וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמריקה היפה" בשפות זרות? קולה לא מוכנה לוותר

חברת המשקאות עומדת בלב סערה ציבורית בארה"ב לאחר שידור פרסומת רב-לשונית בזמן צפיית השיא בערב הסופרבול, אך נחושה לשמור על המסר. מתנגדים: "לא חשבתם שאמריקנים ייפגעו?"

חברת קוקה קולה לא מוותרת: לאחר שספגה תגובות שליליות על שידור פרסומת בערב הסופרבול, שבה השיר הפטריוטי "אמריקה היפה" הושר על ידי אמריקניות ממוצאים שונים בשבע שפות שונות, בהן אנגלית, עברית, הינדי, ערבית, צרפתית, טגלוג, מנדרינית וקרס – שפה של אחד משבטי הילידים, הודיעה החברה אמש (שישי) שתשדר גרסה מורחבת של הפרסומת, במהלך צפיית השיא בשידורי טקס הפתיחה של אולימפיאדת החורף.

עוד על "אמריקה היפה":
הודית זכתה במיס אמריקה - וכונתה "מחבלת מוסלמית"
אובמה מדבר על גזע: יכולתי להיות טרייבון מרטין

צפו בפרסומת ששודרה בערב הסופר בול:

קוקה קולה הודיעה שלשום כי היא עומדת באופן מלא מאחורי התשדיר, ומתכננת לשחרר את הגרסה המורחבת במהלך שידורי הטקס מסוצ'י בערוצי הטלוויזיה האמריקניים. דובר החברה מסר: "התשדיר מספק הצצה לחיים האמיתיים של אמריקניים, המייצגים קבוצות אתניות ודתות שונות, כמו גם תאים משפחתיים מגוונים – כולם נמצאים בארצות הברית". הוא הדגיש כי כל המשתתפות בתשדיר הפרסומת הן נערות אמריקניות הדוברות שתי שפות.

אזרחים רבים הגיבו בזעם על שידור הפרסומת, ועוררו סערה ברשת החברתית טוויטר. אחד המשתמשים כתב: "זו שערורייה. 'אמריקה היפה' בשפות זרות". משתמשים אחרים קראו לחרם על החברה, ומשתמש נוסף תהה: "אבל למה? לא חשבתם שאמריקנים מסוימים ייפגעו על ידי הלעג שלכם ל'אמריקה היפה'?". עם זאת, משתמשים רבים גם פרסמו הודעות תמיכה בחברה ובמסר שבחרה להפיץ.

"אמריקה היפה" בעברית:

בסרטון "מאחורי הקלעים" שפורסם על ידי קוקה קולה, סיפרה סושמיטה סורש, ששרה בהינדי בתשדיר: "יש לנו פשוט רקע שונה, וזה בסדר". החברה הודיעה כי תשדר את הסרטון המלא, באורך 90 שניות, במהלך טקס הפתיחה של האולימפיאדה – בתקווה שהמחלוקת תתפוגג.

(עדכון ראשון: 21:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully