וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמודי חשמל מסוכנים פונו מנחל עמוד בסיוע אווירי

7.2.2014 / 3:30

במבצע חילוץ מאתגר פינתה חברת החשמל עמודים וחוטי חשמל שנפלו לתוך הנחל בסופה האחרונה והיוו סכנה למטיילים. "מעולם לא נאלצנו להתמודד עם עבודות כה מורכבות", אמרו בחברה

צילום: אריאל תמרין – גיליס, עריכה: טל רזניק

אמנם הספקנו לשכוח את ימי דצמבר עתירי הממטרים, אבל בשמורת נחל עמוד נזקי הסופה היוו תזכורת יומיומית להתרחשותה. אתמול בבוקר (חמישי) התייצבו במקום עובדי חברת החשמל במטרה לבצע את המשימה האחרונה והמורכבת ביותר שציפתה להם במסגרת פינוי מפגעי הסופה הגדולה. קרוב לחודשיים חלפו מאז הסערה שפקדה את הארץ, אך רק אתמול הסתיימו עבודות השיקום של הנזקים שגרמה. במשך כמה שעות עמלו עובדי החברה על פינוי עמודי החשמל שקרסו לתוך שטח הנחל בסיוע מסוקי חילוץ.

עוד בוואלה חדשות!:
האם יו”ר הפרלמנט הדני מחרים את ישראל?
מפקד חיל הים הורה לשחרר חייל מהכלא - "והתחרט"
צפו: ניידת משטרה הוצתה בהפגנת חרדים באשדוד

במהלך ימי הסופה הגדולה קרסו 6,000 עצים על קווי מתח וכתוצאה מכך לפחות 600 חוטי חשמל נקרעו. "אני עובד בחברת החשמל כבר 25 שנה", סיפר דני עמר, מנהל עבודה במחוז הצפוני של חברת החשמל ומי שפיקח על עבודות הפינוי, "ולמרות שכבר עברתי את סערות השלג של חורף 1992, מעולם לא נאלצנו להתמודד עם עבודות כל כך מורכבות, רבות וממושכות של שיקום, פינוי ותיקון של מפגעים שנגרמו מסערה של שלג".

שיקום נזקי סערת השלג בצפון בנחל עמוד. פברואר 2014. ג'יליס
ניסור העמודים על ידי עובדי חברת החשמל, אתמול/ג'יליס

בתנאים טופוגרפיים קשים החלו צוותי החברה לרדת במדרונות התלולים של ואדיות השמורה ולנסר את עמודי החשמל שסיכנו את בטיחותם של העוברים ושבים במקום. בשבועות האחרונים החלו מטיילים להגיע לשמורה והצורך בפינוי הפך לבהול. "זה מדהים, רק לפני שלושה שבועות נמסה השלוגית (ערימת שלג שלא נמסה, ע.ח)האחרונה שכיסתה את השמורה בסערת השלג של דצמבר", אמר לייזר ברגמן, מנהל שמורת נחל עמוד. "אנשים מגיעים כמו חיות הבר. בעלי חיים שנוהגים לצאת בקיץ יוצאים כבר עכשיו וגם המטיילים מריחים כבר עכשיו את ריחות הקיץ, והתנועה שלהם בשמורה התחילה להתעורר", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שיקום נזקי סערת השלג בצפון בנחל עמוד. פברואר 2014. ג'יליס
אחד ממסוקי החילוץ בפעולה. נחל עמוד, אתמול/ג'יליס

פינוי העמודים בוצע באמצעות סיוע אווירי, וכל עמוד שנוסר הורם בעזרת כבל שהיה קשור לתחתית המסוק. משקלם הרב של העמודים, הנאמד ברבע טון כל אחד, העלה חשש למשקל עודף במסוק, ולכן לא הוצמד לטייס המסוק איש צוות אווירי.

גם לאחר סיום מלאכת השיקום, נזקי הסערה עדיין ניכרים היטב בנחל עמוד. הימים שחלפו מאז שוך הסערה היו שחונים באופן קיצוני והעצים שנשברו והתייבשו הכתימו את הנופים הירוקים בצבע חום וקודר. "הנזקים כאן היו אדירים, העבודה העיקרית שלנו הייתה לפתוח מחדש את המסלולים שנחסמו כתוצאה מעשרות העצים שקרסו עליהם", סיכם מנהל השמורה, "עכשיו העבודה שנשארה היא של הטבע שעוד צריך לשקם את עצמו. הטבע הוא חזק מכל דבר אחר. ההשתקמות מהירה מכפי שנדמה לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully