הילדים בצאתם מבית החולים/דרור עינב

ד"ר עובדי דגן מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב בשניידר אמר: "כשהם הגיעו לכאן לא ידענו שנעמוד במקום שבו אנחנו עומדים היום. הם משתחררים במצב טוב. מבחינה נוירולוגית הם במצב טוב. אין ראיות לנזק ארוך טווח. צריך לזכור שלצד השמחה, משפחת גרוס איבדה את בנותיה".

"תפקוד הלב תקין, הא.ק.ג. משתפר. כרגע הלב שלהם חזר להיות כמו שהיה", אמרה ד"ר עינת בירק. "היום הילדים נוסעים על בימבה בבית החולים". היא סיפרה כי ברגע "שידענו מה קרה לילדות הקטנות ושהעולם של המשפחה נמצא בידיים שלך באיזשהו אופן, זו סיטואציה מאוד קשה מבחינה רגשית". לדבריה ד"ר בירק, הילדים "מגיבים נהדר. הם ילדים סקרנים, בודקים את כל המכשור בבית החולים. רצו להבין את מבנה הלב ואיך הוא מתפקד. שאלו אם הלב שלהם מתפקד באופן תקין. ילדים אינטיליגנטים וסקרנים".

בדבריה במסיבת העיתונאים בבית החולים, התייחסה ד"ר בירק למצב הרפואה הציבורית והמשבר בהדסה. "כולם מדברים על שכר רופאים. יש שכר שלא נמדד בכסף, וזה זה. בשביל זה הלכנו ללמוד לרפואה. אם במדינת ישראל לא ישכילו לחלק את הכספים בצורה נאותה גם למערכת הבריאות, מבצעים כאלו לא יוכלו לקרות".

עוד בנושא:
הסכנה חלפה: שיפור משמעותי במצב הילדים שהורעלו
המשטרה: להאשים המדביר מהבירה בגרימת מוות ברשלנות
קרובת האחים שהורעלו: "מדברים, אבל עדיין חלשים"

שמעון ומיכל גרוס הוריהם של יצחק ומיכאל שמשתחררים היום מבית החולים שניידר לאחר שהורעלו. פברואר 2014. דרור עינב
"התפילות הרבות והאחדות הגדולה הזו, נתנו לנו עוצמות נפש". ההורים שמעון ומיכל גרוס/דרור עינב

האסון אירע בבית משפחת גרוס ב-22 בינואר. בני המשפחה נחשפו לחומר הדברה שהושאר על פי החשד על ידי מדביר שעבד בדירתם. כתוצאה מהחשיפה לחומר, מתו יעל ואביגיל בנות השנה וחצי וארבע. שני אחיהן, בני חמש ושבע, אושפזו במצב קשה בבית החולים שערי צדק בבירה ומשם הועברו לשניידר. מצבם השתפר בהדרגה, הם נותקו ממכשירי ההחייאה ובתחילת החודש הם הועברו מהמחלקה לטיפול נמרץ למחלקת חזה ולב.

בסוף השבוע המליצה משטרת ירושלים להגיש כתב אישום נגד יוסי ברקן בן ה-70, המדביר החשוד בגרימת מותן ברשלנות של האחיות הקטנות. זאת, לאחר שבימים האחרונים הגישה המשטרה לפרקליטות מחוז ירושלים את חומר החקירה בפרשה, בתומה הגיעה המשטרה למסקנה כי ראוי להעמיד את ברקן לדין. ברקן שוהה בימים אלה במעצר בית ונאסר עליו לעסוק בהדברה.

עוד במהדורה:

חמישה בני אדם נהרגו בפיצוץ שגרם לקריסת הבניין בעיר העתיקה בעכו. ילדה בת 10 נותרה יתומה לאחר שכל משפחתה נהרגה. המשטרה חוקרת שני כיווני חקירה אפשריים - פיצוץ של בלון גז וחבלה מכוונת עקב הצבת אנטנות סלולאריות על גג הבניין.

רופאים בבית החולים איכילוב הצליחו להציל אישה בשנות השלושים לחייה שלקתה בסיבוך נדיר של תסחיף מי שפיר. גופה של האישה החל לקרוס באופן פתאומי במהלך הלידה, צוות שלם של רופאים ואחיות הצליח לייצב את מצבה. מה אנחנו יודעים על התסמונת הקטלנית?

50 גוונים של מגדר: פייסבוק יצאה באקט הצהרתי והכניסה לשימוש 56 הגדרות חדשות לבחירת המגדר. רחלי רוטנר, עורכת וואלה! טק, ניסתה להסביר - ויצאה מבולבלת.

התחזית: הלילה בהיר עד מעונן חלקית, מחר התחממות נוספת ונאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully