וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת זיוף הבחירות בבית שמש: ראיות נגד 8 חשודים

12.2.2014 / 19:20

המשטרה השלימה את החקירה שנמשכה 4 חודשים, ממנה עלה כי מתחזים השתמשו ב-500 תעודות זהות של אנשים שלא הצביעו כדי להביא לבחירת המועמד החרדי. הבחירות החוזרות: ב-11 במרץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפי המשטרה, בעלי התעודות ידעו שאלו שיצביעו "בשמם" יטילו את הפתק של אבוטבול בקלפי. ראש העיר ואנשיו בבית המשפט המחוזי/מערכת וואלה!, צילום מסך

החקירה בעניין זיוף תוצאות הבחירות המקומיות בבית שמש הגיעה לסיומה היום (רביעי), בעקבותיה הגיש היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי שיחליט אם להעמיד את שמונה החשודים לדין. מחומר החקירה עולה כי ביום הבחירות, שהתקיימו באוקטובר האחרון, מתחזים הצביעו באמצעות תעודות זהות של כ-500 תושבים שהחליטו לא לתת את קולם.

רק אתמול דחה נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, את הערעור שהגיש ראש העירייה המכהן, משה אבוטבול, על ההחלטה לקיים בחירות חוזרות והיום התפרסמו ממצאי החקירה בנושא. במשטרה טענו שמדובר בתעשייה מאורגנת של זיוף והתחזות שאורגנה ימים רבים לפני הבחירות עצמן. תוכנית הזיוף התבצעה על ידי איסוף תעודות זהות מתושבים שנמנעים מלהצביע מטעמים אידאולוגיים, ושימוש בהן על ידי מתחזים, שאף התחפשו כדי להסוות את זהותם.

עוד בוואלה! חדשות:
אחרי שבועיים, אברג'יל מבקש: תחזירו אותי לארה"ב
17 חדרי ניתוח ומנותח אחד: מסדרונות הדסה ריקים
מחבל עיראקי התפוצץ בטעות - ונהרג עם 21 "תלמידים"

על פי המשטרה, מטרתה של ההתארגנות הפלילית הייתה להגדיל את סיכויי הבחירה של משה אבוטבול לראשות העיר ושל רשימת "כוח" למועצה. במהלך החקירה, שנפתחה כבר ביום הבחירות עצמו, תוחקרו עשרות בני אדם - חלקם חשודים בארגון הקנוניה וחלקם בעלי תעודות הזהות שנמצאו. על פי החשד, אותן 500 תעודות זהות הושארו על ידי בעליהן בנקודות איסוף קבועות מראש – בהן תיבות בבתי כנסת. לטענת המשטרה, בעלי התעודות ידעו שאלו שיצביעו "בשמם" יטילו את הפתק של אבוטבול בקלפי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תקינות הדמוקרטיה חשובה מכל". המועמד החילוני, אלי כהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלי כהן, המועמד מטעם המחנה החילוני בבית שמש, התייחס אתמול להחלטה לדחות את הערעור של יריבו ואמר: "אני מברך את תושבי בית שמש ואת אזרחי מדינת ישראל. יש כאן דמוקרטיה המקדשת את ניקיון הכפיים. העליון גיבה את המחוזי וקבע כי תקינות הדמוקרטיה חשובה מכל".

הבחירות החוזרות בבית שמש יתקיימו ב-11 במרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully