וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: בית דין רבני לא רשאי לכפות ברית מילה

12.2.2014 / 4:11

היועץ המשפטי לממשלה כתב לבג"ץ כי בית דין רבני שהורה לאם לערוך לבנה ברית מילה בניגוד לרצונה חרג מסמכותו. "ספק אם הכרעת בית הדין התקבלה בהתבסס על עקרון טובת הילד"

יהודה וינשטיין. דודו ועקנין, ספק 500
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין/ספק 500, דודו ועקנין

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, התייצב אתמול (שלישי) לצדה של האם שעתרה לבג"ץ נגד החלטת בית הדין הרבני לפיה עליה לערוך ברית מילה לבנה, כאשר הגיש לבקשת בית המשפט את עמדתו בנושא. "בית הדין חרג מסמכותו כאשר הורה על עריכת ברית מילה לפעוט בן למעלה משנה", כתב וינשטיין לבית המשפט.

עוד בוואלה! חדשות:
ישראל משתדרגת: חברה בקבוצת מדינות מובילה באו"ם
"ההתקדמות מול טורקיה עשויה לקרב את ישראל לנאט"ו"
דגן: "הדרישה להכרה במדינה יהודית היא קשקוש"

לדבריו, "ספק אם הכרעת בית הדין התקבלה בהתבסס על עקרון טובת הילד". היועץ המשפטי לממשלה ציין בעמדתו כי מן הראוי היה שהעמדה בשאלת קיום ברית המילה תגובש תוך הסתייעות בגורמים חיצוניים, כגון מומחה רפואי, עובד סוציאלי, בא-כוח היועץ המשפטי לממשלה או אפוטרופוס לדין, ובנסיבות המקרה הנוכחי כשלא נעשה הדבר האמור, נפלה טעות בהחלטת בית הדין.

ברית מילה. AP
טקס ברית מילה. למצולמים אין קשר לידיעה/AP

היועץ הוסיף בתשובה שהגיש באמצעות עורכי הדין חיה זנדברג, תדמור עציון ורן רוזנברג מפרקליטות המדינה, כי מקום שבו ברית מילה קרובה לטיפול רפואי, השאלה אם יש מקום לערוך אותה, ראוי שתוכרע בידי הערכאה שדנה בטיפולים רפואיים בקטין – בית המשפט האזרחי, וזאת גם אם המאבק סביב ברית המילה נולד בשל המחלוקת בין ההורים. "לפיכך", ציין היועץ המשפטי לממשלה בעמדתו, "בנסיבות המקרה, דין העתירה נגד בית הדין הרבני להתקבל, שכן בית הדין הרבני חרג מסמכותו".

בחודש דצמבר 2013 עתר האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים בשמה של האישה הנמצאת בסכסוך גירושין, בדרישה לבטל פסק דין של בית הדין הרבני הגדול, שקבע כי יש לחייב את האישה לאפשר לאבי בנה לבצע ברית מילה לבנם בן השנה. בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין מרסלה וולף ואביגדור פלדמן, נטען כי לבית הדין הרבני אין סמכות לדון בשאלת עריכתה של ברית המילה, בלי קשר לסוגיית ברית המילה כמצווה דתית.
בית הדין הרבני בנתניה פסק כי האישה, תושבת העיר, תיקנס ב-3,500 שקלים אם לא תמלא אחר פסיקת בית הדין הרבני תוך שבוע ימים. עתירתה נדחתה חודש קודם לכן בבית הדין הרבני הגדול בירושלים. בנוסף נקבע כי תיאלץ לשלם קנס בסך 500 שקלים עבור כל יום שבו לא תמול את בנה. "ההנמקות שבפסק הדין חסרות בסיס משפטי ממשי", אמרה לוואלה! חדשות עו"ד מרסלה וולף, שמייצגת את האם, לאחר דחיית העתירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully