וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו ב-E1 בעד המשך הבנייה בשטחים

13.2.2014 / 18:43

המפגינים שהתאספו בשטח שבין ירושלים למעלה אדומים מחו נגד "הלחצים האדירים על נתניהו", וקראו להקים יישובים חדשים ולהחיל את הריבונות בשטחים. "תשובה ציונית הולמת"

אלפי בני אדם השתתפו אחר הצהריים (חמישי) בצעדה באזור E1, בשטח בין ירושלים למעלה אדומים, וקראו להמשך הבנייה בבירה וביהודה ושומרון. בהודעה שהפיצו המארגנים, בהם "הליכוד שלי" – מטה ההתיישבות של הליכוד, הם קראו "להדוף את לחצי אומות העולם על ידי תשובה ציונית הולמת - הקמת יישובים חדשים, החלת ריבונות ישראל והמשך תנופת הבנייה".

על פי הגופים המארגנים, הלחצים שמופעלים על ראש הממשלה בנימין נתניהו הם דבר שבשגרה, וצריך להמשיך ולעמוד בפניהם. "כעם חזק שעומד על עקרונותיו וזכויותיו הבסיסיים לבנות ולהתיישב בארצו, לא ניכנע לתכתיבים – הן מצד ארצות הברית והן מצד האיחוד האירופי", נכתב בכרוז לקראת הצעדה. המארגנים אף מפנים את חצי הביקורת אל עבר "השרה ציפי לבני, שמנהלת את המשא ומתן החשאי בגיבויו של נתניהו".

צעדת המונים במבשרת אדומים (E1) בקריאה אל ממשלת ישראל להדוף את לחצי אומות העולם. פברואר 2014. טלי מאייר
"להדוף את לחצי אומות העולם". הפגנת המתנחלים בשטח E1/טלי מאייר

שר השיכון אורי אריאל שהשתתף במפגן המחאה אמר כי ישראל תבנה ב-E1 "כפי שאמר בעבר ראש הממשלה". לדבריו, "אין מסמכותו של העם היהודי לוותר על אף חלק מארץ ישראל. שום ויתור אינו מחייב ואינו תקף. בין הירדן לים תהיה רק מדינה אחת והיא מדינת ישראל".

סגן שר הביטחון, דני דנון, אמר בסיום ההפגנה ב-E1 כי "אנחנו אומרים לראש הממשלה, הליכוד הוא לא קבלן הביצוע של ציפי לבני וזהבה גלאון". לדבריו, "כמו שנתניהו בנה בהר חומה בקדנציה הראשונה, והאמריקנים והפלסטינים איימו והיום יש שם 6,000 יחידות דיור וגני ילדים – גם כאן נבנה אלפי בתים".

עוד על המשא ומתן בוואלה! חדשות:
אושר: ישיבה בת תשע קומות תוקם בשכונת שייח ג'ראח
קרי על הצעת אבו מאזן: "נתניהו מתנגד לכוח נאט"ו"
ארה"ב שיבחה את ליברמן: "אמירה חזקה לנוכח הרקע שלו"

ח"כ זאב אלקין בצעדת המונים במבשרת אדומים (E1) בקריאה לממשלת ישראל להדוף את לחצי אומות העולם. פברואר 2014. טלי מאייר
זאב אלקין בהפגנה היום/טלי מאייר

שר התחבורה ישראל כ?ץ אמר שמי שמתנגד לבנייה ב- E1, מתנגד לבנייה בגוש מעלה אדומים וכי הוא דוחה את איומי החרם על ישראל. "אנו לא חוששים מחרם. נמשיך ונבנה את ההתיישבות בכל ארץ ישראל. הם מדברים על מדינה פלסטינית עצמאית, אך מדינה כזו תסכן את מדינת ישראל", הוסיף כ"ץ.

יריב לוין, יו"ר הקואליציה, אמר למפגינים: "אנחנו כאן כי זו ארצנו ואף אחד לא יוכל לא לעקור אותנו מפה. אמרתי לשגריר ארה"ב בצורה ברורה - אין רוב בממשלה ואין רוב בכנסת לוויתור על חלקים מארץ ישראל. זו המחויבות שלנו, ואנו נעמוד בה".

בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון, פנה אל המפגינים ואמר: "אם תעשו את זה בנחישות ובהתמדה, ראש הממשלה יבין שהלחץ מהבית הרבה יותר חזק מהלחץ מבחוץ, וכך תיבנה מבשרת אדומים".

חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד ביתנו), שהעלתה לאחרונה הצעת חוק לסיפוח בקעת הירדן, ושר הביטחון משה יעלון, זוכים לתמיכה מצד המארגנים ומוזכרים כמבקרים החריפים ביותר למשא מתן מתוך הקואליציה. יעלון אף צוין כמי שאמר על הצעתו של שר הביטחון האמריקני, ג'ון קרי, כי "בתכנית הביטחון האמריקנית אין ביטחון ואין שלום. רק המשך הנוכחות שלנו ביהודה ושומרון ועל נהר הירדן תבטיח שנתב"ג ונתניה לא יהפכו למטרות ויעדי תקיפה של טילים מכל עבר".

הצעדה נערכת על רקע הדיווחים כי נתניהו דורש במסגרת המשא ומתן לספח לישראל כ-10% משטחי הגדה המערבית, ומוכן באופן עקרוני לוותר על כל יתר שטחי הגדה. בעקבות הדיווח, שלא כלל התייחסות כלשהי לירושלים, ספג נתניהו ביקורת מחוגי הימין - כולל מתוך הליכוד ובעיקר מצד חברי הכנסת וסגני השרים ממפלגתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully