וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר מרגיע? "חמאס פרש כוחות לעצור הרקטות"

9.2.2014 / 0:27

פרסום ראשון: מקורות פלסטיניים דיווחו כי "גדודי עז א-דין אל-קסאם" הוצבו בצעד חריג בגבול עזה במקום "כוח הריסון". נוכחות הכוח המובחר עשויה לאותת שפני חמאס לרגיעה

פעילי חמאס בדרום רצועת עזה, אוקטובר-נובמבר 2013. רויטרס
מסר לארגונים הקטנים כי חמאס לא משלים עם המשך הירי לעבר ישראל. פעילי חמאס/רויטרס

התפתחות בגבול הדרומי: לפי מקורות פלסטינים ברצועה, חמאס שב ופרש את כוחותיו על הגבול בין ישראל ועזה. אולם, הפעם לא נפרשו מחדש אנשי "כוח הריסון", שפעלו במשך חודשים למניעת ירי הרקטות אל ישראל, אלא פעילי הזרוע הצבאית, עז א-דין אל-קסאם בעצמם. זהו צעד יוצא דופן מאחר שכוח הריסון היה זה שפעל על הגבול נגד חוליות של משדרי רקטות וטילים. פרישה של אנשי הזרוע הצבאית מהווה מסר ברור לארגונים הקטנים בעזה, כי חמאס לא משלים עם המשך הירי לעבר ישראל. ייתכן שזהו גם מסר לישראל כי פני חמאס לרגיעה ולא לעימות.

בשבוע שעבר פורסם כאן לראשונה כי חמאס הסיג את "כוח הריסון" מאזור הגבול, ככל הנראה כדי לאותת לישראל להפסיק את ההפצצות על מפקדות הארגון. לאחר כמה ימים שב חלק קטן מהכוח לפעול סמוך לגבול, ייתכן שבעקבות התראות שהעבירו אנשי המודיעין המצרי כי ירי לעבר ישראל עלול להוביל להסלמה נרחבת. באחד הדיווחים בתקשורת הערבית אף נמסר כי הפלג המדיני של חמאס היה זה שמנע מהזרוע הצבאית לשגר רקטות וטילים לעבר ישראל בעקבות אחת ההפצצות על מפקדות הארגון.

פעילי עז א-דין אל-קסאם נחשבים לכוח המובחר ביותר של חמאס הפועל ברצועה, ומכאן שההחלטה להטיל עליהם משימה של סיכול ירי לעבר ישראל היא בגדר מסר ברור כי ברצונו של הארגון לשמור על הפסקת האש. בדיווח אחר בשבוע שעבר באתר של הפתח, נמסר כי שר הפנים של חמאס, פתחי חמאד, הורה לעצור משגרי רקטות בכל מחיר, גם באמצעות שימוש בירי על מנת להרוג.

עוד על שיגורי הרקטות מעזה:
רקטה התפוצצה במועצת שדות נגב, אין נפגעים
בדקה ה-90: "הדרג המדיני בחמאס סיכל תקיפת ישראל"
חמאס הורה לכוח שמונע שיגורי רקטות לנטוש העמדות

פעיל הזרוע הצבאית של חמאס מחזיק רקטת קסאם. GettyImages
שר הפנים של חמאס הורה לעצור משגרי רקטות בכל מחיר/GettyImages

בתוך כך, שיגורי הרקטות מרצועת עזה נמשכים. אתמול (שבת) נורתה רקטה לכיוון מערב הנגב והתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. לא נמסר על נפגעים או על נזק. אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי הנגב המערבי. היום חמישי נורו שלוש רקטות לעבר ישראל. בערב נורתה רקטה מרצועת עזה, ובעקבותיה הופעלה אזעקה באזור אשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. התושבים באזור דיווחו על פיצוצים שנשמעו מיד לאחר מכן ועל יירוט בידי מערכת "כיפת ברזל" המוצבת באזור. אולם, בהודעה שפרסם מאוחר יותר דובר צה"ל, נמסר כי לא התבצע סיכול של הירי. הרקטה התפוצצה כנראה בשטח פתוח מדרום לאשקלון, ולא דווח על נפגעים או על נזק.

כמה שעות קודם לכן, שוגרה רקטה מרצועת עזה והתפוצצה בשטח פתוח בין שני יישובים במועצה האזורית אשכול. לא נמסר על נפגעים או על נזק.

עוד באותו היום, שיגרו הפלסטינים בשעות הצהריים רקטות לאזור אשקלון. אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצת חוף אשקלון בעקבות ירי לאזור. גם במקרה זה לא היו נפגעים או נזק.

(עדכון ראשון: 21:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully