וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכנה חלפה: שיפור משמעותי במצב הילדים שהורעלו

4.2.2014 / 0:50

יצחק ומיכאל גרוס שנחשפו לחומר רעיל שהשאיר מדביר בביתם בירושלים לפני כשבועיים עברו ממחלקת טיפול נמרץ. אתמול אף ניגנו השניים בנבל במסגרת טיפול משלים שניתן להם

צילום: דוד קורן, מרכז שניידר לרפואת ילדים; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

הילדים יצחק ומיכאל גרוס, בני חמש ושבע, שנפגעו באסון ההרעלה בבירה בחודש שעבר, שוחררו אתמול (שני) מהמחלקה לטיפול נמרץ בה שהו בשבועיים האחרונים ועברו למחלקת חזה ולב במרכז שניידר לרפואת ילדים. בימי האשפוז הראשונים היה חשש ממשי לחייהם, אך העובדה שלא חלה הידרדרות במצבם באותם ימים גרמה לצוות הרפואי לשדר אופטימיות.

עוד בוואלה! חדשות:
פרסום ראשון: תינוקת בת כמה חודשים מתה מאיידס
עד שיצא עשן: עשו סקס ברכב במוסך - ונמצאו מתים
בפעם השנייה תוך שבועיים: צפע הכיש אדם בצפון

השיפור הראשון במצבם נרשם לפני כשבוע, אז הופחת מינון חומרי ההרדמה שניתנו להם. זמן מועט לאחר מכן הגיב מיכאל, המבוגר יותר. לדברי הוריו הוא פקח את עיניו למשך זמן קצר ואף הזיז את ידיו ורגליו. בימים האחרונים המשיך מצבם להשתפר והשניים נותקו ממכשירי ההנשמה.

הילדים מיכאל ויצחק גרוס מאסון ההרעלה מנגנים בנבל בבית חולים שניידר. מרכז שניידר לרפואת ילדים,
חוזרים לחיים. יצחק ומיכאל גרוס, אתמול/מרכז שניידר לרפואת ילדים

בימי האשפוז הראשונים לא היה ברור אם וכיצד ישרדו האחים את הנזק שנגרם ללבם כיוון שלחומר שגרם את ההרעלה אין נוגדן. "רק הזמן יגיד אם נצליח להצילם", אמרה באותם ימים דוקטור אפרת ברון הרלב שטיפלה בשניים. עוד הוסיפה כי "אנחנו מקווים שהלב יצליח להתאושש לאחר שפעילות הרעלן תפסיק. זה לא עניין של מה בכך. זה דורש המון מיומנות".

בערב שקדם לאשפוזם התלוננו האחים על בחילות לאחר שאכלו את ארוחת הערב. הוריהם לקחו אותם יחד עם שתי אחיותיהן הצעירות, יעל ואיביגיל שלא שרדו את ההרעלה, למוקד לרפואה דחופה "טרם" ונשלחו הביתה לאחר שקיבלו טיפול תרופתי. "אף אחד לא העלה בדעתו שמדובר בהרעלה. בבוקר, כשהם הקיאו, אמרו להם לקחת תרופות נגד הקאות", סיפר באותם ימים שלמה גרז, מנהל תלמוד התורה שבו לומדים שניים מילדי המשפחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שמעון ומיכל גרוס הוריהם של הילדים ששוכבים בשניידר וסובלים מהרעלה. ינואר 2014. טל אנגלנדר
הוריהם של מיכאל ויצחק גרוס/טל אנגלנדר

ההתאוששות לא ארכה זמן רב מהמצופה, וכבר בימים הראשונים העריכו הרופאים כי היא תיארך בין ימים לשבועות. יצחק ומיכאל מאושפזים באותו החדר במחלקת חזה ולב, כשהוריהם לצידם. השניים אף ניגנו היום בנבל, במסגרת תרפיה במוזיקה הניתנת להם במחלקה.

המדביר שאחראי להשארת החומר הרעיל בדירה בה מתגוררת משפחת גרוס נעצר לאחר המקרה ושוחרר למעצר בית אותו הוא מעביר ביישוב באזור ירושלים, בביתו של עורך דינו, משה שיפמן, עד לדיון הבא בעניינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully