וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי לדרום: שתי רקטות התפוצצו באשכול ובחוף אשקלון

רמי שני

15.2.2014 / 0:01

שתי רקטות נורו מרצועת עזה בהפרש של שעתיים והתפוצצו בשטחים פתוחים בתחומי המועצות האזוריות. לא דווח על נפגעים או על נזק. "נמשיך לחיות - את הטיפול בירי נשאיר לממשלה"

רקטת קסאם נחתה בחצר בית. שי מכלוף
פגיעת רקטה בחצר בית בדרום/שי מכלוף

שתי רקטות קסאם התפוצצו אמש (שישי) בשטחים פתוחים. בתחומי המועצה האזורית נשמעה אזעקת "צבע אדום" לפני הנפילה, שבעקבותיה לא דווח על נפגעים או על נזק. שרידי הרקטה נמצאו בתחומי המועצה לאחר מכן. בהמשך הערב התפוצצה רקטה במועצה אזורית אשכול, וגם במקרה הזה לא דווח על נפגעים או על נזק.

רצף הנפילות אמש בדרום מצטרף לאירועים דומים בתחילת השבוע. ביום שני איתרו כוחות הביטחון רקטה שנפלה במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים או נזק כתוצאה מהנפילה, והתרעת צבע אדום נשמעה טרם הנפילה. מוקדם יותר באותו יום ירו פלסטינים רקטה מרצועת עזה לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון, ולא גרמו לנפגעים או לנזק לאחר שהרקטה התפוצצה גם הפעם בשטח פתוח.

עוד בוואלה! חדשות:
הצעירה שנורתה בצימר: "הצעת נישואים שלא אשכח"
עשרות ילדי זרים מחכים לאישור: "ישראלים לכל דבר"
שמונה ישראלים נפצעו בתאונת דרכים בתאילנד

גם בעזה: פלסטינים מפגינים מול גדר המערכת. שי מכלוף
"התחושה היא כמו ערב 'עמוד ענן'". פלסטינים מפגינים סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה/שי מכלוף

בליל שלישי תקף צה"ל שתי מטרות ברצועת עזה, בתגובה לירי שתי רקטות לעבר יישובי הנגב המערבי. מדובר צה"ל נמסר אז כי "כלי טיס של חיל האוויר תקף משגר מוטמן במרכז רצועת עזה ויעד טרור בצפונה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות". עוד נמסר, כי "צה"ל רואה בחומרה כל ירי לעבר שטח מדינת ישראל וימשיך לפעול בעוצמה נגד כל גורם אשר מפעיל טרור כנגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

בתוך כך, יותר מ-500 פלסטינים הפגינו אתמול סמוך לגבול רצועת עזה, ומדובר צה"ל נמסר כי במהלך ההפגנה נעשו ניסיונות לפגוע בגדר המערכת. בתגובה, צה"ל עשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות בתגובה.

הפלסטינים דיווחו כי כתוצאה מירי צה"ל נהרג אדם אחד. עוד נמסר כי תשעה מפגינים נפצעו באורח בינוני והם הועברו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בעזה. בדובר צה"ל אישרו כי ארבעה פלסטינים נפגעו, אולם בחרו שלא להתייחס לפי שעה לדיווחים על ההרוג.

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, אמר אמש כי התחושה היא כמו ערב מבצע "עמוד ענן": "שוב אנחנו מתחילים לחוש בטפטוף הזה כמו שהיה לפני המבצע. עברנו שנה נפלאה. אנחנו נמשיך לחיות ואת הטיפול בירי ובטרור נשאיר לממשלה". השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, הזהיר השבוע מפני התמשכות הירי: "אם ימשיכו לשגר לעברנו רקטות התגובה תהיה הרבה יותר חריפה. זה עלול לגרום לכך שיפגעו גם חפים מפשע".

(עדכון ראשון: 21:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully