וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: השומר התעייף והכיסא של נפוליאון נשבר

כסאו של המצביא הצרפתי שרד 200 שנים, עד למפגש עם השומר במוזיאון בקורסיקה שבו הוא מוצג. השומר התיישב עליו והביא לשבירתו ורק מומחה לשחזור הצליח, כנראה, להצילו

עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

בתקופה בה פניהם של שליטי צרפת מגיעים לכלי התקשורת בעיקר עקב רומנים מתוקשרים, חזר לכותרות נפוליאון בונפרטה, השליט הצרפתי השנוי במחלוקת - בגלל כיסא. המצביא המהולל מהמאה ה-18 הותיר אחריו מספר פריטים עליהם שומרת צרפת בקנאות. אך ישנה ההיסטוריה וישנה המציאות, ולעתים עייפות של רגע מכריעה 200 שנות היסטוריה.

היה זה כיסא היסטורי ששרד את האגו הגדול של הקיסר הצרפתי, אך לא שרד מפגש עם שומר במוזיאון. בכלי תקשורת בצרפת דיווחו היום (רביעי) כי כיסא העור האדום בו השתמש נפוליאון נשבר, לאחר שהשומר המופקד על שלמותו, התיישב עליו בשבוע שעבר.

עוד בעולם:
ים של מזל: חבט באפו של כריש שנשך אותו – וניצל
צפו: נשים רצות בעירום וגברים מוטרדים מינית
אסון בירח הדבש: מומחית לצניחה קפצה מצוק ומתה

הכיסא של נפוליאון. פברואר 2014. מתוך האתר פראנס טי וי, אתר רשמי
מאחים את השברים. עובדת המוזיאון עם הכיסא/אתר רשמי, מתוך האתר פראנס טי וי

בעקבות האסון המוזיאלי, הזעיקה הנהלת המוזיאון לאמנויות בקורסיקה מומחה שיחזור מהעיר גרנובל שבצרפת, שיתקן את הפריט. האוצר הראשי, פיליפ קוסטמנייה, ציין בראיונות לכלי התקשורת במדינה, כי מצבו טוב יותר כעת. מצבו של השומר, מנגד, פחות טוב, והוא יאלץ להתמודד עם צעדים משמעתיים.

הכיסא הוצג בשלמותו באי בו נולד הקיסר הצרפתי כחלק מתערוכה המציגה ציוד ששימש את נפוליאון במהלך מסעות הכיבושים שלו, ואין ספק שהוא עשה אותם בסטייל. בתערוכה מוצגים בין השאר מיטת אפיריון מפוארת, אוהל, שולחנות וכיסאות, והיא תימשך עד חודש מאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסל של נפוליאון בפריז/מערכת וואלה!, צילום מסך

פריט נוסף של בונפרטה שנשמר עם השנים, היא שארית שיער מראשו, שהגיעה למחיר שיא של 13 אלף דולר, כאשר נמכרה בניו זילנד לפני ארבע שנים. מחלפת השיער נגזרה יום לאחר מותו ב-1821 באי סנט הלנה שבאוקיינוס האטלנטי.

התלתל הגיע לניו זילנד בשנת 1864, על ידי איש צבא בריטי בשם דנזיל איבטסון. איבטסון שירת בסנט הלנה במשך שנות גלותו של נפוליאון, ועם מותו החליט לקחת לעצמו מזכרת היסטורית. הוא גם נהג לצייר פורטרטים של נפוליאון בשנותיו האחרונות, כשהיה במיטת חוליו. בהמשך השתכן איבטסון בניו זילנד והעביר את האוסף לילדיו. הקולקציה התגלגלה במשפחה עד שאחרוני צאצאיו החליטו להציע אותה למכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully