וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יו"ר הפרלמנט הדני מחרים את ישראל?

6.2.2014 / 19:43

הבכיר האירופי, שמבקר השבוע באזור, נועד רק עם גורמים פלסטינים. לטענתו, אחרי שנודע לו שיו"ר הכנסת לא פנוי להיפגש עמו, קבע רק עם אנשי הרשות. במשרד החוץ הביעו זעם

יו"ר הפרלמנט הדני מוגנס לייקטופט. ויקיפדיה, Creative Commons
לייקטופט/Creative Commons, ויקיפדיה

רמאללה כן, ירושלים לא: גורמים במשרד החוץ הביעו זעם רב על כך שיו"ר הפרלמנט של דנמרק, המבקר השבוע בארץ, החליט לקבוע פגישות עבודה אך ורק ברשות הפלסטינית ולא בישראל. "אני שנים רבות בשירות החוץ ולא זכור לי תקדים של בכיר אירופי שמגיע לארץ ופוגש רק את הפלסטינים", אמר לוואלה! חדשות גורם בכיר במשרד החוץ.

תחילתו של הסיפור בבקשה שהגיש לפני כחודשיים יו"ר הפרלמנט של דנמרק, מוגנס לייקטופט, במטרה לבקר בישראל וברשות הפלסטינית. מתוקף מעמדו, אמור היה לייטקופט להיפגש עם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אך זה לא יכול היה להיפגש עמו בתאריכים שהוצעו.

עוד בוואלה! חדשות
צפו: ניידת משטרה הוצתה בהפגנת חרדים באשדוד
קרבות עזים בחלב; המורדים השתלטו על הכלא המרכזי
כך גנבו לנתניהו את השלטון | הטור של אלדד יניב

במשרד החוץ עידכנו זמן רב מראש את לשכתו של לייטקופט וגורמים נוספים בדנמרק במצב, והציעו תאריכים חלופיים לקיום הביקור. אלא שלייקטופט, על פי דיווח בחדשות 10 ודיווח נוסף ברדיו הממלכתי הדני, דבק בתאריכים שהוצעו מראש. משנודע לו שלא יוכל להיפגש עם יו"ר הכנסת, קבעה לשכתו שורה ארוכה של פגישות עבורו ברשות הפלסטינית (כולל ביקור בעזה) - אך לא נקבעה לו אף פגישה עם גורם רשמי כלשהו בישראל.

מפלה לרעה את ישראל?

במשרד החוץ עשו בימים האחרונים מאמץ של הרגע האחרון לקבוע לבכיר הדני פגישות עם גורמים ישראלים בדרג נמוך יותר מיו"ר הכנסת, אך מלשכתו נמסר לירושלים שלוח הזמנים שלו התמלא לחלוטין בפגישות בצד הפלסטיני ולכן לא יוכל להיפגש עם אף גורם ישראלי.

הרדיו הממלכתי הדני דיווח על הפרשה והעלה לשידור את לייקטופט, שהסביר כי מדובר באי הבנה ובקשיי לוח זמנים. הוא הביע פליאה על כך שמישהו בישראל פירש את התנהלותו כמכוונת. לייקטופט הינו חבר מפלגת השמאל הסוציאל-דמוקרטית, ולאחר הראיון עמו עלה לשידור דובר מפלגת הימין הקיצונית בדנמרק, "מפלגת העם הדני" ותקף אותו בחריפות על כך שהוא מפלה לרעה את ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully