וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה הייתם משלמים עבור התלתל של נפוליאון?

תלתל שנגזר מראשו של נפוליאון בונפרטה בשנת 1821 נמכר במכירה פומבית בניו זילנד בסכום של 13 אלף דולר. במכירה בלונדון, דיוקן פופ ארט של אליזבת טיילור נמכר בעשרה מיליון

תלתל משערו של נפוליאון בונפרטה, שליט צרפת בתחילת המאה ה-19, נמכר אתמול (רביעי) במכירה פומבית בניו זילנד בסכום של 13 אלף דולר. להבדיל, הלילה נמכר במכירה פומבית בלונדון פורטרט של כוכבת הקולנוע האמריקאית אליזבת טיילור, שהוכן על ידי אמן הפופ ארט אנדי וורהול, בסכום עתק של עשרה מיליון דולר.

מחלפת שיערו של המנהיג הצרפתי נמוך הקומה, שכבש חלקים נרחבים מאירופה, נגזרה יום לאחר מותו ב-1821 באי סנט הלנה. התלתל הגיע לניו זילנד ב-1864, כשהיה בידי איש צבא בריטי בשם דנזיל איבטסון. הבריטי שירת בסנט הלנה במשך שנות גלותו של נפוליאון, ועם מותו החליט איבטסון לקחת לעצמו מזכרת היסטורית. איבטסון גמר אומר גם לצייר שורה של פורטרטים של נפוליאון בשנותיו האחרונות, כשהיה במיטת חוליו. איבטסון שהחליט להשתכן בניו זילנד, העביר את האוסף לילדיו, והקולקציה התגלגלה במשפחה עד שאחרוני צאצאיו החליטו להציע אותה למכירה.

בבית המכירות הפומביות בניו זילנד הותקנו קווי טלפון זמינים נוספים כדי להתמודד עם מבול הפניות של הקונים הבינלאומיים, שהביעו עניין בתלתל עתיק היומין. מנהל בית המכירות הניו זילנדי אמר כי "האוסף היה במצב מצויין ונשמר היטב במשך קרוב למאתיים שנה. מדובר באחד האוספים החשובים שאי פעם הגיעו לניו זילנד". פריטי האוסף נמכרו באופן יחידני, והניו זילנדי המאושר, שרכש את התלתל, בחר לשמור על זהותו חסויה.

גם ביבשת אירופה בתי המכירות הפומביות עושים חיל. בית המכירות הפומביות "כריסטי'ס" בלונדון הודיע כי דיוקן נדיר של כוכבת הקולנוע האמריקאית אליזבת טיילור, שהוכן על ידי אמן הפופ-ארט אנדי וורהול, נמכר בסכום של 6.8 מיליון ליש"ט (השווים לעשה מיליון דולר). הציור, הנושא את הכותרת "ליז הכסופה", צוייר בשנת 1963, ועד כה נשמר באוסף פרטי. הציור נמכר לקונה אנונימי שהזמין את התמונה בשיחת טלפון בעת המכירה בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully