וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: פעיל שמאל הוכה על ידי מתנחלים רעולי פנים

יהושע בריינר

8.2.2014 / 20:13

דני קרונברג פעיל ב"תעאיוש" הותקף באזור דרום הר חברון כשליווה רועי צאן פלסטינים: "הם החלו לבעוט בי ולהכות אותי עם אלה". חברו, שתיעד את האירוע: "החיילים לא עשו כלום"

צילום: תעאיוש, עריכה: טל רזניק

שלושה מתנחלים חשודים שהיכו היום (שבת) באלימות קשה פעיל שמאל של ארגון "תעאיוש" סמוך להתנחלות אשתמוע שבדרום הר חברון. הפעיל נפצע בכל חלקי גופו אולם לא נזקק לפינוי רפואי. חברו תיעד את האירוע. המקרה התרחש הבוקר, כאשר כמדי שבת הגיעו פעילי הארגון ללוות רועי צאן פלסטינים באזורי מרעה שחלקם קרובים להתנחלויות. "בשלב מסוים החלו לרדת מההתנחלות עשרות אנשים שיידו עלינו אבנים", סיפר דני קרונברג, הפעיל שהותקף, "צריך להדגיש שאלו אזורי מרעה של פלסטינים שגם הצבא יודע שמדובר בשטחים פרטיים שלהם".

אלימות פעילי ימין ומתנחלים:
פעילי ימין השליכו ביצים לעבר השר אריאל: "בוגד"
יש מחיר: כתב אישום נדיר נגד מבצעי ”תג מחיר"
המתנחלים המתפרעים הושפלו, בצה”ל חוששים שיחזרו לנקום

פעילי שמאל מוכים ליד התנחלות בידי רעולי פנים. תעאיוש, מערכת וואלה! NEWS
פעילי שמאל מוכים ליד התנחלות בידי רעולי פנים/מערכת וואלה! NEWS, תעאיוש

כפי שניתן לראות בסרטון, שלושה רעולי פנים החלו לפתע לתקוף את קרונברג. "אחד מהם דחף אותי באלימות על האדמה והשלושה החלו לבעוט בי ולהכות אותי. אחד מהם לקח אלה והיכה אותי. בהתחלה הם שאלו אותי בערבית אבל תוך כדי שהיכו אותי אמרתי להם שיורידו ממני את הידיים אז הם בעטו בי ושאלו 'אה, אתה באת לעודד אותם?'".

חברו של קרונברג, גיא בוטביה שצילם את התקרית, אמר כי במקום היו כוחות צבא שלא עצרו את השלושה. "החיילים פשוט לא עשו כלום מלבד לבקש מהמתנחלים יפה להפסיק ולזרוק אבנים". בתיעוד ניתן לראות גם שני מתנחלים שאינם רעולי פנים, עומדים לצד חבריהם ולא מונעים מבעדם להשליך אבנים.

קרונברג עצמו פסימי לגבי האפשרות שהשלושה ייעצרו, אך הגיש למרות זאת תלונה במשטרה. "האם הם ייעצרו?", הוא אומר ופורץ בצחוק, "אני מציאותי. שכנעו אותי להגיש תלונה אבל ברור לי שבעוד כמה חודשים אקבל מכתב שהתיק נסגר בעילה של 'עבריין לא נודע'. אני מכיר את המציאות שבה אני חי".

מדובר צה"ל נמסר: "הסרטון ערוך בצורה מגמתית ומראה רק חלק מהאירוע. כוח צה"ל שהיה במקום פעל כמצופה ועל פי ההוראות. החיילים הגיעו לנקודה, הרחיקו את המתיישבים והזמינו ניידת משטרה אשר הגיעה למקום ותחקרה את החשודים. אין מדובר במקרה של עמידה מנגד".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully