וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו לחסידיו: "נועצים בנו שיניים אכזריות"

13.2.2014 / 15:27

למחרת ההחלטה להעמידו לדין בגין מתן שוחד, פנה הרב לחסידיו וביקש לחזק את רוחם: "השמועות הרעות לא יפילו שערה מראשנו". לדבריו, "עוד לא הגיעה השעה לספר על סבלנו"

צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, גדעון צנטנר, אבי כהן, עריכה: יותם-בן דוד

פחות מיממה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין החליט להעמידו לדין בגין ניסיון לתת שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, וכן בגין הדחה בחקירה, מתן טובות הנאה, הטרדת עד והלבנת הון, פנה היום (חמישי) הרב יאשיהו פינטו לחסידיו וביקש לחזק את ידיהם. באיגרת השבועית שלו התייחס הרב – שככל הנראה שוהה כעת בניו יורק – למצב הסבוך שבו הוא נתון.

"החיים מספקים לנו אין ספור ניסיונות, חלקם קיומיים, וחלקם יום-יומיים המלווים אותנו בכל צעד ושעל. הניסיונות הקיומיים, הקשים יותר, הם כאשר האדם מרגיש כי כל הדרכים חסומות בפניו, ולכל אשר הוא פונה אין ה' מצליח בידו, רחמנא לצלן", כתב.

עוד על פרשת "הרב והניצב":
בישיבה של פינטו משוכנעים: "לא יודעים היכן הוא, הכל שקר וכזב"
ה"עילוי" שהסתבך: עלייתו ונפילתו של הרב פינטו
ניצב ארביב הודיע על פרישה: "גלגלו אותי בזפת"

"בחמש שנים האחרונות נגזר עלינו להתמודד עם ניסיון קיומי יום-יומי", המשיך הרב. "עברנו ימים קשים מנשוא, ולולא הקב"ה שהיה מלווה אותנו על כל צעד ושעל וזכות אבותינו הקדושים, היינו כבר מרימים ידיים".

הוא ציין כי "עדיין לא הגיעה השעה לספר את כל הסבל שעבר עלינו ועל משפחתנו, אך עוד תגיע השעה בה נספר את הדברים שישמרו לדור אחרון. בימים אלו ממש הופך הניסיון קשה יותר, והניסיונות המונחים לפתחנו משמעותיים יותר וקשים יותר, אך הרוח והנצחיות חזקה מכל אלו. יכול נוכל להם בעזרת ה', וסוף האמת לצאת לאור ולהצדיק את הצדיק".

פינטו קרא למאמיניו לשמוח כנהוג בחודש אדר, על אף הקשיים. "יודע אני היטב, כי אין זה דבר של מה בכך. היצר וחילותיו אורבים תמיד למבקשי האמת, וכעת נועצים הם בנו ובמפעלותינו שיניים אכזריות, אך אנו כדרכנו, לא נשים את לבנו לחושך, ליגון ולאנחה, ונדבק בעץ החיים, בדבקות בה', אהבה בין איש לרעהו, ועשיית חסד ללא מצרים".

לסיום, ביקש הרב להדגיש בפני אלפי מאמיניו: "אין לנו כל ספק, ובטוחים אנו כי כל השמועות הרעות המסתובבות בחוצות לא יפילו שערה מראשנו ארצה, ומעניין זה נצא בסיעתא דשמיא מחוזקים ועצומים יותר".

ההחלטה הסופית להגיש את כתב האישום נגד פינטו התקבלה אתמול בתום התייעצות של וינשטיין עם בכירים בפרקליטות. בסיומה, נועדו וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן פעם נוספת עם עורכי דינו של הרב, אלי זהר, רועי בלכר, משה מזור וירון ליפשס. בתום הפגישה, שהצדדים לא השיגו בה התקדמות, הודיעו הסנגורים כי הם מוותרים על זכותו של הרב לקיים שימוע - דבר שהוביל להודעה על הכוונה להגיש את כתב האישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully